SME

Kresťanské médiá chcú byť odvážnejšie a pružnejšie

BRATISLAVA 30. januára (SITA) - O zásadný krok vo vývoji kresťanských médií na Slovensku sa tento víkend na prvom stretnutí svojho druhu pokúsili zástupcovia tlačových aj elektronických masovokomunikačných ...

BRATISLAVA 30. januára (SITA) - O zásadný krok vo vývoji kresťanských médií na Slovensku sa tento víkend na prvom stretnutí svojho druhu pokúsili zástupcovia tlačových aj elektronických masovokomunikačných prostriedkov s duchovným zázemím a celoslovenskou pôsobnosťou. Konštatovali absenciu oficiálnej cirkevnej koncepcie, vnútrocirkevného aj spoločenského dialógu. "Ako jeden z výstupov si odnášam záväzok reagovať pružnejšie a odvážnejšie," povedal šéfredaktor Katolíckych novín Marián Gavenda. Popri oficiálnom hlase Katolíckej cirkvi, ktorý vedie, by tu však podľa neho mal fungovať týždenník otvorenejší diskusii. Po úvahe o prípadnom založení nového periodika sa účastníci zhodli, že efektívnejšie bude posilniť už existujúce úsilie týždenníka Zrno, ktoré vydáva v Prešove Vydavateľstvo Michala Vaška. "Našu službu musia najprv pochopiť kňazi, ktorým pomáhame ako predĺžená ruka pôsobiť po kázni priamo za rodinným stolom," konštatoval šéfredaktor Zrna Slavomír Kontúr na margo nízkeho nákladu časopisu. Výzva na zavedenie mediálnej výchovy v kňazských seminároch a jej podpora už na základných školách bola najdôležitejším výstupom aj v pracovnej sekcii o vzťahu médií a kléru. V sekcii elektronických médií sa najviac hovorilo o potrebe využiť šancu spojenú so zavádzaním digitálneho televízneho vysielania. "Prinesie nie štyri, ale minimálne 24 televíznych kanálov a určite budeme chcieť podať projekt, aby sme si po rokoch nevyčítali pasivitu," povedal riaditeľ Lux Communication Juraj Drobný. Za veľmi podnetný označil český projekt televízie Noe, ktorý na seminári predstavili zástupcovia kresťanského rádia Proglas a televízie Telepace z Ostravy. "Sme o rok pred vami, ale ani vy sa nevyhnete tejto výzve," povedal riaditeľ Telepace Leoš Ryška. O skúsenostiach celoštátneho katolíckeho týždenníka v západnej časti bývalej federácie hovoril šéfredaktor Katolíckeho týždenníka Antonín Randa z Prahy. Pripustil, že medzi najväčšie problémy novín tohto typu patrí pohyb medzi mnohými tlakmi - od cirkevnej hierarchie, tradičných čitateľov, voľnejšie zmýšľajúcich čitateľov, novej generácie...

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Na konferencii s názvom Plnia kresťanské médiá na Slovensku svoju úlohu? sa od piatku do nedele zúčastnilo v Bratislave približne 70 mediálnych pracovníkov a záujemcov o túto problematiku vrátane vedenia Katolíckych novín, Zrna, mládežníckeho mesačníka Aha!, Tlačovej kancelárie Konferencie biskupov Slovenska, rádia Lumen, štúdia Lux Communication aj duchovných redakcií v Slovenskej televízii a v Slovenskom rozhlase. Podujatie zorganizovalo Fórum pre verejné otázky a Filozofická fakulta Katolíckej univerzity.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 921
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 569
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 722
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 571
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 279
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 076
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 726
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 082
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu