SME

Súkromné televízie podali podnet na STV

Bratislava 11. januára (TASR) - Súkromné televízie Markíza, JOJ a TA3 podali podnet na Radu pre vysielanie a retransmisiu, ktorú upozorňujú na pravdepodobné ...

Bratislava 11. januára (TASR) - Súkromné televízie Markíza, JOJ a TA3 podali podnet na Radu pre vysielanie a retransmisiu, ktorú upozorňujú na pravdepodobné opakované porušovanie zákona verejnoprávnou Slovenskou televíziou.

STV podľa komerčných televízií opakovane porušila a porušuje zákon, keď rozdeľuje vlastné programy, ako je Pošta pre teba, Extra, Svadba snov, Slovensko hľadá Superstar i filmy - Dieťa medúzy, na viaceré umelo vytvorené časti. To zákon vysielateľovi na základe zákona, teda Slovenskej televízii zakazuje. "Prerušovanie programov STV je už predmetom viacerých správnych konaní, budeme sa samozrejme zaoberať aj týmto podnetom," uviedol pre TASR kancelár rady Peter Abrahám.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Na konci každej časti vlastnej relácie moderátori upozorňujú na jej pokračovanie a súčasne tieto časti na seba obsahovo a časovo nadväzujú. Naopak, o týchto programoch ako celku hovoria predstavitelia STV, teletext STV, ako i oficiálna internetová stránka STV, ktoré diváka na existenciu viacerých častí neupozorňujú. "Tolerovanie tohto postupu STV by mohlo znamenať nebezpečný precedens v oblasti zaraďovania reklamy do vysielania aj v súvislosti s vysielaním ostatných televízií," uvádza sa v stanovisku generálnych riaditeľov televízii. Komerčné televízie by v tomto prípade mohli zaraďovať reklamu do vysielania filmov a iných programov prakticky bez akéhokoľvek obmedzenia.

Postup STV v oblasti zaraďovania reklamy do vysielania počas trvania jednej relácie je podľa súkromných televízii vážnym zásahom do ich práv. To má za následok vážne narušenie televízneho trhu na Slovensku. Súkromné televízie podotýkajú, že zákonné obmedzenia STV v oblasti vysielania a zaraďovania reklamy do vysielania sú takmer jediným existujúcim prostriedkom vyvažujúcim rozdiel medzi úlohami a príjmami STV v porovnaní s komerčnými televíziami. Nerešpektovanie týchto obmedzení znamená, že sa medzi STV a komerčnými televíziami zmažú rozdiely. Tým dôjde k neoprávnenému zvýhodneniu STV na úkor ostatných vysielateľov. Verejnoprávna televízia však má na rozdiel od TA3, TV JOJ a TV Markíza zo zákona garantovaný príjem približne 1,5 miliardy slovenských korún prostredníctvom koncesionárskych poplatkov a navyše jej Zákon o STV umožňuje čerpať dotácie zo štátneho rozpočtu SR. "Takéto zvýhodnenie by v prípade, že by sa STV aj naďalej správala ako ďobyčajnáď komerčná televízia, mohlo znamenať likvidáciu televízneho trhu na Slovensku a ohrozenie existujúcich i budúcich zahraničných a domácich investícií na tomto poli," uvádza sa v stanovisku televízií. Podpísali ho generálny riaditeľ TV Markíza Vladimír Repčík, generálny riaditeľ TV JOJ Milan Kňažko a generálny riaditeľ TA3 Ľubomír Čechovič.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 961
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 585
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 769
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 591
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 282
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 010
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 589
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 096
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu