Pravoslávni veriaci, ktorí sa pridržiavajú starého kalendára, oslávia veľkonočné sviatky až 1. mája. Patria k ním aj gréckokatolícke farnosti v Pčolinnom a Šmigovciach v okrese Snina. Niektoré zvláštnosti sa nájdu aj v obradoch tej istej cirkvi. V gréckokatolíckej obci Habura v okrese Medzilaborce pečie správca farnosti tzv. prosforu, ktorú počas požehnávania jedál vkladá do každého košíka. Je to kvasený chlieb z múky a vody bez ďalších prísad, ktorý sa podobá pokrmu podávanému pri prijímaní. Ako pre agentúru SITA povedal tunajší farár Ján Frandofer, malé bochníčky v tvare žemlí pečie už od Veľkého piatku, pre svoju farnosť ich potrebuje okolo 300 kusov. Na vrchnú stranu prosfory sa razí pečať so symbolom ICXC NIKA, čo znamená Ježiš Kristus – víťaz. Zaujímavosťou je, že v susedných obciach sa táto tradícia neudržiava.
Prosfora je prvým pokrmom, ktorý rodina konzumuje po náboženských obradoch na Veľkú noc, gazdiná zväčša jeden bochníček rozreže na toľko kúskov, koľko ľudí sedí za spoločným stolom. Až potom príde na rad šunka, vajíčka a klobásy. Na Veľký štvrtok organizuje gréckokatolícka cirkev Deň spoločenstva kňazov Prešovskej eparchie s vladykom Jánom Babjakom. Počas archijerejskej svätej liturgie v katedrálnom chráme sv. Jána Krstiteľa v Prešove biskup posvätí olej (myro), ktorý v priebehu roka kňazi používajú na udelenie sviatosti myropomazania. Liturgia je spojená s obradmi okolo antimenzionu a umývania nôh. Antimenzion je plátno, do stredu ktorého sú vložené relikvie svätého. V tomto prípade blahoslavených Pavla Petra Gojdiča a Vasiľa Hopka. Antimenzion má svoje miesto pod oltárnou plachtou, kde sa v byzantskom obrade slávia sväté liturgie. Je na ňom ikonograficky znázornené mŕtve telo Kristovo po sňatí z kríža a v rohoch plátna štyria evanjelisti. Na Veľký piatok je u gréckokatolíkov utiereň, pri ktorej sa číta 12 evanjelií o utrpení Ježiša Krista. Na Veľkú sobotu sa ráno koná jeruzalemská nadhrobná utiereň. Nedeľňajšia utiereň vzkriesenia sa v prešovskej katedrále začne o 4:00 ráno. Na začiatku obradov kňaz prenesie plaštenicu z hrobu na oltár, kde je uložená do sviatku Nanebovstúpenia Pána. Od tejto chvíle po celý Svetlý týždeň sú na znak víťazstva nad smrťou otvorené kráľovské dvere na ikonostase. Po utierni požehná kňaz veľkonočné pokrmy.