SME
Sobota, 18. september, 2021 | Meniny má EugéniaKrížovkyKrížovky

Kiska vedie kampaň za vyššiu volebnú účasť a lepšie školstvo a zdravotníctvo

Od začiatku februára prezident spustil internetovú stránku s názvom Verejná objednávka.

Verejná objednávka.Verejná objednávka. (Zdroj: verejnaobjednavka.sk)

BRATISLAVA. Povzbudiť ľudí k vyššej účasti v marcových parlamentných voľbách a nasmerovať predvolebnú diskusiu k témam zdravotníctva a školstva. To sú ciele kampane, ktorú pred najdôležitejším všeľudovým hlasovaním vedie prezident Andrej Kiska.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tento týždeň ukončí návštevou Nitry sériu výjazdov do všetkých krajských miest Slovenska, kde sa stretol a diskutoval s predstaviteľmi regiónov. Od začiatku februára spustil internetovú stránku s názvom Verejná objednávka. Plánuje i ďalšie aktivity, ktoré nateraz nespresnil.

Skryť Vypnúť reklamu

Školstvo a zdravotníctvo

"Som presvedčený, že základnou témou predvolebného politického boja by malo byť školstvo a zdravotníctvo," uviedol v utorok (2.2.)  Kiska počas brífingu v prezidentskom paláci. "O tom by sa malo diskutovať a voliči by sa mali jasne pýtať každej jednej politickej strany na to, kto s tým a dokedy v týchto dvoch prioritách pohne," vysvetlil.

Na to, aby politici cítili pred voľbami tlak, je potrebné podľa hlavy štátu vytvoriť verejnú objednávku - zadanie od ľudí. Tomuto cieľu slúžia jeho aktivity, najnovšie stránka Verejná objednávka, ktorú mu vypracovala reklamná agentúra ako fyzickej osobe.

Ako internetový obchod

Stránka je koncipovaná ako internetový obchod, kde si ľudia môžu objednať konkrétne opatrenia v zdravotníctve a školstve. Riaditeľ komunikačného odboru Kancelárie prezidenta SR Roman Krpelan informoval, že počas úvodných 24 hodín zdieľalo stránku približne 10.000 ľudí. Aktivity na internete a sociálnych sieťach budú Kisku podľa jeho slov stáť 4000 eur, pôjde o jeho súkromné zdroje.

Skryť Vypnúť reklamu

"Verím, že ľudia pôjdu voliť a že tieto priority si každá politická strana zoberie za svoje a presne nám všetkým povie, čo chce po voľbách dosiahnuť," vyjadril svoje očakávania Kiska. Osobne by privítal, keby volebná účasť prekročila hranicu 60 percent.

Nepolitická kampaň

Svoju kampaň charakterizoval ako nepolitickú. Odmietol, že by mohla smerovať voči konkrétnym politickým subjektom, jeho cieľom nie je ani založenie vlastnej strany. Uviedol, že pri programoch mnohých mu chýba presné zadanie, kto, čo a dokedy by mal spraviť v oblasti zdravotníctva a školstva.

Pri diskusiách v regiónoch Kiska nadobudol dojem, že ľudia majú rovnaké priority, ako si vytýčil v kampani. "Nikto nikde nespochybnil, že sú to skutočne oblasti, kde potrebujeme pridať," zhrnul svoje postrehy. Súčasne vyzval, že je dôležité, aby si krajina v čase, keď sa jej ekonomicky darí, neváhala zvoliť priority, ktoré sú finančne a politicky náročné. "Čo školstvo a zdravotníctvo sú. Sú to nesmierne komplikované témy," doplnil.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí
  2. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  3. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  4. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu
  5. Slovenský orloj – svetová atrakcia
  6. Kanceláriám ešte neodzvonilo
  7. Predplaťte si SME.sk s garanciou vrátenia peňazí
  8. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér
  9. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých?
  10. Tam, kde sa ľahko verí na zázraky
  1. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  2. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  3. Vystúpte z radu, postavte si moderný dom podľa seba
  4. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  5. Poznáme slovenské cesty s najkrajším výhľadom!
  6. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  7. Mototechna tento rok predala už vyše 8 tisíc zánovných áut
  8. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  9. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  1. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 7 444
  2. Slovenský orloj – svetová atrakcia 6 606
  3. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 5 652
  4. Radosť zachytiť tieto krásne krivky 4 296
  5. Maldivy, Maurícius či Mexiko sú na dosah jediným letom 3 036
  6. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 2 860
  7. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 2 797
  8. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 2 281
  9. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu 1 897
  10. Uznávané štúdio oživilo zanedbané štvrte. Prišlo do Bratislavy 1 817
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná fotografia.

Generálny riaditeľ Milan Veselý o minimálnych kompenzáciách vlády.


17. sep
Norbert Gombos oslavuje výhru Slovenska nad Čile v Davisovom pohári 2021.

Slovensko zdolalo Čile 3:1, piaty zápas sa hrať nebude.


Sportnet a 1 ďalší 4 h
Do medzinárodného prieskumu Dunaja sa zapojilo 13 európskych krajín.

Z liečiv prúdiacich do tokov začínajú vodné živočíchy meniť svoje správanie.


17. sep
Festival v San sebastiáne: Penélope Cruz a Antonio Banderas prišli predstaviť nový film.

Herci sa sťažovali na politikov.


10 h
Skryť Zatvoriť reklamu