BRATISLAVA. V posledných týždňoch pred voľbami vrcholí nielen predvolebná kampaň. Minister obrany Martin Glváč (Smer) naplno rozbehol aj propagáciu dobrovoľnej vojenčiny, ktorú by mali spustiť v tomto roku.
Médium, ktoré bude projekt propagovať, si pritom jeho rezort vybral priamo, teda bez súťaže. Stalo sa ním Fun rádio, ktoré patrí podnikateľovi Borisovi Kollárovi. Ten ide do marcových volieb s vlastnou stranou Sme rodina, ktorej preferencie sa v súčasnosti hýbu podľa prieskumov okolo troch percent. Fun rádiu sa darí získavať viacero štátnych zákaziek.
Za rozhlasovú propagáciu s hlavnou tvárou projektu, moderátorom Marcelom Forgáčom, zaplatilo ministerstvo obrany 36-tisíc eur.
Peter Kunder z Aliancie Fair-Play hovorí, že za bežných podmienok by na propagáciu štátnych aktivít v médiách mala prebehnúť riadna súťaž.
„Fun rádio je dlhodobo medzi dvomi najpočúvanejšími komerčnými stanicami na Slovensku a v jeho prípade predovšetkým vo vekovej kategórii, ktorá je cieľovou skupinou pre dobrovoľnú vojenskú prípravu,“ vysvetlil riaditeľ komunikačného odboru ministerstva Martin Čambalík.
S ponukou podľa neho prišlo samo rádio, pričom ministerstvu sa jeho projekt páčil. „Nevylučujeme, že do budúcnosti využijeme na podporu aj iné mediálne možnosti,“ dodal Čambalík.
Úspešný Kollár
Forgáč, ktorý je tvárou Rannej šou, si v rámci propagácie vyskúšal vojenský výcvik na vlastnej koži a počas minulého týždňa poslucháčov informoval o jeho priebehu. Záverečné finále mohla verejnosť počúvať naživo. Zábavnú súťaž aj s odkazom na web ministerstva obrany propagovali aj na internete s aktívnym linkom na stránku ministerstva. Poukázal na to portál omediach.com.