Základom tejto "hitparády mladých, nie celkom beznádejných interpretov" je každé dva týždne obmieňaný rebríček desiatich skladieb, ktoré si návštevníci môžu nahrať, alebo vypočuť z internetovej stránky www.demovnica.sk. Podľa ich hlasovania sa bude vytvárať poradie nasledujúceho kola. Mladí interpreti budú navyše neustále podrobovaní kritickým názorom známych slovenských publicistov, hudobníkov, zástupcov médií a vydavateľstiev.
Autorom prvých krátkych recenzií na rebríček desiatich interpretov, ktorý sa objavil na internete už dnes o polnoci, je riaditeľ hudobného vydavateľstva BMG Slovakia Juraj Čurný. Ako uviedol na dnešnom stretnutí s novinármi v Bratislave, internetový projekt, ktorého úlohou je selekcia približne 20 percent kapiel schopných zaujať širšie publikum, výrazne rozširuje možnosti slovenskej hudobnej publicistiky. Súťažné skladby sa budú okrem internetovej stránky každý druhý piatok predstavovať aj v relácii Rock FM Rádia Nočný život a v hudobnom mesačníku Muzikant. Najúspešnejším umožní magazín Watt vydať skladby na kompaktnej platni vo viac ako desaťtisícovom náklade, alebo prispieť na kompiláciu toho najlepšieho pripravovanú na koniec roku 2001, či vystúpiť na spoločnom koncerte. O postupné vydávanie skladieb všetkých účastníkov Demovnice na CD prejavilo záujem aj české periodikum Internet. Podľa jedného z autorov Radoslava Ondřejíčka vďaka použitému médiu - internetu nie je projekt časovo ani rozsahom obmedzený a môže sa podľa potreby rozširovať.
Do hitparády Demovnica bude zaradený každý, kto na adresu redakcie inZine zašle demonahrávku na CD, alebo priamo formát mp3 spolu s kontaktom a stručnými informáciami. Zaradení nebudú interpreti, ktorí už vydali skladbu v niektorom z piatich u nás pôsobiacich veľkých vydavateľstiev, alebo vo vydavateľstve agentúry Forsa.