Zvolen 28. apríla (TASR) - Po absolvovaní výchovno-preventívneho programu Cesta k emocionálnej zrelosti sa zvyšuje u žiakov psychická a emocionálna odolnosť voči "klasickým nástrahám" dospievania. Jeho zaradenie do každodennej praxe v základných školách (ZŠ) bolo veľmi prezieravým krokom. Na seminári, ktorý sa začal dnes vo Zvolene, to konštatoval autor programu a vedúci Centra výchovnej a psychologickej prevencie pri Výskumnom ústave detskej psychológie a patopsychológie v Bratislave Štefan Matula.
Na seminári si počas dvoch dní takmer sto koordinátorov programu vymení skúseností s jeho využívaním v ZŠ, najmä na hodinách etickej výchovy. Od jeho vzniku v roku 1999 ho absolvovalo vyše 212 000 žiakov v takmer 12 200 triedach v 75 okresoch Slovenska. V školskom roku 2003/2004 sa na programe podieľalo takmer 1000 učiteľov v 616 školách. Program vytvoril a overuje Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie ako program akreditovaný Ministerstvom školstva SR. Skladá sa z desiatich tém, z ktorých každá sa zameriava špecificky na jednu zo zložiek emocionality.
Prvý metodický seminár k programu Cesta k emocionálnej zrelosti sa uskutočnil v októbri 1999 v Banskej Bystrici. Pracovníkov pedagogicko-psychologických poradní a centier výchovnej a psychologickej prevencie, plniacich v rámci zavádzania programu v školách úlohu okresných, resp. krajských koordinátorov, vyškolili na spoznávanie jeho metodiky a následne organizovanie školení pre učiteľov, ktorí majú oň záujem. V nasledujúcich rokoch sa semináre konali v Piešťanoch, Poprade, Stupave, opätovne v Banskej Bystrici a minulý rok v Senci. Ich účastníci ocenili, že Cesta k emocionálnej zrelosti je založená na zážitkovej forme učenia, pri ktorej sa žiaci stávajú otvorenejšími a ohľaduplnejšími k sebe navzájom, ako aj k dospelým autoritám.