SME

Smer nechce zverejniť koaličnú zmluvu

Fico koaličnú radu Radičovej vlády „zlepenca“ kritizoval, teraz zostavuje vlastnú.

Koaličná dohoda je aj po podpise stále neznáma. Koaličná dohoda je aj po podpise stále neznáma. (Zdroj: Jozef Jakubčo)

BRATISLAVA. Vnútorné dohody o sporných veciach ešte pred ich predložením či spájanie sa s opozíciou pri hlasovaniach, aj o tom boli koaličné zmluvy v minulosti. Aké dohody medzi sebou strany, ktoré zostavili vládu, uzavreli tentoraz, ich predstavitelia zatiaľ nechcú prezradiť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hoci to zákon neprikazuje, strany by koaličné zmluvy mali zverejňovať, inak vznikne dojem, že majú čo tajiť. Napríklad, ako sa budú správať v konfliktných situáciách, tvrdí politológ Grigorij Mesežnikov z Inštitútu pre verejné otázky.

SkryťVypnúť reklamu

„Najviac to môže poškodiť stredopravé koaličné strany, pretože netransparentnosť je v rozpore s ich princípmi,“ povedal Mesežnikov.

Na otázky denníka SME týkajúce sa aktuálnej koaličnej zmluvy ani jedna z koaličných strán Smer, SNS, Most-Híd a Sieť nechcela odpovedať. 

„Fungovanie koalície je vnútornou záležitosťou zúčastnených strán,“ povedal hovorca Mostu-Híd  Matej Kováč.

Prečítajte si tiež: Sulík: Nerobte zo mňa xenofóba, na kandidátke máme troch moslimov Čítajte 

Riešenie sporov

Koaličné zmluvy sú podľa politológov dôležité na riešenie konfliktných situácií. Napríklad za Radičovej vlády sa strany dohodli, že sa vo vážnych veciach a proti vôli ďalších členov koalície nespoja pri presadzovaní svojich návrhov s opozíciou.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C4687 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. Na zdraví záleží
  2. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  3. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  4. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  5. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  6. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  7. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  8. Slováci hlasujú online za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 107
  2. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 10 123
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 773
  4. Každý piaty zomrie 8 640
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 780
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 722
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 507
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 3 056
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Richarda Sulíka nahradil Branislav Gröhling.


a 2 ďalší
Čísla politických subjektov kandidujúcich v júnových voľbách do Európskeho parlamentu.

Oficiálne vyhlasovanie výsledkov volieb sa môže konať až v pondelok.


TASR
Ranný brífing SME

Prečítajte alebo vypočujte si najdôležitejšie správy.


Diskusia Petra Pellegriniho s Ivanom Korčokom v televízii Markíza pred prvým kolom prezidentských volieb.

Diskusia bola predposlednou pred moratóriom


a 1 ďalší
SkryťZatvoriť reklamu