BRATISLAVA. Holé zadky, Švajčiarsko ako „krajina nášho srdca“ či vyleštená topánka, ktorá má symbolizovať poriadok v podobe premiéra Roberta Fica.
Politické strany v snahe zaujať voliča v minulosti stavili aj na volebné bilbordy, ktoré viac než mobilizačne pôsobili rozpačito a dokázali aj odradiť.
„Ich zámerom bolo provokovať, udrieť na emóciu voliča alebo narysovať kontrast k ponuke druhej politickej strany,“ hovorí odborník na reklamu a marketing Michal Novota z Restartup.
Bilbordy, na ktorých sa strana porovnáva so súpermi, sú podľa neho častým javom aj v zahraničí, na Slovensku však politici od nich už upustili.
Flašík vedel šokovať
Rozruch volebnými bilbordmi vyvolával v minulosti najmä Smer. Vo volebnej kampani k voľbám v roku 2002, ktorú viedol Fedor Flašík, vyzýval na plagátoch voliča, aby išiel voliť Roberta Fica za predsedu vlády.
Smeru priamosť v kampani úspech nepriniesla. Ako nová strana získala síce 13,6 percenta, ale volebné prieskumy jej dávali vyššie čísla.
Na porovnávanie so súpermi stavil Smer viackrát, a vždy v inej podobe. V súboji s Vladimírom Mečiarom a Mikulášom Dzurindom obstál Fico aj ako topánka, aj ako pes.
Do povedomia verejnosti sa dostal plagát, kde na otázku, na aké nohy chce volič postaviť Slovensko, ponúka Flašík tri možnosti - bežeckú tenisku ako symbol Dzurindu, extravagantnú topánku z Mečiarovej Elektry a nakoniec čiernu pohodlnú topánku, ktorou je Fico.
Podobnú pozornosť pútal aj bilbord, ktorý sa pýtal, kto najlepšie ochráni záujmy Slovenska. Voliči mali v ponuke malého fúzača Mikiho, buldoga Vlada a najväčšieho slovenského čuvača Roba.