SME
Štvrtok, 28. máj, 2020 | Meniny má ViliamKrížovkyKrížovky
ANKETA POLITICKÝCH STRÁN

Veľká anketa politických strán: Zrušili by ste vlaky zadarmo?

Aké riešenia majú politici pre problémy ľudí na Slovensku? Pozrite ai aké kroky strany sľubujú pri vlakoch zadarmo.

SME položilo stranám uchádzajúcim sa o hlasy v parlamentných voľbách 2016 konkrétne otázky o tom, ako by riadili krajinu. Pozrite si ako strany odpovedali na otázku:

Zrušili by ste vlaky zadarmo?

1.TIP: Nie. Myslíme si, že je to jedna z možností, i keď kontroverzná, ako môžu ľudia niečo od štátu dostať naspäť.

2. Strana moderného Slovenska:  Áno, samozrejme.

3. OĽaNO-Nova: Po zavedení vlakov "zadarmo" celkový počet pasažierov vzrástol o viac ako pätinu. Vlaky "zadarmo" sa stali symbolom kupovania hlasov stranou Smer. Napriek tomu by sme toto opatrenie nerušili, lebo pomohlo zvýšiť vyťaženosť existujúcich spojov a odbremeniť cestnú dopravu. Zrušili by sme túto podporu len pre solventných cestujúcich.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu

4. Demokrati Slovenska- Ľudo Kaník: Ponechali by sme  ich pre dôhodcov vyššieho veku. Výrazne by sme posilnili zľavy pre pracujúcich a študentov.

5. Šanca: Áno. Spolu s vratkami za plyn a ďalšou kopou nezmyslov z Ficovej kampane. Našim cieľom je krajina, kde si ľudia môžu dovoliť kúpiť, čo potrebujú a nie sú odkázaní na almužnu od vlády.

6. Sme rodina- Boris Kollár: Nie.

7. Strana Zelených Slovenska: Nakoľko sme Strana zelených Slovenska a preferujeme hromadnú dopravu pred individuálnou v snahe šetriť životné prostredie, berieme to ako prvý krok k výraznejšiemu využívaniu hromadnej prepravy.

8. Koalícia Spoločne za Slovensko: Doprava pre starobných dôchodcov a ZŤP zdarma.

9. Maďarská kresťanskodemokratická aliancia: neodpovedala

10. VZDOR- strana práce: V prvom rade by sme zrušili dnešných majiteľov železníc, ktorí ich tunelujú a previedli železnice do národného všeľudového vlastníctva všetkých pracujúcich. Potom by sme hovorili skôr o bezplatnom cestovaní pre zdravotne postihnuté osoby. Pokiaľ ide o deti, žiakov, študentov a dôchodcov nebránime sa zľavám cestovného, ale len po úroveň objektívnych nákladov, ktoré výrazne znížime už len tým, že zo železníc vyhodíme ich rozkrádačov v manažmentoch.

Skryť Vypnúť reklamu

11. Most-Híd: Sme za adresnú sociálnu politiku a takúto podporu by mali mať podľa nás len tí, ktorí to naozaj potrebujú. Napríklad študenti z miesta bydliska do školy, ale nie plošne. Aj na vlaky zadarmo sa museli poskladať ľudia cez zvýšené dani, či odvody. Toto opatrenie zároveň vytvorilo dve skupiny obyvateľov, keďže znevýhodnilo tých, čo využívajú autobusovú prepravu.

12. SNS: Vlaky zadarmo musia mať spravodlivý systém. Sú totiž totiž sociálne skupiny ako napr. dôchodcovia a študenti, ktorí si vlaky zadarmo zaslúžia. Sú však tiež skupiny, ktoré vlaky zadarmo zneužívajú. A žiadame tiež návrat Inter City vlakov.

13. Odvaha - Veľká národná a proruská koalícia: Vlaky zadarmo neexistujú, ale cestovanie zadarmo by sme umožnili tým, ktorí takúto pomoc potrebujú. 

Skryť Vypnúť reklamu

14. KSS: Nie. Toto opatrenie sociálno-demokratickej vlády má svoj pozitívny rozmer. Avšak na programe je otázka jeho efektívnosti,  koncepčnosti a dlhodobej udržateľnosti. Prežije toto opatrenie aj marcové parlamentné voľby alebo to bol len akt predvolebného populizmu?  Sme samozrejme  za ústretovosť štátu voči študentom a našim dôchodcom aj v takejto podobe no sme toho názoru, že z ekonomického hľadiska by malo byť  systematicky a dlhodobo kryté.

15. SDKÚ: Vlaky nie sú zadarmo, platia ich všetci pracujúci. Istý systém, zliav je potrebný, aby napríklad nikto neprestal študovať kvôli tomu, že nemá peniaze na cestu, ale inak volíme radšej väčšiu kvalitu cestovania za peniaze ako presun v súpravách z čias normalizácie.

16. Smer: neodpovedal

17. KDH: Nahradili by sme ich zľavami vo verejnej doprave, aj vyššími, ako nástrojom adresnej sociálnej politiky voči rodinám s deťmi, zdravotne postihnutým,  i seniorom s nižšími príjmami.  Vlaky „zadarmo pre všetkých“  je prejav  nezodpovedného nakladania s verejnými financiami.

Skryť Vypnúť reklamu

18. SKOK: Toto opatrenie treba vyhodnotiť. Našim cieľom je robiť takú politiku, aby nikto nebol odkázaný na cestovanie preplneným vlakom zadarmo. Na druhej strane, ak by sa nám podarilo vo vládnej koalícii presadiť oveľa dôležitejšie veci, napríklad zníženie odvodov (a tým pádom vyššie platy pre každého), a cenou za to by bolo ponechanie tohto „symbolu“, zniesli by sme to.

19. Ľudová strana - Naše Slovensko: neodpovedala

20. Sieť: Nie

21. SMK: Zavedenie vlakov zadarmo bol populistický ťah vlády Roberta Fica, je to absolútne nesystémové opatrenie. Vyhradených miest je málo, administratíva pri vybavovaní veľká. Napriek tomu treba priznať, že to pomáha dôchodcom aj študentom. Preto pri návrhu o zrušení by sme boli veľmi opatrní, skôr by sme túto možnosť ponechali.

Skryť Vypnúť reklamu

22. Priama demokracia: Cestovanie vo vlakoch, na štátnych tratiach, vybudovaných a prevádzkovaných štátom, by sme pre všetkých občanov SR poskytli bezplatne, pretože sú vybudované a prevádzkované z ich spoločných peňazí.

23. SaS: Áno. Tvrdíme, že radšej nech majú ľudia peniaze vo vrecku a môžu si kúpiť, čo uznajú za vhodné, ako im dávať „zadarmo“ práve cestu vlakom.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyberte si tú správnu dezinfekciu šetrnú k pokožke
  2. Sunar s ešte lepšou receptúrou a v novom šate
  3. Benzín alebo akumulátor? Mýty a fakty
  4. 5 tipov, ako si vylepšiť intímny život v dlhodobom vzťahu
  5. Magazín denníka SME: Tipy na výlety v Rakúsku
  6. Need an insight into the topic of investment and trust funds?
  7. Dopravcovia v čase koronavírusu. Dezinfikovali aj svoje bytovky
  8. Zabezpečujeme certifikované MBA programy
  9. Ako efektívne ušetriť na platbách za energie?
  10. Len teraz získate k predplatnému týždenníka MY kávovar zadarmo
  1. Sunar s ešte lepšou receptúrou a v novom šate
  2. Night Vision: Jak dobre vidí vaša autokamera v noci?
  3. VÚB už prerozdelila takmer 18 miliónov na záchranu firiem
  4. VÚB už prerozdelila takmer 18 miliónov na záchranu firiem
  5. VÚB už prerozdelila takmer 18 miliónov na záchranu firiem
  6. 5 tipov, ako si vylepšiť intímny život v dlhodobom vzťahu
  7. Minerálna vlna má vysokú pevnosť aj vo väčších hrúbkach
  8. Magazín denníka SME: Tipy na výlety v Rakúsku
  9. VÚB už prerozdelila takmer 18 miliónov na záchranu firiem
  10. Plyn v domácnosti? Aj malé zmeny vám znížia účty za energie!
  1. Dopravcovia v čase koronavírusu. Dezinfikovali aj svoje bytovky 17 167
  2. Len teraz získate k predplatnému týždenníka MY kávovar zadarmo 16 591
  3. Magazín denníka SME: Tipy na výlety v Rakúsku 12 684
  4. Ako správne dezinfikovať byt, bytový dom, auto či firmu 11 601
  5. Pandémia odhalila, ako fungujú vysielače v krajine 10 365
  6. Tieto veci robí banka, aby bola v bankomatoch hotovosť 10 286
  7. Ako vytriediť Mekáč doma? 9 721
  8. 5 tipov, ako si vlastnoručne zlepšiť bývanie. Zvládne ich každý 9 691
  9. 3 pravidlá pre ochranu trávnika v čase letných horúčav 9 669
  10. Krížovkársky magazín Lišiak opäť v denníku SME 9 606
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Komunálne voľby 2014

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Aj Fica verejne podporili niektorí členovia predsedníctva, bez boja sa nevzdá

Peter Pellegrini v utorok Roberta Fica vyzval, aby položil funkciu.

Predseda Smeru Robert Fico.
Dobré ráno

Dobré ráno: Pellegrini ešte nemá silu na poriadne buchnutie po stole

Pellegrini má zatiaľ menšiu podporu ako Fico.

Podcast Dobré Ráno.
Zľava predseda SaS Richard Sulík, podpredsedníčka strany Za ľudí Veronika Remišová, predseda hnutia OĽaNO a dezignovaný premiér Igor Matovič a predseda Sme rodina Boris Kollár počas spoločného brífingu hnutia OĽaNO, Sme Rodina, SaS a Za ľudí k predstaveniu mien členov novej vlády.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Pellegrini si vybral nový smer

Výzvu na bezpodmienečnú kapituláciu Fico nemôže prijať.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Dobré ráno

Dobré ráno: Pellegrini ešte nemá silu na poriadne buchnutie po stole

Pellegrini má zatiaľ menšiu podporu ako Fico.

Podcast Dobré Ráno.
Riaditeľ K13 - Košické kultúrne centrá Tomáš Petraško.

Na cyklochodník išli eurofondy. Autá a štvorkolky tam nemôžu pokutovať

Na jednom konci už dajú značku. Polícia: Ale treba aj na druhom konci.

Žiadna značka, žiadna pokuta, vysvetľujú policajti.
Zita Pleštinská.