SME

Najefektívnejšiu kampaň pred eurovoľbami mali ĽS-HZDS a SMK

Bratislava 22. júla (TASR) - Parlamentné politické strany investovali do kampane pred voľbami do Európskeho parlamentu spolu rádovo okolo 18 miliónov ...

Bratislava 22. júla (TASR) - Parlamentné politické strany investovali do kampane pred voľbami do Európskeho parlamentu spolu rádovo okolo 18 miliónov korún. Pri prepočte na získané hlasy možno konštatovať, že najefektívnejšie použili svoje stranícke prostriedky ĽS-HZDS a SMK, "najdrahšie" boli hlasy, ktoré sa podarilo získať ANO. Ani tie jej však neotvorili cestu do jednej z vrcholných európskych inštitúcií.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Stranu maďarskej koalície stála kampaň pred eurovoľbami do 700 tisíc korún, svoj hlas jej kandidátom odovzdalo 92 927 voličov. Na presvedčenie každého z nich teda teoreticky minula maďarská koalícia cca 7,50 Sk. Ešte efektívnejšiu kampaň mala ĽS-HZDS, ktorá na ňu dala zo straníckych peňazí 117 810 korún, takže na získanie jedného hlasu potrebovala necelú korunu. K peniazom z rozpočtu strany však v prípade tejto strany treba pripočítať finančné prostriedky jednotlivých poslancov, ktorí si robili kampaň "na vlastnú päsť".

SkryťVypnúť reklamu

Niekoľkonásobne drahšiu kampaň "vystrojila" svojim kandidátom koaličná Aliancia nového občana. Ani investovaných viac ako päť miliónov korún im však nepomohlo získať zastúpenie v europarlamente. Zisk každého z 32 653 voličských hlasov stál alianciu viac ako 153 korún. Viac ako trojnásobne vyšší počet voličov oslovila kampaň opozičného Smeru, ktorý do nej investoval o polovicu menej peňazí a získal spolu tri poslanecké miesta. Pri investícii 2,5 milióna a zisku 118 535 voličských hlasov, možno jeden hlas "oceniť" na 21 korún.

Tri mandáty v EP dosiahla koaličná SDKÚ aj vďaka kampani, ktorá ju stála 5-6 miliónov korún. Získala 119 954 voličských hlasov, pri teoretických prepočtoch ju každý vyšiel približne na 46 korún. Rovnaké zastúpenie v jednej z vrcholných inštitúcií Európskej únie získalo aj KDH, ktorého volebný rozpočet bol okolo 3,5 milióna korún. Jeden voličský hlas ho teoreticky stál cca 31 korún.

SkryťVypnúť reklamu

KSS, ktorej na zisk jedného mandátu v EP chýbalo iba necelého pol percenta hlasov oprávnených voličov, investovala do neúspešnej kampane okolo 800 tisíc korún. Každý hlas ju teda vyšiel na približne 25 korún.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 983
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 598
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 811
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 624
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 286
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 943
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 432
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 124
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu