Električka testovala široký rozchod, zrejme ho nikdy nevyužijú

Po novom Starom moste skúšobne prešla aj špeciálne upravená električka.

Skúšobná jazda električky.(Zdroj: SME - Gabriel Kuchta )

BRATISLAVA. Po novom bratislavskom Starom moste tento týždeň skúšobne prešla aj špeciálne upravená električka so širokým rozchodom kolies.

Novú trať zo Štúrovej ulice do Petržalky totiž vybudovali s duálnym rozchodom, keďže pri spracovaní projektu sa uvažovalo, že tam budú jazdiť aj tzv. tram-trainy.

Od myšlienky sa však potom upustilo a aj zámer pokračovania trate električky už hovorí len o úzkom, 1000-milimetrovom rozchode. Široký rozchod tak zrejme povedie odnikadiaľ nikam.

Električka dostala požičané podvozky 

"Je preto veľmi pravdepodobné, že po koľajniciach s rozchodom 1435 mm v úseku Štúrova - Jungmannova prešla tento týždeň električka prvý a poslednýkrát," podotkol portál imhd.sk, ktorý skúšobnú jazdu zaznamenal.

Trať so širokým rozchodom testovali v noci zo 17. na 18. februára. Upravená električka dostala podľa portálu požičané podvozky z Košíc a na Šafárikovom námestí tiež napríklad museli upraviť výhybky, aby vôbec mohla zo Štúrovej ulice prejsť k Starému mostu.

"Pri budovaní trate sa totiž nepočítalo s potrebou testovania 1435-mm rozchodu, a preto boli žliabky zavarené vloženými klinmi pre menej hlučný prejazd električiek," vysvetľuje imhd.sk.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Po Starom moste prvýkrát prešla električka do Petržalky

Od myšlienky sa upustilo 

Testy bolo treba ku kolaudácii celého projektu, novej trate i Starého mosta, ktorá práve prebieha. Viac sa však trať so širokým rozchodom zrejme nevyužije.

"Už počas výstavby trate sa od tejto myšlienky upustilo vzhľadom na to, že mesto Bratislava Európskej komisii nepreukázalo ekonomickú efektívnosť či už prevádzky vozidiel tram-train, alebo zmeny rozchodu bratislavských električiek," uvádza portál.

Projekt pokračovania električkovej trate od Bosákovej ulice po Janíkov dvor tak už s duálnym rozchodom nepočíta, rovnako ako ani chystaná modernizácia električkových radiál.

Druhý úsek električkovej trate  po Janíkov dvor by mali začať podľa zámeru stavať v roku 2018. Trať má mať dĺžku 3,78 kilometra a sedem zastávok. V projekte sa už nepočíta so štvorprúdovou komunikáciou, ako boli pôvodné plány, a v súbehu s traťou má vzniknúť cyklotrasa.

Celkové predpokladané náklady sa majú vyšplhať na 69,88 milióna eur bez DPH, resp. na 73,17 milióna eur. Bude to závisieť od zvoleného variantu. Práce odhadujú na dva roky.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Poslanec Borguľa žiada vládu o podporu pre Bratislavu
  2. Otvorenie akademického roka 2017/2018 na EU v Bratislave
  3. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  4. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  7. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  8. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  9. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  10. Detské zúbky sú veda
  1. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 5 933
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 5 303
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 2 988
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 504
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 512
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 376
  7. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 371
  8. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 1 141
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 958
  10. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni. 882

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Muž žijúci so ženským srdcom. Najťažšia bola rekonvalescencia

Transplantácia orgánov sa ukazuje ako otázka niekoľkých rokov. Vhodné srdce pre Jana Škrlanta sa však našlo už po šiestich týždňoch.

ŠPORT

Legenda Merckx o Saganovi: Súperi mu len nahrávajú

Merckx nevidel na MS poriadne preteky.

BRATISLAVA

Rušiť gymnáziá, prihlasovať ľudí? Kandidáti povedali, čo chcú s Bratislavou

V SME Naživo diskutovali Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý.

KOMENTÁRE

Macron otvoril témy, riešenia sa budú tvoriť

O žiadne veľké integračné manévre nejde.

Neprehliadnite tiež

Domov

Kusého kampaň súperov zaujala, Droba kritizoval množstvo bilbordov

Doprava zdarma aj spolupráca. Kandidáti na post bratislavského župana vysvetľovali v diskusii SME, čo by urobili po zvolení ako prvé.

Domov

Kaliňák musí pre chyby vrátiť milióny z eurofondov

Kontrola Úradu vlády zistila chyby v projektoch za desiatky miliónov eur. Ministerstvo vnútra peniaze na pokutu nemá. Dohodlo sa na splátkach.

Domov

Hlávkovej prípad stojí, Ficove kroky proti korupcii by jej nepomohli

Polícia korupčné prípady podľa prokuratúry nezvláda riešiť a ľudia jej neveria.

Domov

Smeru ubudli členovia. Je za tým skôr vymieranie než nespokojnosť

Bývalí členovia v poslednom období upozorňujú na odchody aj pre nespokojnosť s politikou Smeru. Niekde sa potvrdili, niekde nie.