SME

Do druhého kola programu Zelené oázy postúpilo 89 projektov

Program Zelené oázy je zameraný na vytváranie, obnovu alebo oživenie ekologicky hodnotných lokalít na Slovensku.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: (JK))

BRATISLAVA. Nadácia Ekopolis poslala do druhého kola 89 žiadostí o grant v rámci 10. ročníka programu Zelené oázy zameraného na vytváranie, obnovu alebo oživenie ekologicky hodnotných lokalít na Slovensku. Odborná porota ich vybrala z celkového počtu 271 projektov.

Grantový program podporuje starostlivosť o environmentálne cenné miestne lokality, ktoré slúžia širokej verejnosti, podporujú ochranu prírody a trvalú udržateľnosť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vybudovanie náučného chodníka či záhrady

Nadácia Ekopolis so spoločnosťou Slovnaft tento rok rozdelí 56-tisíc eur na ekologické projekty, ako napríklad vybudovanie školskej záhrady, náučného chodníka, lávky pre cyklistov a peších, cyklotrasy či oddychovej zóny. Na jeden projekt sa poskytuje grant od tisíc do päťtisíc eur. Uzávierka druhého kola bude 5. februára.

SkryťVypnúť reklamu

O grant môžu žiadať registrované mimovládne neziskové organizácie, základné a stredné školy, učilištia, centrá voľného času a komunitné centrá a tiež mestá a obce.

Dôležitým cieľom programu je podpora spolupráce a partnerstiev na lokálnej úrovni, prevažná časť prác musí byť vykonaná formou dobrovoľnej práce. Novinkou tohto ročníka je osobitná podpora projektov zameraných na zakladanie a prevádzkovanie malých komunitných projektov s farmárskym zameraním.

Rekultivácia zanedbaných plôch 

Projekty by mali kombinovať okrasné, ovocné a zeleninové záhrady s prvkami drobnochovu malých hospodárskych zvierat.

"Pri projektoch nejde len o priamu produkciu ovocia, zeleniny, liečivých bylín či iných potravín, ale aj o pochopenie vzájomných súvislostí pri obrábaní pôdy a chove domácich zvierat. Zároveň tým ponúkame možnosť rekultivovať zanedbané plochy v mestách aj na vidieku," uvádza Nadácia Ekopolis.

SkryťVypnúť reklamu

Počas predchádzajúcich deviatich rokov program podporil 204 projektov sumou viac ako 510-tisíc eur. Do aktivít sa zapojilo vyše 7 100 dobrovoľníkov, ktorí vysadili viac ako 13 400 drevín a zveľadili a upravili plochu s rozlohou 1 155 000 metrov štvorcových, čo predstavuje asi 120 futbalových ihrísk.

Podrobné informácie o programe Zelené oázy nájdete na internetových stránkach www.oazy.sk, www.ekopolis.sk a www.slovnaftludom.sk.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  2. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  3. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  4. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  5. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  6. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  7. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  8. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  1. Sovy chránia lesy: LESY SR hlásia úspech s vtáčími búdkami
  2. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí
  3. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  4. Šaca v Lige majstrov futbalovej medicíny
  5. Nové PLANEO už aj v Prešove! Zľava 10 % na všetko a mega tombola
  6. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi
  7. Nové Planeo v Košiciach
  8. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  1. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 9 509
  2. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 6 960
  3. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 5 759
  4. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 5 255
  5. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke 3 902
  6. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo? 3 645
  7. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd 3 350
  8. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna 3 144
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu