Do práce na bicykli bude v máji jazdiť vyše 5 600 cyklistov

Podľa organizátorov sa do tretieho ročníka kampane Do práce na bicykli prihlásil rekordný počet účastníkov.

(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Do celoslovenskej kampane na podporu nemotorovej dopravy nazvanej Do práce na bicykli sa tento rok prihlásilo 1 730 súťažných tímov a 5 635 cyklistov. Podľa organizátorov ide o rekordný počet súťažiacich. Cyklistov bude možné v máji stretnúť v 60 mestách a obciach po celom Slovensku, ktoré sa do súťaže zaregistrovali. Agentúru SITA o tom informoval Michal Majer z organizačného tímu kampane Do práce na bicykli.

Kampaň Do práce na bicykli pokračuje už svojim tretím ročník. Kým v roku 2014 sa do súťaže zapojilo 473 tímov, o rok neskôr ich bolo už 916. Tento rok sa podľa organizátorov počet účastníkov, ktorí budú počas tohto mesiaca jazdiť do práce na bicykli takmer zdvojnásobil.

„Čísla nás tento rok opäť veľmi príjemne prekvapili. Pôvodne sme chceli pokoriť hranicu tisíc tímov, s takýmto výrazným nárastom sme však vôbec nepočítali. O to viac nás to teší,“ uviedla v tlačovej správe koordinátorka súťaže Andrea Štulajterová. Obrovský záujem je podľa nej dôkazom nielen stúpajúcej popularity kampane, ale aj toho, že cyklistom stále viac záleží na rozvoji cyklistickej infraštruktúry v ich mestách. „Týmto spôsobom to dávajú najavo nielen vedeniam miest, ale aj vláde, ktorá by mala plniť svoje sľuby o investovaní do rozvoja cyklodopravy,“ hodnotí Štulajterová.

Účastníci kampane aj tento rok dostanú od Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR (MDVRR SR) tričká, podľa ktorých ich bude v mestách ľahko poznať a tieto tričká budú zároveň vodičov informovať o tom, aby dali cyklistom na cestách dostatok priestoru. Súťažiaci môžu tiež vyhrať viaceré ceny. Súťaží sa napríklad aj o 20-percentnú zľavu na nový bicykel.

„Všetky samosprávy, v zmysle štatútu súťaže, pripravujú ocenenia pre najlepšie tímy a účastníkov v rámci jednotlivých miest, takže súťažiaci majú možnosť vyhrať ceny aj na lokálnej úrovni. My najmä veríme, že účastníci si budú precestované kilometre do práce evidovať poctivo a nebudú sa snažiť umelo navyšovať ich počet len kvôli tomu, aby boli prví. Z minulých rokov však máme overené, že fair play princíp funguje v rámci tejto kampane lepšie ako kdekoľvek inde a účastníci pristupujú k evidencii veľmi zodpovedne,“ popisuje skúsenosti národný cyklokoordinátor Peter Klučka z ministerstva dopravy. Najazdené kilometre si budú súťažiaci evidovať na webovej stránke http://www.dopracenabicykli.eu/. Na webe sa tiež dozvedia, ako sa ich mestu darí v porovnaní s inými samosprávami a o koľko menej oxidu uhličitého vypustili do ovzdušia pri svojej ceste do práce v porovnaní s cestou autom.

Cieľom projektu Do práce na bicykli je pútavou formou podporiť rozvoj trvalo udržateľnej mobility v mestách a podnietiť samosprávy, aby vytvárali na svojom území vhodné podmienky na využívanie cyklistickej dopravy. Takisto má motivovať aj zamestnávateľov k vytvoreniu vhodných priestorov na odkladanie bicykla, prípadne k poskytnutiu iných benefitov pre pracovníkov, ktorí dochádzajú do práce na dvoch kolesách. Zároveň sa snaží ostatným ľuďom ukázať, že bicykel môže byť pre mnohých obyvateľov ideálnym spôsobom pri dochádzaní do práce, či už zo zdravotného, ekonomického, alebo dokonca časového hľadiska.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  3. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  4. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018
  7. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  9. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  1. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  2. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  4. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  5. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  6. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  7. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  8. Accessible Urban Living
  9. RPSP – A good intention ruined by execution
  10. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 7 173
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 5 323
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 321
  4. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 3 150
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 252
  6. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 1 911
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 907
  8. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 1 862
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 788
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 574

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kiska je bližšie k tomu, že bude vyberať zo straníkov aj šéfa Ústavného súdu

Prezident v najbližších mesiacoch obmení celý Ústavný súd. Súčasné dianie by malo byť podľa odborníkov mementom, čo by sa nemalo opakovať.

SVET

Ak zomriem, viete, kto ma zabil, hovorí Saakašvili

Na nový majdan to zatiaľ nevyzerá.

Neprehliadnite tiež

Neverejná zeleň nebude, parcely pod Borovicovým hájom vykúpia

Mesto Košice ponúkne majiteľom za štvorcový meter necelých 70 eur.

Kauza Kulturpark: Košice uznali dlh 5,6 milióna eur

Raši: Získali sme tak čas zvrátiť to ešte.

Sodoma a Gomora v Prešove: Porno si nakrúcali v kostoloch

Cirkevných predstaviteľov i veriacich pobúril sex v prešovských kostoloch.

Silný vietor zlomil vianočný strom

Silný vietor poškodil vianočný strom na Námestí sv. Trojice v Stupave. Ten sa pod náporom vetra zlomil v kmeni. Informuje o tom mesto na sociálnej sieti.

Zeman prišiel na kapurkovú, na Slovensku mu chýba česká hospoda

Český prezident sa pred Kiskom sťažoval, že na Slovensku nie je český dom. Chyba nie je na Slovensku.