Kto platil kampaň pred referendom, nie je známe ani po roku

Zákon to nežiada. Aj tento prípad poukazuje na vážnu dieru v zákone, tvrdí Aliancia Fair-play.

(Zdroj: SME)

BRATISLAVA. Televízny šot, letáky či pozvánky pre zahraničných aktivistov. Pred rokom Aliancia za rodinu spustila kampaň pred napokon neúspešným referendom proti homosexuálnym manželstvám, ktoré podnietila.

Doteraz nie je známe, odkiaľ na to mala peniaze. 

„Ak chceme, aby si ľudia k nám vytvorili dôveru, mali by sme im dať základné informácie, kto nás financuje a ako hospodárime,“ hovorí Zuzana Wienk z Aliancie Fair-play.

Tajomstvo Aliancie za rodinu, píše Peter Schutz 

„Referendové kampane sú finančne náročné a majú potenciálne významný vplyv na legislatívu a celú spoločnosť,“ povedala. 

Článok pokračuje pod video reklamou

"Zverejniť informáciu rok po rozhodujúcom okamihu je naozaj neskoro."

Zuzana Wienk, Aliancia Fair-play

Referendom chceli kresťanskí aktivisti zabrániť nielen manželstvám homosexuálov, ale aj adopciám detí takýmito pármi a dať rodičom možnosť odmietnuť vyučovanie detí v oblasti sexuálneho správania či eutanázie.

Štvrtú otázku, ktorou chceli odoprieť všetky práva registrovaným partnerstvám, Ústavný súd označil za protiústavnú.

Hlasovať v referende napokon prišlo len 21,41 percenta voličov a  bolo neúspešné. 

Prečítajte si tiež: Chromík: Nikdy sme nedali svoje meno pod veci, ktoré šírili nenávisť

Rok po referende 

Aliancia za rodinu začiatkom minulého roka ohlásila, že plánuje dať na kampaň 110-tisíc eur. Väčšina darov, ktoré na kampaň dostala, boli malé dary od obyčajných ľudí zo Slovenska. Na kampani pracovalo 20-tisíc dobrovoľníkov bez nároku na odmenu, tvrdí Anton Chromík, hovorca aliancie.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C44U2 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C44U2 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  2. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  3. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  6. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  7. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  8. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  9. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  10. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  1. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  2. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  5. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  6. Equal treatment is a must for successful companies of the future
  7. Aj v Poluse chránime vaše srdcia
  8. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  9. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  10. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 863
  2. Najužitočnejšia appka 17 765
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 049
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 415
  5. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 9 010
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 283
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 316
  8. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 4 646
  9. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 214
  10. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 807

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Ako sa z mafiánov stávajú ctihodní občania

Mafiánom pomáhajú kontakty s políciou.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Všetko zadarmo, Fico sa vrátil

Šéf Smeru je späť, skúša starú formu.

KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Súd podľa Fica

Fico svoj návrh nemyslí celkom vážne.

Neprehliadnite tiež

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Všetko zadarmo, Fico sa vrátil

Šéf Smeru je späť, skúša starú formu.

Pozrite si, čo vzniklo v železničnom podchode v Čadci

Graffity jam v Čadci. V sobotu 22. septembra sa do železničného podchodu "nasťahovali" umelci, aby skrášlili steny.

Začala sa dražba pozemkov pre výstavbu rodinných domov

Prvý majiteľ sa teší zo svojho nového pozemku, stačilo mu prihodiť dvetisíc eur.

Za smrť 19-ročnej Nikoly pod stanom na Pohode majú organizátori platiť

Od tragédie prešlo deväť rokov. Rozsudok zatiaľ nie je právoplatný.