ANKETA POLITICKÝCH STRÁN

Veľká anketa politických strán: Zrušili by ste vlaky zadarmo?

Aké riešenia majú politici pre problémy ľudí na Slovensku? Pozrite ai aké kroky strany sľubujú pri vlakoch zadarmo.

SME položilo stranám uchádzajúcim sa o hlasy v parlamentných voľbách 2016 konkrétne otázky o tom, ako by riadili krajinu. Pozrite si ako strany odpovedali na otázku:

Zrušili by ste vlaky zadarmo?

1.TIP: Nie. Myslíme si, že je to jedna z možností, i keď kontroverzná, ako môžu ľudia niečo od štátu dostať naspäť.

2. Strana moderného Slovenska:  Áno, samozrejme.

3. OĽaNO-Nova: Po zavedení vlakov "zadarmo" celkový počet pasažierov vzrástol o viac ako pätinu. Vlaky "zadarmo" sa stali symbolom kupovania hlasov stranou Smer. Napriek tomu by sme toto opatrenie nerušili, lebo pomohlo zvýšiť vyťaženosť existujúcich spojov a odbremeniť cestnú dopravu. Zrušili by sme túto podporu len pre solventných cestujúcich.

4. Demokrati Slovenska- Ľudo Kaník: Ponechali by sme  ich pre dôhodcov vyššieho veku. Výrazne by sme posilnili zľavy pre pracujúcich a študentov.

5. Šanca: Áno. Spolu s vratkami za plyn a ďalšou kopou nezmyslov z Ficovej kampane. Našim cieľom je krajina, kde si ľudia môžu dovoliť kúpiť, čo potrebujú a nie sú odkázaní na almužnu od vlády.

6. Sme rodina- Boris Kollár: Nie.

7. Strana Zelených Slovenska: Nakoľko sme Strana zelených Slovenska a preferujeme hromadnú dopravu pred individuálnou v snahe šetriť životné prostredie, berieme to ako prvý krok k výraznejšiemu využívaniu hromadnej prepravy.

8. Koalícia Spoločne za Slovensko: Doprava pre starobných dôchodcov a ZŤP zdarma.

9. Maďarská kresťanskodemokratická aliancia: neodpovedala

10. VZDOR- strana práce: V prvom rade by sme zrušili dnešných majiteľov železníc, ktorí ich tunelujú a previedli železnice do národného všeľudového vlastníctva všetkých pracujúcich. Potom by sme hovorili skôr o bezplatnom cestovaní pre zdravotne postihnuté osoby. Pokiaľ ide o deti, žiakov, študentov a dôchodcov nebránime sa zľavám cestovného, ale len po úroveň objektívnych nákladov, ktoré výrazne znížime už len tým, že zo železníc vyhodíme ich rozkrádačov v manažmentoch.

11. Most-Híd: Sme za adresnú sociálnu politiku a takúto podporu by mali mať podľa nás len tí, ktorí to naozaj potrebujú. Napríklad študenti z miesta bydliska do školy, ale nie plošne. Aj na vlaky zadarmo sa museli poskladať ľudia cez zvýšené dani, či odvody. Toto opatrenie zároveň vytvorilo dve skupiny obyvateľov, keďže znevýhodnilo tých, čo využívajú autobusovú prepravu.

12. SNS: Vlaky zadarmo musia mať spravodlivý systém. Sú totiž totiž sociálne skupiny ako napr. dôchodcovia a študenti, ktorí si vlaky zadarmo zaslúžia. Sú však tiež skupiny, ktoré vlaky zadarmo zneužívajú. A žiadame tiež návrat Inter City vlakov.

13. Odvaha - Veľká národná a proruská koalícia: Vlaky zadarmo neexistujú, ale cestovanie zadarmo by sme umožnili tým, ktorí takúto pomoc potrebujú. 

14. KSS: Nie. Toto opatrenie sociálno-demokratickej vlády má svoj pozitívny rozmer. Avšak na programe je otázka jeho efektívnosti,  koncepčnosti a dlhodobej udržateľnosti. Prežije toto opatrenie aj marcové parlamentné voľby alebo to bol len akt predvolebného populizmu?  Sme samozrejme  za ústretovosť štátu voči študentom a našim dôchodcom aj v takejto podobe no sme toho názoru, že z ekonomického hľadiska by malo byť  systematicky a dlhodobo kryté.

