Podľa informácií hovorkyne spoločnosti Allianz – Slovenská poisťovňa, Lucie Muthovej, poisťovňa pri veľkých povodniach spolupracuje so starostami obcí a tlačivá na hlásenie poistnej udalosti sú väčšinou priamo na obecných úradoch. Podrobné informácie o ďalšom postupe by pritom mali poškodeným klientom poisťovní dať pracovníci poisťovne pri preberaní tlačív na hlásenie poistnej udalosti a pri obhliadke škôd. Spolupráca klientov je veľmi dôležitá najmä v prípadoch akými sú povodne, kedy sa môže stať, že klient poisťovne čaká na pracovníka poisťovne aj niekoľko dní.
Poškodený občan by mal rozsah škôd zdokumentovať, napríklad odfotografovať. Zároveň by mal predísť zväčšeniu poškodenia. Celkový rozsah škôd však môže poisťovňa posúdiť až po obhliadke jej pracovníka.
"V žiadnom prípade klientom neodporúčame vyhadzovať poškodené veci pred obhliadkou pracovníkov poisťovne," upozorňuje Muthová. Poisťovne totiž môžu pri likvidácii poistných udalostí postupovať len na základe zdokumentovanej príčiny a rozsahu poškodenia. To však neznamená, že poškodení nemajú začať s prácami na ich odstraňovaní. Podstatné je zachovať poškodené veci k dispozícii a vedieť preukázať rozsah škody.
Podľa hovorkyne Allianz - Slovenskej poisťovne sa však pre prípad povodní nedá poistiť v oblastiach, kde sa povodne vyskytujú pravidelne. Nejde totiž o náhodnú udalosť, "preto nie je možné zachovať princíp poistenia a toto riziko poistiť," upozorňuje Muthová. Zároveň však dodáva, že všetky poistné zmluvy posudzujú individuálne.
Poisťovňa preto odporúča, nečakať na to, kým povodne poškodia majetok, ale poistiť si nehnuteľnosť či domácnosť vopred. V takomto prípade je možné poistiť aj riziko povodní.
V prípade poisťovne Allianz – Slovenská poisťovňa môžu klienti získať potrebné informácie v tzv. Servis centrách. Informácie môžu tiež získať na bezplatnom čísle 0800 12 22 22. Podľa Muthovej poisťovňa vybavuje poistné udalosti spôsobené povodňami priebežne a klienti tiež môžu dostať zálohu až do výšky 80 % z predpokladanej škody. Poistené riziká sú uvedené v poistnej zmluve. Pri starších typoch poistenia bola povodeň automaticky zahrnutá v živelných rizikách. Pri novších typoch poistenia záleží od typu, ktorý si klient vybral, dodala hovorkyňa spoločnosti Allianz – Slovenská poisťovňa, Lucia Muthová.