Banská Bystrica 9. septembra (TASR) - Potrebu reformy vzdelávania budúcich učiteľov vo vzťahu k spoločenským procesom zdôraznili účastníci dvojdňovej medzinárodnej konferencie, ktorá sa dnes skončila v Banskej Bystrici. Učitelia by sa podľa nich mali viac zameriavať na formu výuky ako na obsah učiva.
Na konferencii sa zúčastnilo asi 250 najmä vysokoškolských pedagógov z 30 fakúlt slovenských, českých, poľských a maďarských vysokých škôl, na ktorých sa pripravujú budúci pedagógovia pre rôzne typy škôl. Podujatie pripravila Pedagogická fakulta (PgF) Univerzity Mateja Bela (UMB) pri príležitosti 50. výročia samostatnej prípravy učiteľov v Banskej Bystrici.
Dekanka PgF UMB Beáta Kosová pre TASR uviedla, že pred učiteľmi sú v 21. storočí veľmi náročné úlohy. Na konferencii zaznelo, že je nevyhnutné zmeniť orientáciu pedagógov "z toho, čo treba učiť na to, ako treba učiť". Teda vnímať viac rozdiely medzi deťmi a prispôsobovať metódy vyučovania práve týmto špecifickým rozdielom medzi nimi, dodala Kosová.
Na konferencii sa potvrdilo, že príprava učiteľov v krajinách Európskej únie je rôzna. Dĺžka prípravy budúcich pedagógov je na Slovensku 5 rokov, v niektorých štátoch však o rok viac, inde o rok menej. Na rozdiel od Slovenska však viaceré štáty EÚ už uskutočnili reformu prípravy učiteľov. Tá okrem iného zdôrazňuje spomínaný obrat k deťom a k novým metódam výučby. Určuje aj zásadné požiadavky na prípravu učiteľskej profesie i to, čo by mal učiteľ zvládnuť.