SME

Ignorovať Kotlebu v médiách nepomáha, tu sú dôvody

Voliči extrémistov hovoria, že sa nerozhodujú podľa správ v médiách. Už aj oni sa naučili používať sociálne siete.

Krajské noviny banskobystrického kraja Náš kraj po nástupe Mariana Kotlebu zmenili nielen farbu dizajnu na webe z červeného na čierny, ale aj obsah, ktorý pripomína noviny z obdobia Slovenského štátu.Krajské noviny banskobystrického kraja Náš kraj po nástupe Mariana Kotlebu zmenili nielen farbu dizajnu na webe z červeného na čierny, ale aj obsah, ktorý pripomína noviny z obdobia Slovenského štátu. (Zdroj: Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Hneď ako utíchlo rozhorčenie väčšiny ľudí zo zvolenia Mariana Kotlebu za banskobystrického župana v decembri 2013, médiá Kotlebovu činnosť v snahe nedať priestor jeho extrémistickým názorom čiastočne ignorovali, čiastočne si všímali županove prešľapy. Dnes uvažujú, ako sa k nemu správať ako k poslancovi v parlamente. 

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Najviac mi chýba dôsledná investigatívna žurnalistika v regiónoch na východ od Bratislavy. Kľúčom k riešeniu povolebných prekvapení je zamerať sa na regióny. Intenzívne a poctivo,“ tvrdí Radoslav Sloboda z projektu WatchBBSK, ktorý sleduje dianie v banskobystrickej župe.

SkryťVypnúť reklamu

Hoci médiá a tretí sektor dlhodobo spochybňujú Kotlebove tvrdenia, koľko župa pod jeho vedením ušetrila a poukazujú na rodinkárstvo, ktoré sa rozmohlo, voľby ukázali, že jeho popularita stúpla. Aj Kotlebovi voliči už v minulosti tvrdili, že sa nerozhodujú podľa správ v médiách. 

„Názory, ktoré dlhodobo sledujem v regióne, ale aj parlamentné voľby ukázali, že proti určitému typu informácií v médiách je verejnosť imúnna. Niektoré politické či kultúrne autority sa pre časť ľudí stali málo hodnovernými,“ povedal Filip Roháček, šéfredaktor regionálneho spravodajského portálu BBonline.sk.

Mediálny priestor

Väčšina štandardných médií Kotlebu ako župana buď ignorovala, alebo o ňom písala negatívne. Jeho médiom číslo jedna sa tak stal Facebook, tvrdí Peter Bárdy, šéfredaktor portálu aktuality.sk. „Kotlebovým myšlienkam a kampani ponúkol porovnateľný priestor ako hlavné spravodajstvo televízií. Pritom nečelil kritike a mohol tam bez obalu používať svoj slovník."

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Extrémizmus na Kotlebovi jeho voliči nevidia (štyri chybné argumenty a ich vysvetlenie) Čítajte 

Väčšina celoštátnych médií nechcela legitimizovať Kotlebu tým, že by mu poskytovali rovnaký priestor ako štandardným zdrojom, alebo aby posúvali každé jeho škandalózne vyhlásenie do verejného priestoru, vysvetľuje Beta Balogová, šéfredaktorka denníka SME. 

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C45XU na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  2. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  3. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  4. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  5. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  6. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  7. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  8. Čo bude toto leto in?
  1. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  2. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  3. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  4. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  5. LESY SR hostili prestížne udeľovanie cien CIC
  6. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  7. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo?
  8. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 8 565
  2. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 8 180
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 930
  4. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo? 3 527
  5. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 3 037
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 937
  7. Čo bude toto leto in? 2 788
  8. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke 2 675
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu