SME

Rádio Expres predbehlo v podiele na trhu aj Rádio Slovensko

BRATISLAVA 20. februára (SITA) - Po prvý raz sa podarilo slovenskému komerčnému rádiu získať väčší podiel na trhu ako verejnoprávnemu Slovenskému rozhlasu (SRo). Kým Rádio Slovensko je podľa prieskumu ...

BRATISLAVA 20. februára (SITA) - Po prvý raz sa podarilo slovenskému komerčnému rádiu získať väčší podiel na trhu ako verejnoprávnemu Slovenskému rozhlasu (SRo). Kým Rádio Slovensko je podľa prieskumu agentúry MML - TGI, Median Sk, ktorý mapoval obdobie od 16. augusta do 5. decembra minulého roka, najpočúvanejšou rozhlasovou stanicou s 20 percentami, najväčší podiel na trhu, až 25-percentný, má Rádio Expres. Rádio Slovensko má 22-percentný podiel. Okrem podielu na trhu však stúpla aj počúvanosť Rádia Expres a to z 15 na 18 percent.

SkryťVypnúť reklamu

"Vnímam to ako situáciu, ktorá sa v rozhlasovom segmente štandardizuje," uviedol pre agentúru SITA generálny riaditeľ SRo Jaroslav Rezník. Podľa neho totiž nie je dlhodobo udržateľné, aby mal na trhu väčší podiel subjekt s povolenými tromi percentami reklamy ako subjekty s 20 percentami. "Pre nás je síce reklama zdrojom príjmov, ale nikdy sme neprispôsobovali vysielanie tomu, aby boli čo najvyššie," tvrdí Rezník. Ako povedal, SRo sa zameriava na vysielanie, ktoré napĺňa predovšetkým verejnoprávne pravidlá. "Nad výsledkami neskáčeme od nadšenia, ale vnímame to ako realitu a nedá sa hovoriť o veľkom znepokojení," poznamenal. Zároveň pripomenul, že SRo je jedna firma, do ktorej okrem Rádia Slovenska patria aj Rádio Regina, Rádio FM a Rádio Devín a treba vnímať aj poslucháčov týchto okruhov.

SkryťVypnúť reklamu

Generálny riaditeľ Rádia Expres Václav Mika vníma výsledok prieskumu ako dielo formátovania rádia, ktoré nastúpili. Ako skonštatoval, počúvanosť a podiel na trhu v tejto etape prekonali ich očakávania, lebo sa držali viac pri zemi. "Dostať sa na vrchol je však jedna vec a udržať sa tam druhá," podotkol. Výsledky prieskumu označil za veľkú výzvu, ktorá bude rádio poháňať dopredu. Na rozdiel od Rezníka je presvedčený, že viac reklamného času nemá na počúvanosť pozitívny vplyv. "Naopak, my máme vo formáte presne zadefinovaný objem reklamy, ktorý sme neprekročili, ale najmä neprekračujeme hranicu, ktorú nám dávajú poslucháči," povedal. Ako pripomenul, aj televízne peoplemetre ukazujú, že cez reklamné prestávky diváci prepínajú na iné programy. Za najväčšiu prednosť Rádia Expres považuje marketing, lebo "k nášmu formátu rádia patrí to, že sa snažíme prinášať poslucháčovi veci, ktoré sú pre neho atraktívne."

SkryťVypnúť reklamu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. Na zdraví záleží
  2. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  3. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  4. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  5. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  6. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  7. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  8. Slováci hlasujú online za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 098
  2. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 10 618
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 773
  4. Každý piaty zomrie 8 587
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 776
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 720
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 506
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 3 090
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu