BANSKÁ BYSTRICA 25. marca (SITA) - Zákazníci Slovenskej pošty (SP) podali v minulom roku 60 247 reklamácií na poskytnuté služby, z ktorých 15 907 pošta posúdila ako opodstatnené. Informovala o tom hovorkyňa SP Bela Lisáková. Na univerzálnu službu podali zákazníci 44 388 reklamácií. Z nich bolo 9 671 opodstatnených. "Podiel počtu opodstatnených reklamácií na univerzálnu službu k počtu poštových zásielok sa znižuje. Za minulý rok predstavuje 0,0027 percenta, kým v roku 2003 to bolo 0,0045 percenta,“ uviedla Lisáková. Dodala, že najčastejším dôvodom podania reklamácie bolo dodávanie zapísaných zásielok, poškodenie, úbytok obsahu alebo zničenie zapísanej zásielky. SP reklamácie zaevidovala a riešila podľa reklamačného poriadku, ktorý schválil Poštový regulačný úrad v Žiline.
V minulom roku SP prijala, prepravila a doručila spolu 360 960 153 listových a balíkových zásielok 1. a 2. triedy, reklamných adresovaných zásielok a poštových peňažných poukazov. Poštové služby poskytuje prostredníctvom siete 1 577 pôšt, zamestnáva 16 687 zamestnancov.