15. SDKÚ: Vlaky nie sú zadarmo, platia ich všetci pracujúci. Istý systém, zliav je potrebný, aby napríklad nikto neprestal študovať kvôli tomu, že nemá peniaze na cestu, ale inak volíme radšej väčšiu kvalitu cestovania za peniaze ako presun v súpravách z čias normalizácie.

16. Smer: neodpovedal

17. KDH: Nahradili by sme ich zľavami vo verejnej doprave, aj vyššími, ako nástrojom adresnej sociálnej politiky voči rodinám s deťmi, zdravotne postihnutým,  i seniorom s nižšími príjmami.  Vlaky „zadarmo pre všetkých“  je prejav  nezodpovedného nakladania s verejnými financiami.

18. SKOK: Toto opatrenie treba vyhodnotiť. Našim cieľom je robiť takú politiku, aby nikto nebol odkázaný na cestovanie preplneným vlakom zadarmo. Na druhej strane, ak by sa nám podarilo vo vládnej koalícii presadiť oveľa dôležitejšie veci, napríklad zníženie odvodov (a tým pádom vyššie platy pre každého), a cenou za to by bolo ponechanie tohto „symbolu“, zniesli by sme to.

19. Ľudová strana - Naše Slovensko: neodpovedala

20. Sieť: Nie

21. SMK: Zavedenie vlakov zadarmo bol populistický ťah vlády Roberta Fica, je to absolútne nesystémové opatrenie. Vyhradených miest je málo, administratíva pri vybavovaní veľká. Napriek tomu treba priznať, že to pomáha dôchodcom aj študentom. Preto pri návrhu o zrušení by sme boli veľmi opatrní, skôr by sme túto možnosť ponechali.

22. Priama demokracia: Cestovanie vo vlakoch, na štátnych tratiach, vybudovaných a prevádzkovaných štátom, by sme pre všetkých občanov SR poskytli bezplatne, pretože sú vybudované a prevádzkované z ich spoločných peňazí.

23. SaS: Áno. Tvrdíme, že radšej nech majú ľudia peniaze vo vrecku a môžu si kúpiť, čo uznajú za vhodné, ako im dávať „zadarmo“ práve cestu vlakom.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  4. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018
  7. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  9. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  1. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  2. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  3. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  4. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  5. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  6. Accessible Urban Living
  7. RPSP – A good intention ruined by execution
  8. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  10. Riešenia pre hnedú planétu
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 10 549
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 5 945
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 842
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 2 914
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 227
  6. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 1 877
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 850
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 510
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 365
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 320

Téma: Koaličná kríza SNS a SMER (2017)


Článok je zaradený aj do ďalších tém Komunálne voľby 2014

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Róbert Bezák: Radi počúvame, ako niekto vyrieši naše problémy

Možno je to taká diagnóza spoločnosti, že je schopná si kohokoľvek zvoliť. Som z toho smutný.

DOMOV

Rok 1993: Doba, kedy sa Mečiar len rozbiehal

Slovensko zápasilo s problémami.

Neprehliadnite tiež

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Amerika môže odštartovať novú vojnu

Amerika môže v regióne zničiť mierové snahy.

ROZHOVOR

Majerský: Potrebujeme, aby nás vláda brala vážne

Podľa neho treba úrad zdynamizovať. Vylúčené nie je prepúšťanie.

Raši: Pre EEI nie som župan. Treba s ňou skončiť

Z ničoho sa urobila megakauza, sťažoval sa košický primátor.

Cesta medzi Tvrdošínom a Námestovom je pre silný vietor zatvorená

Stromy pri Oravskej priehrade aj dnes večer padajú ako zápalky. Pre bezpečnosť polícia tadiaľ autá nepúšťa. Dopravu odkláňa na Bobrov, poľskú Veľkú Lipnicu a Jablonku do Trstenej.

Na cestách robia problémy záveje a snehové jazyky

Situáciu komplikuje silný nárazový vietor.