SME

Lekárski odborári spochybňujú Druckerovu nomináciu Szalaya

Podľa predsedu LOZ má Szalay dokázateľné majetkové a zamestnanecké prepojenie s finančnou skupinou Penta.

Minister zdravotníctva Tomáš DruckerMinister zdravotníctva Tomáš Drucker (Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

BRATISLAVA. Lekárske odborové združenie (LOZ) vyzýva ministra zdravotníctva SR Tomáša Druckera, aby prehodnotil nomináciu výkonného riaditeľa Health Policy Institute (HPI) Tomáša Szalaya na post šéfa Inštitútu zdravotnej politiky (IZP).

Informoval o tom vo štvrtok predseda LOZ Peter Visolajský. Spomínaný inštitút je sekciou Ministerstva zdravotníctva SR, venuje sa analyticko-strategickým úlohám v rezorte.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prečítajte si tiež: Druckerovi má radiť bývalý člen Zajacovho tímu Čítajte 

LOZ podľa Visolajského dlhodobo upozorňuje, že dôležité posty na ministerstve zdravotníctva by mali zastávať osoby, ktoré nie sú prepojené s niektorou z finančných skupín pôsobiacich v slovenskom zdravotníctve. "Považujeme to za legitímnu požiadavku, ktorá znižuje pravdepodobnosť zvýhodňovania jedného účastníka slovenského zdravotného systému pred ostatnými," zdôvodnil Visolajský.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa predsedu LOZ má Szalay dokázateľné majetkové a zamestnanecké prepojenie s finančnou skupinou Penta. "Chceli by sme ministra zdravotníctva upozorniť, že existujú pochybnosti o jeho nezávislosti. Dokazuje to skutočnosť, že spoločnosť KLIENT PRO SK, s.r.o., kde bol spoločníkom aj Tomáš Szalay, odkúpila firma ProHealth, a.s. patriaca do portfólia zdravotníckych firiem finančnej skupiny Penta," argumentoval Visolajský.

Podľa neho Szalay v súčasnosti naďalej pracuje pre spoločnosť KLIENT PRO SK i keď je už vlastnená finančnou skupinou.

Visolajský zdôraznil, že analytické a štatistické výstupy o stave slovenského zdravotníctva sú na veľmi nízkej úrovni, nielen podľa názoru LOZ, ale aj podľa ostatných predstaviteľov odbornej verejnosti.

SkryťVypnúť reklamu

"Inštitút zdravotnej politiky má veľký potenciál na vykonávanie nezávislej analytickej práce pre naše zdravotníctvo. Kvalitná analytická práca je pre slovenské zdravotníctvo viac než potrebná. Je však nevyhnutné, aby bola nezávislá," uzavrel Visolajský.

"Skupina Penta je finančným partnerom spoločnosti NAMAV, ktorá je minoritným akcionárom spoločnosti Petit Press, vydavateľa denníka Sme."

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 561
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 279
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 708
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 065
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 243
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 925
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 845
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 415
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu