BRATISLAVA 17. februára (SITA) - Bezplatné školenie o spoločnom systéme hodnotenia kvality - modeli CAF pre 75 zástupcov organizácií štátnej správy aj samosprávy organizuje dnes v Bratislave Úrad pre štátnu službu (ÚŠS). Zamerané je na top manažment, ktorý by mal stáť na čele pri aplikácii modelu CAF vo svojich inštitúciách. Školenie s rovnakým zameraním je naplánované aj na 22. februára.
Do projektu samohodnotenia sa tento rok zapojilo zatiaľ 11 organizácií, z toho dve samosprávne - Mestský úrad v Martine a Úrad Žilinského samosprávneho kraja, informoval na dnešnej tlačovej besede predseda ÚŠS Ľubomír Plai. Model CAF v tomto roku budú uplatňovať aj v rezortoch hospodárstva a zdravotníctva, na Úrade vlády v odbore kontroly, na Úrade geodézie, kartografie a katastra SR, na Protimonopolnom úrade, v Správe štátnych hmotných rezerv, na Úrade jadrového dozoru SR, v Telekomunikačnom úrade a na Úrade pre štátnu službu. Niektoré z týchto organizácií aplikujú model už po druhý alebo tretí raz.
S možnosťou zapojiť sa do projektu oslovil ÚŠS ústredné orgány štátnej správy a prostredníctvom Združenia miest a obcí Slovenska aj viac ako 150 organizácií samosprávy. V spolupráci s dánskym twinningovým partnerom vydal úrad novú aplikačnú príručku modelu CAF a v januári zorganizoval školenie zamerané na metodiku modelu CAF. Okrem toho bol vytvorený nový softvérový nástroj, ktorý uľahčí písanie samohodnotiacej správy, bodového hodnotenia a posúdenia.
ÚŠS ako garant a iniciátor organizuje projekt Implementácia modelu CAF do organizácií verejnej správy v spolupráci s Úradom pre normalizáciu, metrológiu a skúšobníctvo SR a Slovenskou spoločnosťou pre kvalitu už tretí rok. V roku 2003 sa do projektu zapojilo osem a vlani sedem organizácií. Na rok 2006 je už prihlásených deväť inštitúcií. Ako Plai skonštatoval, v organizáciách, ktoré systém aplikovali, zaznamenali zmenu prístupu úradníkov ku klientom. Výborné výsledky podľa neho dosiahli samosprávy v Martine či Michalovciach. Model CAF pomáha odhaliť nedostatky v organizáciách ako aj identifikovať prácu jednotlivých zamestnancov. Cieľom projektu je zvýšenie kvality poskytovania verejných služieb. Za pozitívne Plai považuje postupné rozširovanie sa projektu z úradov štátnej správy aj na samosprávu.