Čo hovoríte na bilbordovú kampaň Homeopatia pomáha?
„Kampaň si môže robiť každý, akú chce, ale keď vieme, že homeopatia ako pseudomedicínska záležitosť nemá dokázanú žiadnu účinnosť, tak ma trochu znepokojuje, ako sa dali známe osobnosti na podporu tejto organizácie. Druhá vec, ktorá ma tiež znepokojuje, je názov inštitúcie, ktorá za tým je, a to je Komora homeopatov, pretože pojmom komora sa v slovenskej tradícii aj v zmysle legislatívy označujú inštitúcie založené zákonom, čiže lekárska alebo advokátska komora. Tento pojem je vo verejnosti známy vyššou dôveryhodnosťou. Takéto názvy by mali byť vyhradené skutočne len pre samosprávne inštitúcie, ktoré sú zriadené v zmysle zákona.“
Môžu sa homeopatiká, keďže ich eviduje Štátny ústav na kontrolu liečiv podobne ako lieky, propagovať takouto kampaňou?
„Všetky nie. Homeopatiká podliehajú osobitnému registračnému procesu, ale v konečnom dôsledku sú registrované ako normálne lieky. Reklama liekov je regulovaná zákonom o reklame, ale aj zákonom o liekoch. Lieky, ktoré sú viazané na lekársky predpis, alebo sú hradené z verejného zdravotného poistenia, nesmú byť propagované. Aj niektoré homeopatiká sú viazané na lekársky predpis, tak ako také by propagované nemali byť. Na druhej strane táto kampaň nepropaguje konkrétne produkty, ale liečbu ako takú. Tam tento postup, pokiaľ viem, regulovaný nie je.“

V tábore zástancov alebo podporovateľov homeopatie je veľa známych ľudí, napríklad tenistka Dominika Cibulková. Prečo je podľa vás pre nich homeopatia taká lákavá?