SME

Kiska vedie kampaň za vyššiu volebnú účasť a lepšie školstvo a zdravotníctvo

Od začiatku februára prezident spustil internetovú stránku s názvom Verejná objednávka.

Verejná objednávka.Verejná objednávka. (Zdroj: verejnaobjednavka.sk)

BRATISLAVA. Povzbudiť ľudí k vyššej účasti v marcových parlamentných voľbách a nasmerovať predvolebnú diskusiu k témam zdravotníctva a školstva. To sú ciele kampane, ktorú pred najdôležitejším všeľudovým hlasovaním vedie prezident Andrej Kiska.

Tento týždeň ukončí návštevou Nitry sériu výjazdov do všetkých krajských miest Slovenska, kde sa stretol a diskutoval s predstaviteľmi regiónov. Od začiatku februára spustil internetovú stránku s názvom Verejná objednávka. Plánuje i ďalšie aktivity, ktoré nateraz nespresnil.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Školstvo a zdravotníctvo

"Som presvedčený, že základnou témou predvolebného politického boja by malo byť školstvo a zdravotníctvo," uviedol v utorok (2.2.)  Kiska počas brífingu v prezidentskom paláci. "O tom by sa malo diskutovať a voliči by sa mali jasne pýtať každej jednej politickej strany na to, kto s tým a dokedy v týchto dvoch prioritách pohne," vysvetlil.

Na to, aby politici cítili pred voľbami tlak, je potrebné podľa hlavy štátu vytvoriť verejnú objednávku - zadanie od ľudí. Tomuto cieľu slúžia jeho aktivity, najnovšie stránka Verejná objednávka, ktorú mu vypracovala reklamná agentúra ako fyzickej osobe.

Ako internetový obchod

Stránka je koncipovaná ako internetový obchod, kde si ľudia môžu objednať konkrétne opatrenia v zdravotníctve a školstve. Riaditeľ komunikačného odboru Kancelárie prezidenta SR Roman Krpelan informoval, že počas úvodných 24 hodín zdieľalo stránku približne 10.000 ľudí. Aktivity na internete a sociálnych sieťach budú Kisku podľa jeho slov stáť 4000 eur, pôjde o jeho súkromné zdroje.

SkryťVypnúť reklamu

"Verím, že ľudia pôjdu voliť a že tieto priority si každá politická strana zoberie za svoje a presne nám všetkým povie, čo chce po voľbách dosiahnuť," vyjadril svoje očakávania Kiska. Osobne by privítal, keby volebná účasť prekročila hranicu 60 percent.

Nepolitická kampaň

Svoju kampaň charakterizoval ako nepolitickú. Odmietol, že by mohla smerovať voči konkrétnym politickým subjektom, jeho cieľom nie je ani založenie vlastnej strany. Uviedol, že pri programoch mnohých mu chýba presné zadanie, kto, čo a dokedy by mal spraviť v oblasti zdravotníctva a školstva.

Pri diskusiách v regiónoch Kiska nadobudol dojem, že ľudia majú rovnaké priority, ako si vytýčil v kampani. "Nikto nikde nespochybnil, že sú to skutočne oblasti, kde potrebujeme pridať," zhrnul svoje postrehy. Súčasne vyzval, že je dôležité, aby si krajina v čase, keď sa jej ekonomicky darí, neváhala zvoliť priority, ktoré sú finančne a politicky náročné. "Čo školstvo a zdravotníctvo sú. Sú to nesmierne komplikované témy," doplnil.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  2. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  3. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  4. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  5. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  6. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  7. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  8. Čo bude toto leto in?
  1. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  2. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  3. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  4. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  5. LESY SR hostili prestížne udeľovanie cien CIC
  6. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  7. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo?
  8. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 8 565
  2. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 8 180
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 930
  4. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo? 3 527
  5. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 3 037
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 937
  7. Čo bude toto leto in? 2 788
  8. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke 2 675
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu