Rádio Expres predbehlo v podiele na trhu aj Rádio Slovensko

BRATISLAVA 20. februára (SITA) - Po prvý raz sa podarilo slovenskému komerčnému rádiu získať väčší podiel na trhu ako verejnoprávnemu Slovenskému rozhlasu (SRo). Kým Rádio Slovensko je podľa prieskumu ...

BRATISLAVA 20. februára (SITA) - Po prvý raz sa podarilo slovenskému komerčnému rádiu získať väčší podiel na trhu ako verejnoprávnemu Slovenskému rozhlasu (SRo). Kým Rádio Slovensko je podľa prieskumu agentúry MML - TGI, Median Sk, ktorý mapoval obdobie od 16. augusta do 5. decembra minulého roka, najpočúvanejšou rozhlasovou stanicou s 20 percentami, najväčší podiel na trhu, až 25-percentný, má Rádio Expres. Rádio Slovensko má 22-percentný podiel. Okrem podielu na trhu však stúpla aj počúvanosť Rádia Expres a to z 15 na 18 percent.

"Vnímam to ako situáciu, ktorá sa v rozhlasovom segmente štandardizuje," uviedol pre agentúru SITA generálny riaditeľ SRo Jaroslav Rezník. Podľa neho totiž nie je dlhodobo udržateľné, aby mal na trhu väčší podiel subjekt s povolenými tromi percentami reklamy ako subjekty s 20 percentami. "Pre nás je síce reklama zdrojom príjmov, ale nikdy sme neprispôsobovali vysielanie tomu, aby boli čo najvyššie," tvrdí Rezník. Ako povedal, SRo sa zameriava na vysielanie, ktoré napĺňa predovšetkým verejnoprávne pravidlá. "Nad výsledkami neskáčeme od nadšenia, ale vnímame to ako realitu a nedá sa hovoriť o veľkom znepokojení," poznamenal. Zároveň pripomenul, že SRo je jedna firma, do ktorej okrem Rádia Slovenska patria aj Rádio Regina, Rádio FM a Rádio Devín a treba vnímať aj poslucháčov týchto okruhov.

Generálny riaditeľ Rádia Expres Václav Mika vníma výsledok prieskumu ako dielo formátovania rádia, ktoré nastúpili. Ako skonštatoval, počúvanosť a podiel na trhu v tejto etape prekonali ich očakávania, lebo sa držali viac pri zemi. "Dostať sa na vrchol je však jedna vec a udržať sa tam druhá," podotkol. Výsledky prieskumu označil za veľkú výzvu, ktorá bude rádio poháňať dopredu. Na rozdiel od Rezníka je presvedčený, že viac reklamného času nemá na počúvanosť pozitívny vplyv. "Naopak, my máme vo formáte presne zadefinovaný objem reklamy, ktorý sme neprekročili, ale najmä neprekračujeme hranicu, ktorú nám dávajú poslucháči," povedal. Ako pripomenul, aj televízne peoplemetre ukazujú, že cez reklamné prestávky diváci prepínajú na iné programy. Za najväčšiu prednosť Rádia Expres považuje marketing, lebo "k nášmu formátu rádia patrí to, že sa snažíme prinášať poslucháčovi veci, ktoré sú pre neho atraktívne."


Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  7. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  8. Inteligencia vo všetkom
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 899
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 7 256
  3. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 6 715
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 160
  5. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 6 070
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 320
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 5 004
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 4 882
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu 3 531
  10. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 3 044

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Švajčiari: štátny vlakový dopravca nás diskriminuje. Súťaž ušil na mieru jednému výrobcovi

Železničná spoločnosť Slovensko chce nakúpiť 25 nových vlakov za 160 miliónov eur.

KOMENTÁRE

Brexit na princípoch úprimnej spolupráce

Dosahovanie kompromisov už akoby nebolo v móde. Je načase to zmeniť.

ŽENA

Čo si obliecť na maturitu a štátnice?

Skúšky sú formálnymi udalosťami, dospelosť prejavujeme aj oblečením.

Neprehliadnite tiež

Slováci nedôverujú súdom najviac zo všetkých členských štátov Únie

Ministerka spravodlivosti to považuje za problém, ktorým sa treba zaoberať.

Na severnom i strednom Slovensku stále hrozia záplavy

Situácia sa zlepšila, nebezpečenstvo záplav však stále pretrváva.

Strana Beblavého a Mihála môže byť podľa Poliačika posilou pre budúcu vládu

Súčasná vládna koalícia nemá podľa Martina Poliačika témy, je hodnotovo a politicky úplne vyprázdnená.

Ministerstvo vnútra plánuje zakúpiť prístroje na analýzu DNA

Prístroje má využívať Kriminalistický a expertízny ústav Policajného zboru.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop