Do práce na bicykli bude v máji jazdiť vyše 5 600 cyklistov

Podľa organizátorov sa do tretieho ročníka kampane Do práce na bicykli prihlásil rekordný počet účastníkov.

(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Do celoslovenskej kampane na podporu nemotorovej dopravy nazvanej Do práce na bicykli sa tento rok prihlásilo 1 730 súťažných tímov a 5 635 cyklistov. Podľa organizátorov ide o rekordný počet súťažiacich. Cyklistov bude možné v máji stretnúť v 60 mestách a obciach po celom Slovensku, ktoré sa do súťaže zaregistrovali. Agentúru SITA o tom informoval Michal Majer z organizačného tímu kampane Do práce na bicykli.

Kampaň Do práce na bicykli pokračuje už svojim tretím ročník. Kým v roku 2014 sa do súťaže zapojilo 473 tímov, o rok neskôr ich bolo už 916. Tento rok sa podľa organizátorov počet účastníkov, ktorí budú počas tohto mesiaca jazdiť do práce na bicykli takmer zdvojnásobil.

„Čísla nás tento rok opäť veľmi príjemne prekvapili. Pôvodne sme chceli pokoriť hranicu tisíc tímov, s takýmto výrazným nárastom sme však vôbec nepočítali. O to viac nás to teší,“ uviedla v tlačovej správe koordinátorka súťaže Andrea Štulajterová. Obrovský záujem je podľa nej dôkazom nielen stúpajúcej popularity kampane, ale aj toho, že cyklistom stále viac záleží na rozvoji cyklistickej infraštruktúry v ich mestách. „Týmto spôsobom to dávajú najavo nielen vedeniam miest, ale aj vláde, ktorá by mala plniť svoje sľuby o investovaní do rozvoja cyklodopravy,“ hodnotí Štulajterová.

Účastníci kampane aj tento rok dostanú od Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR (MDVRR SR) tričká, podľa ktorých ich bude v mestách ľahko poznať a tieto tričká budú zároveň vodičov informovať o tom, aby dali cyklistom na cestách dostatok priestoru. Súťažiaci môžu tiež vyhrať viaceré ceny. Súťaží sa napríklad aj o 20-percentnú zľavu na nový bicykel.

„Všetky samosprávy, v zmysle štatútu súťaže, pripravujú ocenenia pre najlepšie tímy a účastníkov v rámci jednotlivých miest, takže súťažiaci majú možnosť vyhrať ceny aj na lokálnej úrovni. My najmä veríme, že účastníci si budú precestované kilometre do práce evidovať poctivo a nebudú sa snažiť umelo navyšovať ich počet len kvôli tomu, aby boli prví. Z minulých rokov však máme overené, že fair play princíp funguje v rámci tejto kampane lepšie ako kdekoľvek inde a účastníci pristupujú k evidencii veľmi zodpovedne,“ popisuje skúsenosti národný cyklokoordinátor Peter Klučka z ministerstva dopravy. Najazdené kilometre si budú súťažiaci evidovať na webovej stránke http://www.dopracenabicykli.eu/. Na webe sa tiež dozvedia, ako sa ich mestu darí v porovnaní s inými samosprávami a o koľko menej oxidu uhličitého vypustili do ovzdušia pri svojej ceste do práce v porovnaní s cestou autom.

Cieľom projektu Do práce na bicykli je pútavou formou podporiť rozvoj trvalo udržateľnej mobility v mestách a podnietiť samosprávy, aby vytvárali na svojom území vhodné podmienky na využívanie cyklistickej dopravy. Takisto má motivovať aj zamestnávateľov k vytvoreniu vhodných priestorov na odkladanie bicykla, prípadne k poskytnutiu iných benefitov pre pracovníkov, ktorí dochádzajú do práce na dvoch kolesách. Zároveň sa snaží ostatným ľuďom ukázať, že bicykel môže byť pre mnohých obyvateľov ideálnym spôsobom pri dochádzaní do práce, či už zo zdravotného, ekonomického, alebo dokonca časového hľadiska.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  2. Hitparáda štiav
  3. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  4. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  5. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  6. Malé knedličky, veľké dojmy
  7. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  8. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  9. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  10. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 621
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 941
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 960
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 500
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 493
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 5 049
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 473
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 544
  9. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 529
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 187

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Británia sa rozhodla, hranice aj pre Slovákov chce zatvoriť už v marci

Theresa Mayová chystá obmedzenie voľného pohybu oznámiť v rovnaký deň, kedy oficiálne spustí rokovania o brexite.

EKONOMIKA

Ktorá personálka zamestnala najviac ľudí? Pozrite si grafy

Pravidlá fungovania personálnych agentúr by sa mohli čoskoro zase meniť.

Neprehliadnite tiež

Ako ste na tom so znalosťami o Košiciach? (kvíz)

Košičania majú aj svoj oficiálny koktejl.

Slovensko bude mať ďalšieho svätca, Titusa Zemana vyhlásia za blahoslaveného

Pápež František schválil dekrét o mučeníctve, ten umožňuje, aby bol Titus Zeman vyhlásený za blahoslaveného.

Proces v kauze prípravy vraždy Petra Čongrádyho odročili

Pred súdom stojí pätica mužov, v prípade dokázania viny im hrozí až výnimočný trest.

OĽaNO žiada prešetriť výzvu na obnovu poškodených lesov

Veronika Remišová tvrdí, že aktualizovaním výzvy pred uzávierkou znevýhodnili najmä malé pozemkové spoločenstvá a urbáre.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop