Kampaň UNICEF zdôrazňuje význam školy v krízových oblastiach

Videá poukazujú na školu ako na miesto, kde sa deti cítia v bezpečí.

Ilustračné foto.(Zdroj: TASR/AP)

BRATISLAVA. Zverejnením ďalších propagačných videí pokračuje organizácia UNICEF v spolupráci s Európskou úniou v kampani zameranej na dôležitosť vzdelávania v krízových krajinách.

Ku kampani s názvom EmergencyLessons sa pridalo aj Slovensko, ktorého partnerskou krajinou je Ukrajina. Ako v utorok informovala projektová manažérka UNICEF Monika Sasaráková, videá poukazujú na školu ako na miesto, kde sa deti cítia v bezpečí a dostávajú informácie dôležité pre ich prežitie a ochranu pred nebezpečnými ochoreniami.

Škola ako bezpečné miesto

"Kým na Slovensku vnímajú deti školu ako niečo nudné a samozrejmé, pre ukrajinské deti predstavuje škola bezpečné miesto a priestor, kde dokážu zabudnúť na hrôzy, ktoré museli prežiť počas konfliktu. Pre deti v krízových oblastiach má škola obrovský význam. V tomto prostredí dokážu deti získať informácie a osvojiť si návyky, ktoré dokážu zachrániť ich život. Škola pre nich predstavuje útočisko, pocit bezpečia a istoty, ktorú potrebujú,“ vysvetlila Sasaráková.

Cieľom kampane, ktorá trvá od mája do decembra, je poukázať na rozdiely vo vnímaní školy a vzdelávania u mladých Európanov a u detí žijúcich v krízových krajinách.

Jej súčasťou bude aj návšteva slovenského tímu v oblastiach Ukrajiny, ktoré boli zasiahnuté konfliktom. Za tváre kampane na Slovensku zvolili tanečníka Jara Bekra, ktorý je vyslancom dobrej vôle UNICEF, a mladého ambasádora Samuela Majdeka z portálu refresher.sk, ktorý sa bude prihovárať mladým ľuďom prostredníctvom sociálnych sietí.

Oslovia mladých ľudí

V rámci kampane chce UNICEF prostredníctvom sociálnych sietí osloviť mladých ľudí vo veku 13 až 25 rokov v siedmich európskych a siedmich partnerských krajinách zasiahnutých krízou.

V 35 krajinách postihnutých krízou žije 462 miliónov detí, čo je takmer každé štvrté dieťa v školskom veku, približne 75 miliónov z nich potrebuje podporu v oblasti vzdelávania.

Európska komisia v súčasnosti venuje vzdelávaniu v kríze štyri percentá z celkového humanitárneho rozpočtu EÚ, ide o najmenej financovanú humanitárnu oblasť.

Globálne sa len dve percentá fondov z humanitárnych zbierok použijú na vzdelanie. Kampaň EmergencyLessons vychádza zo skutočných príbehov detí žijúcich v krízových situáciách napríklad v Guinei, Iraku, Nepále či na Ukrajine.

 

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 8 250
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 8 026
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 405
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 267
  5. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 2 264
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 120
  7. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 637
  8. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 1 219
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 198
  10. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa 876