Kampaň UNICEF zdôrazňuje význam školy v krízových oblastiach

Videá poukazujú na školu ako na miesto, kde sa deti cítia v bezpečí.

Ilustračné foto.(Zdroj: TASR/AP)

BRATISLAVA. Zverejnením ďalších propagačných videí pokračuje organizácia UNICEF v spolupráci s Európskou úniou v kampani zameranej na dôležitosť vzdelávania v krízových krajinách.

Ku kampani s názvom EmergencyLessons sa pridalo aj Slovensko, ktorého partnerskou krajinou je Ukrajina. Ako v utorok informovala projektová manažérka UNICEF Monika Sasaráková, videá poukazujú na školu ako na miesto, kde sa deti cítia v bezpečí a dostávajú informácie dôležité pre ich prežitie a ochranu pred nebezpečnými ochoreniami.

Škola ako bezpečné miesto

"Kým na Slovensku vnímajú deti školu ako niečo nudné a samozrejmé, pre ukrajinské deti predstavuje škola bezpečné miesto a priestor, kde dokážu zabudnúť na hrôzy, ktoré museli prežiť počas konfliktu. Pre deti v krízových oblastiach má škola obrovský význam. V tomto prostredí dokážu deti získať informácie a osvojiť si návyky, ktoré dokážu zachrániť ich život. Škola pre nich predstavuje útočisko, pocit bezpečia a istoty, ktorú potrebujú,“ vysvetlila Sasaráková.

Cieľom kampane, ktorá trvá od mája do decembra, je poukázať na rozdiely vo vnímaní školy a vzdelávania u mladých Európanov a u detí žijúcich v krízových krajinách.

Jej súčasťou bude aj návšteva slovenského tímu v oblastiach Ukrajiny, ktoré boli zasiahnuté konfliktom. Za tváre kampane na Slovensku zvolili tanečníka Jara Bekra, ktorý je vyslancom dobrej vôle UNICEF, a mladého ambasádora Samuela Majdeka z portálu refresher.sk, ktorý sa bude prihovárať mladým ľuďom prostredníctvom sociálnych sietí.

Oslovia mladých ľudí

V rámci kampane chce UNICEF prostredníctvom sociálnych sietí osloviť mladých ľudí vo veku 13 až 25 rokov v siedmich európskych a siedmich partnerských krajinách zasiahnutých krízou.

V 35 krajinách postihnutých krízou žije 462 miliónov detí, čo je takmer každé štvrté dieťa v školskom veku, približne 75 miliónov z nich potrebuje podporu v oblasti vzdelávania.

Európska komisia v súčasnosti venuje vzdelávaniu v kríze štyri percentá z celkového humanitárneho rozpočtu EÚ, ide o najmenej financovanú humanitárnu oblasť.

Globálne sa len dve percentá fondov z humanitárnych zbierok použijú na vzdelanie. Kampaň EmergencyLessons vychádza zo skutočných príbehov detí žijúcich v krízových situáciách napríklad v Guinei, Iraku, Nepále či na Ukrajine.

 

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  2. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  3. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  2. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  6. Zlatá minca 2016 priniesla pre mBank sedem ocenení
  7. BILLA a Jamie Oliver pozývajú deti do zázračnej záhradky!
  8. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  9. Odšťavovač s veľkým plniacim otvorom? Nenachytajte sa!
  10. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 24 193
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 265
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 991
  4. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 6 218
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 5 824
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 5 361
  7. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 3 582
  8. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 3 207
  9. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 2 974
  10. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 799

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Desať vecí, ktoré treba vedieť o osýpkach

Prečítajte si desať základných otázok a odpovedí týkajúcich sa osýpok, ich prenosu, príznakov, možnej epidémie a ochrane pred nakazením.

KOMENTÁRE

Keď sú osýpky v hlavách

Keď sa na osýpky neočkovalo, ročne sa nimi nakazilo 10- až 20-tisíc detí.

EKONOMIKA

Fico sa chváli ekonomickými výsledkami. Oprávnene?

Prvého mája zverejníme súbor opatrení pre pracujúcich, tvrdí premiér.

Neprehliadnite tiež

Desať vecí, ktoré treba vedieť o osýpkach

Prečítajte si desať základných otázok a odpovedí týkajúcich sa osýpok, ich prenosu, príznakov, možnej epidémie a ochrane pred nakazením.

Vysielacia rad pokutovala, vysielateľ TV JOJ má zaplatiť tisíce eur

Televízia začiatkom novembra 2016 odvysielala viac ako 12 minút reklamy za hodinu.

Lajčák hovoril s rakúskym kolegom o brexite

Lajčák privítal predložený návrh pravidiel pre rokovania so Spojeným kráľovstvom.

Pri Weissovi ml. policajti nezvládli ani základné úkony, hovorí prokurátor, podľa ktorého sa skutok nestal

Futbalista by sa mal podľa prokurátora správať uvedomelejšie. Jedno z dievčat vypovedalo, že si policajnú kontrolu ani nevšimlo.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop