ŽELEZNICE SR ODMIETAJÚ OBVINENIA TRENČIANSKEHO ZASTUPITEĽSTVA, ŽE S NIMI NECHCÚ KOMUNIKOVAŤ O MODERNIZÁCII ŽELEZNIČNEJ TRATE V MESTE.

Trenčín nevie ako modernizovať železnicu

BRATISLAVA 22. júla (SITA) - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) odmietajú akékoľvek obvinenia mestského zastupiteľstva, že s nimi nechcú komunikovať o pripravovanej modernizácii železničnej trate v ...

BRATISLAVA 22. júla (SITA) - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) odmietajú akékoľvek obvinenia mestského zastupiteľstva, že s nimi nechcú komunikovať o pripravovanej modernizácii železničnej trate v meste. Ako pre agentúru SITA povedala hovorkyňa ŽSR Nela Blašková, železnice ponúkli dva varianty modernizácie, no mesto sa nevie rozhodnúť. Ako dodala, "už dva roky sa vedú odborné diskusie o dvoch možnostiach prestavby trate". Konečné rozhodnutie o výbere konkrétneho riešenia je však plne v kompetencii mesta. Ako upozornila Blašková, mesto musí povedať konečné slovo najneskôr v septembri, aby sa na stavbu mohli čerpať aj prostriedky z eurofondov a aby sa začalo stavať v r. 2006.

ŽSR z odborného hľadiska odporúča variant 1, ktorý by plne zodpovedal európskym štandardom. Tento variant zahŕňa stavbu nového mosta na železnicu, čím by sa však trať posunula viac do územia mesta. Zasiahlo by to vyše desať domov a mestské kúpalisko. Blašková však tvrdí, že tento variant nebude mať negatívny dopad na obyvateľov Trenčína. ŽSR ako investor stavby plánuje splniť všetky povinnosti, ktoré by z toho vyplývali. "Vybudovanie nového kúpaliska, zastavovanie vlakov všetkých kategórií osobnej dopravy v meste, výkup dotknutých pozemkov a nehnuteľností, výstavba nových podchodov a nadchodov," vyrátala Blašková.

Variant 0 by neznamenal veľkú zmenu. Trať by sa zakonzervovala a urobili by sa malé opravy. Táto možnosť by však nespĺňala európske normy.

Niektorí poslanci v mestskom zastupiteľstve začali podľa Blaškovej presadzovať variant 2, podľa ktorého by sa nová trať mala vybudovať mimo mesta. O ňom sa však doteraz odborne nediskutovalo a nie sú naň ani dostatočné finančné prostriedky.

Modernizácia železničných tratí na Slovensku je súčasťou modernizácie eurokoridoru prechádzajúceho cez Slovensko. Podstatou modernizácie železničných tratí je dosiahnuť úroveň európskej železničnej infraštruktúry. Piaty koridor sa tiahne Európou cez Taliansko, Slovinsko, Maďarsko, Slovensko a Ukrajinu. Územím Slovenska prechádza po trase Bratislava – Žilina – Košice – Čierna nad Tisou – štátna hranica s Ukrajinou. Dĺžka koridoru je 2 831 km, pričom jeho slovenská vetva je dlhá približne 536 km.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  2. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  3. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  10. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  1. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  2. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  3. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  4. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  5. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  6. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  9. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  10. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 13 945
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 9 259
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 147
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 166
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 6 000
  6. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 094
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 4 876
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 848
  9. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 4 713
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 506

Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Chcete vyzerať atraktívnejšie? Mali by ste sa vyspať

Vedci oficiálne potvrdili, že dostatok spánku súvisí s tým, ako pôsobí náš výzor na ostatných.

DOMOV

Lunter: Strava pomohla matke z rakoviny, no šarlatánov neuznávam

Článok na webe firmy kandidáta na župana vysvetľuje jej vznik tým, že vďaka zdravej strave sa jeho mama dostala z rakoviny.

ŠPORT

Kohút si priznal chybu, Cígerovi sa ospravedlnil. Ten to neprijal

Tréner reprezentácie a šéf zväzu spolu diskutovali.

Neprehliadnite tiež

KDH tvrdí, že im v Banskej Bystrici odmietli uverejniť bilbord

KDH si chcelo objednať bilbord s textom ĽSNS je rok v parlamente, nedokázali tam nič.

NAKA zasahuje na západnom Slovensku, má ísť o podvody za milióny

Národná jednotka finančnej polície NAKA zasahuje na celom území západného Slovenska.

Po nehode armádnej Tatry zostal v nemocnici už len jeden vojak

Pri nehode sa zranilo sedemnásť vojakov.

Prevádzkovateľ bitcoinmatu Jančuška: Bitcoin nie je len pre zločincov

Vo virtuálnej mene bitcoinoch treba mať len toľko úspor, koľko je človek ochotný stratiť, tvrdí prevádzkovateľ bitcoinového automatu MARIÁN JANČUŠKA.