Bratislava 4. novembra (TASR) - Väčšina slovenskej verejnosti sa o politiku, ktorú prinášajú médiá, nezaujíma. Celkovo 68,6 percenta občanov politické správy buď nikdy nečíta, nesleduje alebo nepočúva.
Vyplýva to z prieskumu Market & Media & Lifestyle agentúry Median Sk, ktorý uskutočnila na vzorke 2259 respondentov od 26. apríla do 15. augusta.
Z opýtaných politiku v rozhlase zásadne nepočúva 27,5 percenta, v tlači o nej nikdy nečíta 23,4 percenta a v televízii ju nesleduje 17,7 percenta.
Naopak špeciálne si správy z politiky vyberá v televízii 11 percent respondentov, v tlači 9,2 percenta a v rozhlase 8,2 percenta.
Anketári sa tiež pýtali, či občania svojou účasťou vo voľbách môžu ovplyvniť ďalší vývoj na Slovensku. Jednoznačne kladne odpovedalo 22 percent, skôr kladne 41 percent občanov. Naopak 9 percent si myslí, že hlasovaním vo voľbách vývoj v krajine určite nemôže ovplyvniť, skôr negatívny postoj má 26 percent respondentov. Dve percentá opýtaných sa k tejto veci nevyjadrili.
TASR správy z výskumu poskytla Andrea Zacharová z Market & Media & Lifestyle Median Sk.