BRATISLAVA 15. apríla (SITA) - Posledný deň písomných maturít prebehol bez väčších problémov. Hovorkyňa ministra školstva Monika Murová nemá informácie o tom, že by dnes v školách nastala situácia, ktorá by mohla ohroziť regulárnosť a priebeh maturitných skúšok. Napriek tomu si horúce linky Štátneho pedagogického ústavu (ŠPÚ) "nevydýchli" a riaditelia škôl na ne volali aj dnes. Išlo len o bežné inštrukcie.
Posledný deň písomných maturít sa v stredných školách písali slohové práce z maďarského a ukrajinského jazyka. Generálne skúšky si vyskúšali študenti z francúzštiny, španielčiny aj ruštiny. Vo väčšine škôl sa tentokrát žiadne problémy nevyskytli. Na rozdiel od tém v slovenskom jazyku učitelia nemuseli zadania vysvetľovať. Pri slovenčine totiž pripadla k úvahe téma: Tycho de Brahe: Viacej byť, ako sa zdať. Jean-Paul Sartre: Potrebujem druhého, aby som lepšie pochopil sám seba. Študenti preto nevedeli, či ide o jednu alebo dve témy, alebo či ich majú nejakým spôsobom skĺbiť. Každý učiteľ pritom dával iné vysvetlenie, a tak vznikli nedorozumenia.
Na gymnáziách s vyučovacím jazykom maďarským v Komárne a v Dunajskej Strede sa písomky zaobišli bez problémov. V maďarskom jazyku mohli maturanti písať referát na tému Poetický portrét básnika Józsefa Attilu pri príležitosti 100. výročia jeho narodenia. Využiť pritom mohli aj úryvky z jeho básní, v ktorých však podľa viacerých učiteľov boli chyby. V úvahe sa mohli študenti zamyslieť na tému Bezhraničné možnosti v Európe bez hraníc. Aj v maďarskom jazyku bol jednou z tém životopis. Písať mohli aj charakteristiku, a to hlavného hrdinu diela Sándora Petöfiho Apoštol.
V ukrajinčine sa písala tiež charakteristika, a to na tému Každý človek je neopakovateľný (Významná postava Ukrajiny, Dôležitá osoba v mojom živote). Maturanti mohli písať tiež referát na tému Sedem zázrakov Ukrajiny, či rozprávanie Robíš dobro - nekajaj sa, robíš zlo, zodpovedaj sa. Výklad sa mal týkať známeho ukrajinského básnika a predstaviteľa národného obrodenia Tarasa Ševčenka.