Ignorovať Kotlebu v médiách nepomáha, tu sú dôvody

Voliči extrémistov hovoria, že sa nerozhodujú podľa správ v médiách. Už aj oni sa naučili používať sociálne siete.

Krajské noviny banskobystrického kraja Náš kraj po nástupe Mariana Kotlebu zmenili nielen farbu dizajnu na webe z červeného na čierny, ale aj obsah, ktorý pripomína noviny z obdobia Slovenského štátu.(Zdroj: Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Hneď ako utíchlo rozhorčenie väčšiny ľudí zo zvolenia Mariana Kotlebu za banskobystrického župana v decembri 2013, médiá Kotlebovu činnosť v snahe nedať priestor jeho extrémistickým názorom čiastočne ignorovali, čiastočne si všímali županove prešľapy. Dnes uvažujú, ako sa k nemu správať ako k poslancovi v parlamente. 

„Najviac mi chýba dôsledná investigatívna žurnalistika v regiónoch na východ od Bratislavy. Kľúčom k riešeniu povolebných prekvapení je zamerať sa na regióny. Intenzívne a poctivo,“ tvrdí Radoslav Sloboda z projektu WatchBBSK, ktorý sleduje dianie v banskobystrickej župe.

Hoci médiá a tretí sektor dlhodobo spochybňujú Kotlebove tvrdenia, koľko župa pod jeho vedením ušetrila a poukazujú na rodinkárstvo, ktoré sa rozmohlo, voľby ukázali, že jeho popularita stúpla. Aj Kotlebovi voliči už v minulosti tvrdili, že sa nerozhodujú podľa správ v médiách. 

„Názory, ktoré dlhodobo sledujem v regióne, ale aj parlamentné voľby ukázali, že proti určitému typu informácií v médiách je verejnosť imúnna. Niektoré politické či kultúrne autority sa pre časť ľudí stali málo hodnovernými,“ povedal Filip Roháček, šéfredaktor regionálneho spravodajského portálu BBonline.sk.

Mediálny priestor

Väčšina štandardných médií Kotlebu ako župana buď ignorovala, alebo o ňom písala negatívne. Jeho médiom číslo jedna sa tak stal Facebook, tvrdí Peter Bárdy, šéfredaktor portálu aktuality.sk. „Kotlebovým myšlienkam a kampani ponúkol porovnateľný priestor ako hlavné spravodajstvo televízií. Pritom nečelil kritike a mohol tam bez obalu používať svoj slovník."

Prečítajte si tiež:Prečítajte si tiež: Extrémizmus na Kotlebovi jeho voliči nevidia (štyri chybné argumenty a ich vysvetlenie)

Väčšina celoštátnych médií nechcela legitimizovať Kotlebu tým, že by mu poskytovali rovnaký priestor ako štandardným zdrojom, alebo aby posúvali každé jeho škandalózne vyhlásenie do verejného priestoru, vysvetľuje Beta Balogová, šéfredaktorka denníka SME. 

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 8 250
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 8 026
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 405
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 267
  5. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 2 264
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 120
  7. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 637
  8. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 1 219
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 198
  10. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa 876