Bratislava 28. októbra (TASR) - Inštitút pre dobre spravovanú spoločnosť (SGI) vydal príručku Diskriminácia v školstve: Ako sa brániť. Reaguje ňou na zistenia projektu Odbúravanie bariér pre vzdelávaciu mobilitu, podľa ktorých dochádza na niektorých školách k diskriminácii rómskych žiakov.
Podľa slov jedného z autorov publikácie Juraja Alexandra sú rómski žiaci často zaraďovaní do špeciálnych škôl pre mentálne postihnutých. "Problémom je majoritná skupina vyčleňujúca rómske etnikum kvôli predsudkom, ktoré spôsobuje inakosť ich kultúry a života," skonštatoval pre TASR.
Alexander a ďalší autor príručky Peter Hodál sú toho názoru, že náš právny poriadok v súčasnosti poskytuje reálne prostriedky, ako sa brániť proti diskriminácii. Obete diskriminácie a tí, čo sa im snažia pomôcť, však podľa nich nemajú v týchto prostriedkoch dostatočný prehľad.
Hlavným poslaním publikácie je ozrejmiť problém diskriminácie a poukázať na konkrétne možnosti obrany pred diskrimináciou v školstve. Príručka taktiež podáva praktické vzory sťažností a kontakty na miesta, ktoré je možné upovedomiť v prípade diskriminácie či získať odbornú pomoc. Je určená najmä rodičom a občianskym inštitúciám, ktorých trápia problémy s diskrimináciou na školách.
Výtlačky poskytuje SGI bezplatne inštitúciám v oblasti školstva a neziskovým organizáciám.