Do práce na bicykli bude v máji jazdiť vyše 5 600 cyklistov

Podľa organizátorov sa do tretieho ročníka kampane Do práce na bicykli prihlásil rekordný počet účastníkov.

(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Do celoslovenskej kampane na podporu nemotorovej dopravy nazvanej Do práce na bicykli sa tento rok prihlásilo 1 730 súťažných tímov a 5 635 cyklistov. Podľa organizátorov ide o rekordný počet súťažiacich. Cyklistov bude možné v máji stretnúť v 60 mestách a obciach po celom Slovensku, ktoré sa do súťaže zaregistrovali. Agentúru SITA o tom informoval Michal Majer z organizačného tímu kampane Do práce na bicykli.

Kampaň Do práce na bicykli pokračuje už svojim tretím ročník. Kým v roku 2014 sa do súťaže zapojilo 473 tímov, o rok neskôr ich bolo už 916. Tento rok sa podľa organizátorov počet účastníkov, ktorí budú počas tohto mesiaca jazdiť do práce na bicykli takmer zdvojnásobil.

„Čísla nás tento rok opäť veľmi príjemne prekvapili. Pôvodne sme chceli pokoriť hranicu tisíc tímov, s takýmto výrazným nárastom sme však vôbec nepočítali. O to viac nás to teší,“ uviedla v tlačovej správe koordinátorka súťaže Andrea Štulajterová. Obrovský záujem je podľa nej dôkazom nielen stúpajúcej popularity kampane, ale aj toho, že cyklistom stále viac záleží na rozvoji cyklistickej infraštruktúry v ich mestách. „Týmto spôsobom to dávajú najavo nielen vedeniam miest, ale aj vláde, ktorá by mala plniť svoje sľuby o investovaní do rozvoja cyklodopravy,“ hodnotí Štulajterová.

Účastníci kampane aj tento rok dostanú od Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR (MDVRR SR) tričká, podľa ktorých ich bude v mestách ľahko poznať a tieto tričká budú zároveň vodičov informovať o tom, aby dali cyklistom na cestách dostatok priestoru. Súťažiaci môžu tiež vyhrať viaceré ceny. Súťaží sa napríklad aj o 20-percentnú zľavu na nový bicykel.

„Všetky samosprávy, v zmysle štatútu súťaže, pripravujú ocenenia pre najlepšie tímy a účastníkov v rámci jednotlivých miest, takže súťažiaci majú možnosť vyhrať ceny aj na lokálnej úrovni. My najmä veríme, že účastníci si budú precestované kilometre do práce evidovať poctivo a nebudú sa snažiť umelo navyšovať ich počet len kvôli tomu, aby boli prví. Z minulých rokov však máme overené, že fair play princíp funguje v rámci tejto kampane lepšie ako kdekoľvek inde a účastníci pristupujú k evidencii veľmi zodpovedne,“ popisuje skúsenosti národný cyklokoordinátor Peter Klučka z ministerstva dopravy. Najazdené kilometre si budú súťažiaci evidovať na webovej stránke http://www.dopracenabicykli.eu/. Na webe sa tiež dozvedia, ako sa ich mestu darí v porovnaní s inými samosprávami a o koľko menej oxidu uhličitého vypustili do ovzdušia pri svojej ceste do práce v porovnaní s cestou autom.

Cieľom projektu Do práce na bicykli je pútavou formou podporiť rozvoj trvalo udržateľnej mobility v mestách a podnietiť samosprávy, aby vytvárali na svojom území vhodné podmienky na využívanie cyklistickej dopravy. Takisto má motivovať aj zamestnávateľov k vytvoreniu vhodných priestorov na odkladanie bicykla, prípadne k poskytnutiu iných benefitov pre pracovníkov, ktorí dochádzajú do práce na dvoch kolesách. Zároveň sa snaží ostatným ľuďom ukázať, že bicykel môže byť pre mnohých obyvateľov ideálnym spôsobom pri dochádzaní do práce, či už zo zdravotného, ekonomického, alebo dokonca časového hľadiska.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zákaznícky servis Martinusu sa dostal medzi svetovú špičku
  2. Prežil som autonehodu. Teraz som vďačný za každý deň
  3. Dvojnásobný šampión v rozhovore o ceste, ktorá mu priniesla zisk
  4. Cestou - necestou
  5. Premier Club Nitra: Výborne čapovanú Plzeň hľadajte v centre
  6. Päť tipov na dovolenku počas Veľkej noci
  7. Slováci čoskoro lídrami vo využívaní inteligentných domácností
  8. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie
  9. Zábavný aj sebavedomý
  10. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3
  1. Prežil som autonehodu. Teraz som vďačný za každý deň
  2. Dvojnásobný šampión v rozhovore o ceste, ktorá mu priniesla zisk
  3. Cestou - necestou
  4. Za štadiónom Lokomotívy rastie zaujímavý projekt
  5. Premier Club Nitra: Výborne čapovanú Plzeň hľadajte v centre
  6. Konferencia o využívaní ITP v trestnom konaní splnila svoj cieľ
  7. Nadácia Poštovej banky podporí grantom folklór a tradície
  8. Najlepšie obnovený bytový dom 2016 je v Prešove
  9. Najlepšie obnovený bytový dom 2016 je v Prešove
  10. Prednáška holandského veľvyslanca na EU v Bratislave
  1. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie 28 322
  2. Päť tipov na dovolenku počas Veľkej noci 8 589
  3. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3 4 362
  4. Zábavný aj sebavedomý 4 220
  5. Slováci čoskoro lídrami vo využívaní inteligentných domácností 3 955
  6. Ikonický Harley-Davidson za bezkonkurenčnú cenu 3 794
  7. Prežil som autonehodu. Teraz som vďačný za každý deň 3 334
  8. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo 2 919
  9. Bývanie, ktoré vás oslobodí od stresu 2 345
  10. Antibiotiká nie sú cukríky. Naozaj viete, kedy ich máte brať? 2 150

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Regulačnému úradu sa nepáčia Žigove zmeny, môžu ohroziť jeho nezávislosť

Ministerstvo hospodárstva navrhuje, aby sa spolu s ministerstvom životného prostredia stalo účastníkom cenových konaní.

DOMOV

Štátny nominant na žilinskom letisku nedbá na predpisy

Miroslav Kunsch sa správa, ako keby mu letisko patrilo.

ŠPORT

Kozák sa o Kucku bál: Bol nervózny, mal zákroky na hrane

Slovenskí futbalisti vyhrali na Malte.

KOMENTÁRE

Gaulieder zosobňoval protest proti únosu štátu

Smrť bývalého poslanca pripomína, že sa od 90. rokov veľa nezmenilo.

Neprehliadnite tiež

Na horách trvá malé lavínové nebezpečenstvo, počas dňa sa zvýši

Lavínové nebezpečenstvo na horách sa zvýši počas dňa vplyvom oteplenia a slnečného žiarenia.

Ako na bicykli neprešvihnúť hranicu alkoholu

Povolené je len pol promile. Za prvé dva mesiace roka nafúkalo viac ako jedno promile alkoholu takmer 500 cyklistov.

Štátny nominant na žilinskom letisku nedbá na predpisy

Výkonný riaditeľ štátneho žilinského letiska Miroslav Kunsch sa správa, ako keby mu patrilo.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop