SME

Ktoré značky majú Slováci najradšej?

Bratislava 27. septembra (TASR) - Nokia je podľa Slovákov najlepšia značka mobilných telefónov, Sony vyrába najlepšie televízory, Rajo je kráľom jogurtov ...

Bratislava 27. septembra (TASR) - Nokia je podľa Slovákov najlepšia značka mobilných telefónov, Sony vyrába najlepšie televízory, Rajo je kráľom jogurtov a za najlepší nealkoholický sýtený nápoj považujú Slováci Coca-Colu.

Vyplýva to z prieskumu zameraného na vnímanie značiek, ktorý na prelome júla a augusta tohto roka uskutočnila spoločnosť GfK Slovakia v rámci druhej vlny projektu GfK Koloseum.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako TASR informoval Rastislav Kočan z Oddelenia prieskumu trhu v oblasti finančných služieb, za najlepšiu komerčnú poisťovňu považujú Slováci Allianz-Slovenskú poisťovňu, spomedzi stavebných sporiteľní je najobľúbenejšia Prvá stavebná sporiteľňa. Za najlepšiu rozhlasovú stanicu považujú Slováci Rádio Expres. Jeho preferencie ako najlepšej značky v kategórii rozhlasové stanice vzrástli počas posledných 12 mesiacov o viac než polovicu a na prvom mieste tak vystriedalo Rádio Slovensko.

SkryťVypnúť reklamu

V rámci športového oblečenia vyhráva suverénne značka Adidas. Spomedzi televíznych staníc obľubujú Slováci najviac TV Markíza, medzi týždenníkmi je lídrom Plus 7 dní a spomedzi denníkov vyhráva Nový čas. Najlepším poskytovateľom internetu je podľa obyvateľov Slovenska Slovak Telecom a v rámci osobných automobilov obľubujú Slováci najviac značku Škoda.

Prieskum pod názvom GfK Koloseum 2004 sa realizoval na reprezentatívnej vzorke 1 000 respondentov vo veku 15 až 79 rokov v rámci celej SR. Tento rok sa v 40 kategóriách hodnotilo vnímanie značiek pôsobiacich na Slovensku. V niektorých kategóriách boli zaznamenané zmeny v rebríčku hodnotenia, čo bolo spôsobené rôznymi zmenami na trhu vrátane efektívnej komunikácie. V projekte boli hodnotené značky produktov, služieb a spoločností. Výber kategórií pritom pokrýva širokú škálu oblastí od finančného trhu, médií, techniky a spotrebnej elektroniky až po potraviny.

SkryťVypnúť reklamu

GfK Slovakia Inštitút pre prieskum trhu je dcérskou spoločnosťou FESSELGfK so sídlom vo Viedni, ktorá koordinuje všetky činnosti týkajúce sa prieskumu trhu v krajinách strednej a východnej Európy. Priamo s prieskumnou činnosťou sa spoločnosť GfK Slovakia začala zaoberať až v roku 1993, hoci založená bola o dva roky skôr. Spoločnosť zabezpečuje komplexné služby v kvantitatívnom a kvalitatívnom prieskume trhu na celom území Slovenska a prostredníctvom sesterských a kooperujúcich spoločností aj v zahraničí.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 496
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 173
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 699
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 786
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 992
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 529
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 772
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 505
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu