SME

Politické hry s novou maturitou ohrozujú maturantov

BRATISLAVA 1. marca (SITA) - Minister školstva Martin Fronc nevidí dôvod niečo meniť na novej koncepcii maturity a odmieta akékoľvek politické tlaky. "Som pripravený bojovať s tými, ktorí si chcú teraz, ...

BRATISLAVA 1. marca (SITA) - Minister školstva Martin Fronc nevidí dôvod niečo meniť na novej koncepcii maturity a odmieta akékoľvek politické tlaky. "Som pripravený bojovať s tými, ktorí si chcú teraz, krátko pred maturitami, dokazovať čosi a vonkoncom im neprekáža, že na to môže doplatiť 65 tisíc maturantov," vyhlásil na dnešnej tlačovej besede v Bratislave Fronc. Minister sa neobáva prípadného posudzovania novej maturity na Ústavnom súde. Ako uviedol, maturitu konzultoval aj s ústavnými právnikmi a je presvedčený, že je v súlade s ústavou. Šéf rezortu školstva sa však obáva toho, že ak bude Ústavný súd maturitu prešetrovať, študenti budú ohrození a nebudú vedieť, či sa na vysokú školu hlásia s platným vysvedčením. "Ak majú vôbec nejaké napätie pociťovať, tak z toho, ako maturitu zvládnu," poznamenal.

SkryťVypnúť reklamu

Fronc zopakoval, že nová maturita je "dobrá" a slovenské školstvo ňou postupuje v trende, ktorý je v Európskej únii. "Mnohé krajiny majú testovaciu maturitu, mnohé ju zavádzajú," povedal. Fronc sa vyjadril, že do kresla ministra nastúpil, aby školstvo modernizoval a posúval, a nie hájil kreslo. "Chcem odkázať tým, ktorí rozohrávajú politické hry, že im nemienim ustupovať," trvá na svojom Fronc. Ako dodal, za svojimi činmi si stojí.

Pri novej maturite sú žánre a témy na skúšku z materinského jazyka dané centrálne. Zo šiestich žánrov sa vyžrebujú štyri a k nim témy. Tie budú až do konania skúšky poznať štyria ľudia, oznámil Fronc. Riaditeľ Štátneho pedagogického ústavu, jeho dvaja spolupracovníci a minister školstva. Fronc ubezpečil, že obálka s témami je zabezpečená a nedá sa otvoriť a zase zavrieť.

SkryťVypnúť reklamu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 265
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 510
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 195
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 5 074
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 018
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 3 622
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 859
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 363
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Júki Cunoda.

Pozrite si časový harmonogram a TV program Veľkej ceny Japonska.


Radosť hráčov Bayernu.

Rozhodujúci gól strelil Harry Kane.


Alexander Ovečkin sa raduje z gólu proti Caroline.

Útočník Washingtonu môže pokoriť rekord Wayna Gretzkého už v najbližšom zápase.


TASR
Radosť futbalistov Žiliny.

Pozrite si prehľad športových udalostí v sobotu, 5. apríla. Aký je program dňa?


SkryťZatvoriť reklamu