Kampaň UNICEF zdôrazňuje význam školy v krízových oblastiach

Videá poukazujú na školu ako na miesto, kde sa deti cítia v bezpečí.

Ilustračné foto.(Zdroj: TASR/AP)

BRATISLAVA. Zverejnením ďalších propagačných videí pokračuje organizácia UNICEF v spolupráci s Európskou úniou v kampani zameranej na dôležitosť vzdelávania v krízových krajinách.

Ku kampani s názvom EmergencyLessons sa pridalo aj Slovensko, ktorého partnerskou krajinou je Ukrajina. Ako v utorok informovala projektová manažérka UNICEF Monika Sasaráková, videá poukazujú na školu ako na miesto, kde sa deti cítia v bezpečí a dostávajú informácie dôležité pre ich prežitie a ochranu pred nebezpečnými ochoreniami.

Škola ako bezpečné miesto

"Kým na Slovensku vnímajú deti školu ako niečo nudné a samozrejmé, pre ukrajinské deti predstavuje škola bezpečné miesto a priestor, kde dokážu zabudnúť na hrôzy, ktoré museli prežiť počas konfliktu. Pre deti v krízových oblastiach má škola obrovský význam. V tomto prostredí dokážu deti získať informácie a osvojiť si návyky, ktoré dokážu zachrániť ich život. Škola pre nich predstavuje útočisko, pocit bezpečia a istoty, ktorú potrebujú,“ vysvetlila Sasaráková.

Cieľom kampane, ktorá trvá od mája do decembra, je poukázať na rozdiely vo vnímaní školy a vzdelávania u mladých Európanov a u detí žijúcich v krízových krajinách.

Jej súčasťou bude aj návšteva slovenského tímu v oblastiach Ukrajiny, ktoré boli zasiahnuté konfliktom. Za tváre kampane na Slovensku zvolili tanečníka Jara Bekra, ktorý je vyslancom dobrej vôle UNICEF, a mladého ambasádora Samuela Majdeka z portálu refresher.sk, ktorý sa bude prihovárať mladým ľuďom prostredníctvom sociálnych sietí.

Oslovia mladých ľudí

V rámci kampane chce UNICEF prostredníctvom sociálnych sietí osloviť mladých ľudí vo veku 13 až 25 rokov v siedmich európskych a siedmich partnerských krajinách zasiahnutých krízou.

V 35 krajinách postihnutých krízou žije 462 miliónov detí, čo je takmer každé štvrté dieťa v školskom veku, približne 75 miliónov z nich potrebuje podporu v oblasti vzdelávania.

Európska komisia v súčasnosti venuje vzdelávaniu v kríze štyri percentá z celkového humanitárneho rozpočtu EÚ, ide o najmenej financovanú humanitárnu oblasť.

Globálne sa len dve percentá fondov z humanitárnych zbierok použijú na vzdelanie. Kampaň EmergencyLessons vychádza zo skutočných príbehov detí žijúcich v krízových situáciách napríklad v Guinei, Iraku, Nepále či na Ukrajine.

 

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  8. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  6. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  7. Detské zúbky sú veda
  8. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  9. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 957
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 149
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 671
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 996
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 1 797
  6. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 199
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 188
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 118
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 962
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 917

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kažimír prezidentovi Kiskovi odporučil, aby sa vzdal daňového tajomstva

Kiskovi sa do vysvetľovania financovania kampane nechce.

DOMOV

Župan by ma v prvom rade mohol presvedčiť, na čo mi je a čo robí

Podnikateľka by od úradov chcela pokoj.

Čo je nové na SME

Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý. Kandidáti na župana budú odpovedať na vaše otázky

SMEnaživo: Príďte diskutovať s kandidátmi na bratislavského župana.

DOMOV

Ľudí “na konci sveta“ župan v Prešove nezaujíma

Ľudí v Prešovskom samosprávnom kraji trápia cesty a nezamestnanosť.

Neprehliadnite tiež

Domov

Župan by ma v prvom rade mohol presvedčiť, na čo mi je a čo robí

Marianna Varjanová už vyše 20 rokov podniká v cestovnom ruchu v okrese Bardejov. Hovorí, že viac ako podporu by od úradov chcela pokoj.

Domov

Žiadne potraviny a autobus raz za týždeň. Okraj kraja, na ktorý sa zabudlo

Ľudia v Prešovskom samosprávnom kraji o práci župana veľa nevedia. Trápia ich najmä cesty a nezamestnanosť, ale aj životné prostredie.

Domov

Režisérka Nvotová: Dúfam, že školení o korupcii sa zúčastní aj Fico

Protikorupčné pochody majú zmysel, aj keď požiadavky študentov zostávajú zatiaľ nevypočuté, hovorí pre SME režisérka Tereza Nvotová.

Domov

Kiskovi sa do vysvetľovania financovania kampane nechce, mimovládky by čakali viac

Minister Kažimír prezidentovi odporučil vzdať sa daňového tajomstva. Aliancia Fair-play varuje pred zneužívaním témy proti politickým súperom.