BRATISLAVA 20. februára (SITA) - Telekomunikačný úrad (TÚ) SR vlani vyriešil 256 prípadov rušenia a nekvalitného príjmu rozhlasu a televízie. Vydal desať nariadení na odstránenie chýb v súvislosti s rušením rozhlasu a 48 nariadení na odstránenie chýb v súvislosti s rušením televízie. Najčastejšou príčinou rušenia alebo nekvalitného príjmu bola individuálna anténa, druhou spoločná televízna anténa alebo káblový distribučný systém (káblová televízia). Medzi príčiny rušenia alebo nekvalitného príjmu patrili aj porucha prijímača, nízka úroveň prijímaného signálu, odrazy či zatienený príjem. V 56 prípadoch rušenie zaniklo ešte pred skončením vyšetrovania.
V prípade rušenia rozhlasového alebo televízneho príjmu sa občania môžu obrátiť na pracoviská TÚ SR vo všetkých krajských mestách. Úrad zistí zdroj rušenia a v prípade potreby uloží prevádzkovateľovi rušiaceho zariadenia urobiť také opatrenie, aby nedochádzalo k ďalšiemu rušeniu. Pri rušení príjmu napríklad MMDS alebo programov káblovej televízie TÚ SR odporúča občanom, aby sa obrátili predovšetkým na poskytovateľa tejto služby. Občania by sa mali snažiť minimalizovať možnosť poruchy vo vlastnom zariadení ešte pred tým, ako sa obrátia na TÚ SR. "Ak namiesto rušenia bude dôvodom nekvalitného príjmu porucha vlastného zariadenia občana, bude vyšetrovanie úradu zbytočným plytvaním finančných prostriedkov štátu," pripomenul hovorca TÚ SR Roman Vavro. Ako podotkol, TÚ SR navyše nie je oprávnený opravovať poruchy zariadení, preto sa občan bude musieť aj tak obrátiť na príslušného opravára. Bližšie informácie o postupe a kontakt na pracoviská úradu sú zverejnené na internetovej adrese http://www.teleoff.gov.sk/Uzivatelia/rusenie.html .