Do práce na bicykli bude v máji jazdiť vyše 5 600 cyklistov

Podľa organizátorov sa do tretieho ročníka kampane Do práce na bicykli prihlásil rekordný počet účastníkov.

(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Do celoslovenskej kampane na podporu nemotorovej dopravy nazvanej Do práce na bicykli sa tento rok prihlásilo 1 730 súťažných tímov a 5 635 cyklistov. Podľa organizátorov ide o rekordný počet súťažiacich. Cyklistov bude možné v máji stretnúť v 60 mestách a obciach po celom Slovensku, ktoré sa do súťaže zaregistrovali. Agentúru SITA o tom informoval Michal Majer z organizačného tímu kampane Do práce na bicykli.

Kampaň Do práce na bicykli pokračuje už svojim tretím ročník. Kým v roku 2014 sa do súťaže zapojilo 473 tímov, o rok neskôr ich bolo už 916. Tento rok sa podľa organizátorov počet účastníkov, ktorí budú počas tohto mesiaca jazdiť do práce na bicykli takmer zdvojnásobil.

„Čísla nás tento rok opäť veľmi príjemne prekvapili. Pôvodne sme chceli pokoriť hranicu tisíc tímov, s takýmto výrazným nárastom sme však vôbec nepočítali. O to viac nás to teší,“ uviedla v tlačovej správe koordinátorka súťaže Andrea Štulajterová. Obrovský záujem je podľa nej dôkazom nielen stúpajúcej popularity kampane, ale aj toho, že cyklistom stále viac záleží na rozvoji cyklistickej infraštruktúry v ich mestách. „Týmto spôsobom to dávajú najavo nielen vedeniam miest, ale aj vláde, ktorá by mala plniť svoje sľuby o investovaní do rozvoja cyklodopravy,“ hodnotí Štulajterová.

Účastníci kampane aj tento rok dostanú od Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR (MDVRR SR) tričká, podľa ktorých ich bude v mestách ľahko poznať a tieto tričká budú zároveň vodičov informovať o tom, aby dali cyklistom na cestách dostatok priestoru. Súťažiaci môžu tiež vyhrať viaceré ceny. Súťaží sa napríklad aj o 20-percentnú zľavu na nový bicykel.

„Všetky samosprávy, v zmysle štatútu súťaže, pripravujú ocenenia pre najlepšie tímy a účastníkov v rámci jednotlivých miest, takže súťažiaci majú možnosť vyhrať ceny aj na lokálnej úrovni. My najmä veríme, že účastníci si budú precestované kilometre do práce evidovať poctivo a nebudú sa snažiť umelo navyšovať ich počet len kvôli tomu, aby boli prví. Z minulých rokov však máme overené, že fair play princíp funguje v rámci tejto kampane lepšie ako kdekoľvek inde a účastníci pristupujú k evidencii veľmi zodpovedne,“ popisuje skúsenosti národný cyklokoordinátor Peter Klučka z ministerstva dopravy. Najazdené kilometre si budú súťažiaci evidovať na webovej stránke http://www.dopracenabicykli.eu/. Na webe sa tiež dozvedia, ako sa ich mestu darí v porovnaní s inými samosprávami a o koľko menej oxidu uhličitého vypustili do ovzdušia pri svojej ceste do práce v porovnaní s cestou autom.

Cieľom projektu Do práce na bicykli je pútavou formou podporiť rozvoj trvalo udržateľnej mobility v mestách a podnietiť samosprávy, aby vytvárali na svojom území vhodné podmienky na využívanie cyklistickej dopravy. Takisto má motivovať aj zamestnávateľov k vytvoreniu vhodných priestorov na odkladanie bicykla, prípadne k poskytnutiu iných benefitov pre pracovníkov, ktorí dochádzajú do práce na dvoch kolesách. Zároveň sa snaží ostatným ľuďom ukázať, že bicykel môže byť pre mnohých obyvateľov ideálnym spôsobom pri dochádzaní do práce, či už zo zdravotného, ekonomického, alebo dokonca časového hľadiska.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  8. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  6. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  7. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  10. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 233
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 5 208
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 906
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 540
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 614
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 593
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 401
  8. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 218
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 154
  10. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 141

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Minúta po minúte: Mexiko ničí ďalšie zemetrasenie, má už 248 obetí

Zabíjali padajúce budovy, medzi obeťami sú aj deti.

KOMENTÁRE

Ficovi nestačila porážka Danka, potreboval ho úplne zosmiešniť

Čo by Fico nesmel urobiť, ak by postupoval podľa ústavy.

KOMENTÁRE

Zosmiešnil Trump seba či rovno Ameriku?

Lídri Činy, Ruska a Nemecka si Trumpovu reč v OSN neprišli ani vypočuť.

Neprehliadnite tiež

Domov

Bicykel či elektromobil. Ministri sa tiež zapojili do týždňa mobility

Časť ministrov prišla na rokovanie vlády alternatívnou dopravou.

Domov

Minister obrany tvrdí, že žiadna nová koaličná kríza sa nečrtá

Gajdoš sa rozhodol odložiť nákup nových stíhačiek.

Domov

V parlamente pripravujú rekonštrukciu jedálne a bufetu

Kancelária Národnej rady pripravuje rekonštrukciu celého stravovacieho komplexu v parlamente.

Domov

Žiláková na fondy vplyv nemá, na ľudí okolo áno

Sekcia, ktorú vedie Denisa Žiláková, nemá priamy dosah na rozdeľovanie eurofondov. Môže však vplývať na ľudí, ktorí sa v prostredí pohybujú.