BRATISLAVA. Stredoškoláci a hip-hopová hudba, alebo výzva, aby sa na Slovensku oplatilo pracovať, podnikať aj žiť. Dve rôzne volebné kampane propagujú jednu stranu. Kandidáti majú pri osobnej kampani slobodu, nesmú však porušovať základné vízie a grafický dizajn kampane strany, za ktorú kandidujú.
Poslanec Martin Poliačik, ktorý do marcových volieb kandiduje za SaS, stavil pri osobnej propagácii na predvolebné video. Komparz v ňom stvárni učiteľov a stredoškolákov a vo videu má znieť hip-hop. „Základný koncept osobnej kampane preberáme spolu v rámci tlačového a marketingového oddelenia, ale inak máme voľnú ruku,“ hovorí Poliačik.
Ako tímlídrovi SaS pre oblasť školstva prišlo Poliačikovi prirodzené, aby v osobnej kampani zvolil túto tému. Detaily videa však už s vedením neriešil.
Dizajn nadovšetko
Ak je kandidát na nezvoliteľnom mieste, osobná kampaň mu pomáha dostať sa do povedomia voličov, ktorí ho môžu vo voľbách prekrúžkovať na vyššie miesto. Kandidáti sa im prihovárajú prevažne na sociálnych sieťach a v blogoch. Bilbordy s vlastnými sloganmi sú ojedinelé.