SME

Fico bojuje proti vybraným médiám, ani všetci jeho voliči to neschvaľujú

Ak premiér neodpovedá vybraným médiám, časť voličov ignoruje, upozorňuje mediálny analytik Rastislav Kužel.

"Ste klamári a podvodníci" alebo "ďalšia otázka", aj takto odpovedá premiér Robert Fico na otázky vybraných médií."Ste klamári a podvodníci" alebo "ďalšia otázka", aj takto odpovedá premiér Robert Fico na otázky vybraných médií. (Zdroj: FOTO SME- JOZEF JAKUBČO)

BRATISLAVA. Prostitútky, podvodníci, hyeny či idioti, takto videl premiér Robert Fico zo Smeru novinárov, ktorí kládli kritické otázky. V lepšom prípade si invektívy odpustil, prebral úlohu hovorcu a novinárov vyzval na ďalšiu otázku.

S postojom premiéra neodpovedať na otázky vybraných médií väčšina voličov nesúhlasí. Takmer dve tretiny opýtaných považujú podľa prieskumu agentúry Focus pre denník SME Ficov postoj za nesprávny. Opačný názor má 25 percent respondentov. Nesúhlas vyjadrujú najviac vysokoškolsky vzdelaní ľudia, mladí ľudia od 25 do 34 rokov a ľudia s tvorivým povolaním.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Ani 37 percent sympatizantov Smeru nepovažuje premiérovo rozhodnutie za správne. Z bývalých voličov Smeru je k rozhodnutiu premiéra kritických až 73 percent.

„Rozhodnutie neodpovedať môže byť jednou z ďalších bariér k návratu týchto voličov späť k Smeru, lebo tento postoj považujú za nevhodný pre premiéra,“ hovorí sociológ Martin Slosiarik z Focusu. Väčšinu opýtaných, ktorí Ficov postoj považujú za nesprávny, charakterizuje ako "voličov, ktorí nechcú, aby premiér krajiny určoval, ktoré médium je dôveryhodné a ktoré nie". Rozhodnutie by podľa neho radi ponechali na sebe.  

Snaha o mier vyšumela

Vzťah k médiám Fico ukázal už počas volebnej noci v roku 2006. Smer novinárov nevpustil do centrály a nechal ich čakať celú noc vonku.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C45ND na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  3. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  4. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  5. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  6. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 10 909
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 172
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 093
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 511
  5. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 2 974
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 699
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 433
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 287
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu