BRATISLAVA. Komerčné televízie v uplynulých dňoch nenápadne vypustili z programu audiotextové súťaže, ktoré divákov lákali na finančné výhry, ak správne odpovedia na jednoduchú otázku.
Súťaže sa skončili krátko po tom, ako licenčná rada rozhodla o rekordných pokutách v desaťtisícoch eur. Podozrenia z audiotextových podvodov vyšetruje aj polícia.
Markíza zrušila súťaže, ktoré vysielala každé ráno na programoch Doma a Dajto. Namiesto nich zaradila telenákup a detský animovaný seriál Ninja korytnačky.
„Audiotextové súťaže už nevysielame. Sústreďujeme sa na teleshoping,“ napísala Tatiana Tóthová z televízie. Pre zmenu sa podľa nej rozhodli z obchodných dôvodov.

Zmena programu vyhradená
Na Dajto vysielali auditextovú hru Akčná výhra denne ráno o desiatej. Na internetovej stránke televízie bola aj po zmene programu na súťaž upútavka. Televízia v nej uvádza, že hra je naplánovaná do konca roka 2016.