ŽELEZNICE SR ODMIETAJÚ OBVINENIA TRENČIANSKEHO ZASTUPITEĽSTVA, ŽE S NIMI NECHCÚ KOMUNIKOVAŤ O MODERNIZÁCII ŽELEZNIČNEJ TRATE V MESTE.

Trenčín nevie ako modernizovať železnicu

BRATISLAVA 22. júla (SITA) - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) odmietajú akékoľvek obvinenia mestského zastupiteľstva, že s nimi nechcú komunikovať o pripravovanej modernizácii železničnej trate v ...

BRATISLAVA 22. júla (SITA) - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) odmietajú akékoľvek obvinenia mestského zastupiteľstva, že s nimi nechcú komunikovať o pripravovanej modernizácii železničnej trate v meste. Ako pre agentúru SITA povedala hovorkyňa ŽSR Nela Blašková, železnice ponúkli dva varianty modernizácie, no mesto sa nevie rozhodnúť. Ako dodala, "už dva roky sa vedú odborné diskusie o dvoch možnostiach prestavby trate". Konečné rozhodnutie o výbere konkrétneho riešenia je však plne v kompetencii mesta. Ako upozornila Blašková, mesto musí povedať konečné slovo najneskôr v septembri, aby sa na stavbu mohli čerpať aj prostriedky z eurofondov a aby sa začalo stavať v r. 2006.

ŽSR z odborného hľadiska odporúča variant 1, ktorý by plne zodpovedal európskym štandardom. Tento variant zahŕňa stavbu nového mosta na železnicu, čím by sa však trať posunula viac do územia mesta. Zasiahlo by to vyše desať domov a mestské kúpalisko. Blašková však tvrdí, že tento variant nebude mať negatívny dopad na obyvateľov Trenčína. ŽSR ako investor stavby plánuje splniť všetky povinnosti, ktoré by z toho vyplývali. "Vybudovanie nového kúpaliska, zastavovanie vlakov všetkých kategórií osobnej dopravy v meste, výkup dotknutých pozemkov a nehnuteľností, výstavba nových podchodov a nadchodov," vyrátala Blašková.

Variant 0 by neznamenal veľkú zmenu. Trať by sa zakonzervovala a urobili by sa malé opravy. Táto možnosť by však nespĺňala európske normy.

Niektorí poslanci v mestskom zastupiteľstve začali podľa Blaškovej presadzovať variant 2, podľa ktorého by sa nová trať mala vybudovať mimo mesta. O ňom sa však doteraz odborne nediskutovalo a nie sú naň ani dostatočné finančné prostriedky.

Modernizácia železničných tratí na Slovensku je súčasťou modernizácie eurokoridoru prechádzajúceho cez Slovensko. Podstatou modernizácie železničných tratí je dosiahnuť úroveň európskej železničnej infraštruktúry. Piaty koridor sa tiahne Európou cez Taliansko, Slovinsko, Maďarsko, Slovensko a Ukrajinu. Územím Slovenska prechádza po trase Bratislava – Žilina – Košice – Čierna nad Tisou – štátna hranica s Ukrajinou. Dĺžka koridoru je 2 831 km, pričom jeho slovenská vetva je dlhá približne 536 km.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 602
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 575
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 8 164
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 435
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 899
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 627
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 477
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 257
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 2 946
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 463

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.

KOMENTÁRE

Na obranu bratislavskej kaviarne

Kaviareň je so svojím dešpektom k spiatočníctvu pre vidiek trvalou výzvou.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

CESTOVANIE

Poznáte nepísané pravidlá leteckej etikety?

Viete komu patrí opierka na ruku? Čo robiť s chrápajúcim pasažierom?

Neprehliadnite tiež

Štátna poisťovňa odmieta reči o opatreniach na úkor pacienta

VšZP sa chce k tejto téme podrobnejšie vyjadriť na budúci týždeň.

Základný vojenský výcvik má za sebou ďalších 192 vojakov

Vojaci sú pripravení na výkon základných funkcií.

Cirkvi chcú predstaviť vlastný návrh financovania

Predstavitelia kresťanských cirkví a židovskej náboženskej obce sa pravidelne stretávajú, aby diskutovali na rozličné témy.

PÍŠE MÁRIUS KOPCSAY

Drop sa vracia. Domov, na Slovensko

Je to jeden z najzvláštnejších vtákov. A chýbalo len málo, aby na Slovensku celkom vyhynul. Opäť sa mu však u nás začína páčiť. Kúsok od Bratislavy prečkalo zimu asi päťsto impozantných dropov veľkých


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop