J edna z najťažších vecí v boji proti epidémiám a chorobám je zastaviť ich šírenie. Ako dispečeri sme vyslali vedca do Pekingu, aby pomohol terénnemu špecialistovi získať dostatok informácii na vynájdenie protilátky. Analytikovi sa podarilo odhadnúť nasledujúce udalosti a spolu so zdravotníkom zastavili šírenie choroby v Južnej Amerike aj Blízkom východe.

Napriek veľkej snahe nakoniec choroba spustošila Európu a Severnú Ameriku. Už sa to nedalo zvrátiť. Nemali sme ďalšie kocky, ktoré by sme položili na hernú dosku.
Krutý scenár celosvetovej pandémie je v skutočnosti iba súčasťou stolovej hry Pandemic, pri ktorej musia hráči spolupracovať, aby zastavili šírenie štyroch nebezpečných chorôb. Jedno z pravidiel hovorí, že ak nemôžete na hernú dosku pridať malú farebnú kocku symbolizujúcu šírenie ochorenia, prehrali ste.
Človek hravý
Hranie sa sprevádza človeka odmalička. Spomínate si na Človeče, nehnevaj sa, Klobúčik hop!, Hady a rebríky, Dostihy a sázky, ku ktorým sa neskôr pridali Monopoly či Scrabble?
Lenže človek v dospelosti začne hry podceňovať. Jeden zo stereotypov oproti spoločenským hrám podľa Petra Černáka, ktorý ich predáva, hovorí, že majú v sebe prvok zábavy, nie sú vážne a nie sú teda hodné dospelého človeka.
Ako však svedčí trend počítačových hier, ľudia sa hrajú aj v staršom veku, na počítačoch, konzolách, alebo na smartfónoch.
A rovnako, ako s príchodom čítačiek nezmizli z knižníc knihy, ani s príchodom počítačov sa nevytratili stolné hry. Práve naopak, ako ukazuje web ICv2, ktorý monitoruje pop-kultúrny biznis, posledných sedem rokov trh so stolnými spoločenskými hrami stále rástol, pričom každý rok vychádzajú stovky nových a nových hier.