Nitra 20. januára (TASR) - Telefónne číslo 112 zriadené na pomoc ľuďom v núdzi a v kritických situáciách je podľa štatistík koordinačných stredísk záchranárov i polície najviac zneužívanou linkou na Slovensku. Od leta 2003 funguje linka aj v Nitrianskom kraji. Od začiatku na nej pracovníci koordinačného strediska krajského úradu zaznamenali takmer 420 tisíc hovorov, pričom oprávnených volaní o pomoc bolo asi 8,5 tisíc, čo predstavuje niečo cez 2 percentá všetkých kontaktov. "Zneužívanie linky záchrany pokračovalo aj v minulom roku. Z približne 250 tisíc volaní bolo až 246 tisíc neoprávnených, kedy volajúci zneužil linku na zábavu, či recesiu" - informoval TASR vedúci odboru krízového riadenia Krajského úradu v Nitre Milan Monček.
Pracovníci strediska nahrávajú i neopodstatnené volania. V prípade potreby sú v rámci vyšetrovania trestných činov či priestupkov proti zákonu poskytnuté polícii. Ak kriminalisti páchateľa takéhoto volania odhalia, hrozí mu finančný postih. Za zneužitie tiesňovej linky a vymyslenej žiadosti o pomoc, alebo úmyselného blokovania potrebnej služby, môže krajský úrad uložiť pokutu až do výšky 50 tisíc Sk.