BRATISLAVA. Niekoľko mesiacov od vzniku vlády rozbieha Smer novú bilbordovú kampaň, kde jeho predseda a premiér Robert Fico opakuje, ako sa Slovensku vďaka jeho politike darí. Ďalšie špičky zo strany sa v kampani neobjavia.
Na bilbordoch s Ficovou tvárou sa budú obmieňať iba vysvetľujúce slogany ako napríklad Nezamestnanosť klesá, Zvyšujeme minimálnu mzdu alebo Stabilné ceny energií. Ústredným heslom kampane bude Držíme slovo.
Fico ešte na začiatku prvej vlády povedal, že ministra, u ktorého vznikne len náznak podozrenia z korupcie, odvolá do troch minút. Minister vnútra Robert Kaliňák zostáva aj napriek jeho slovám po vypuknutí kauzy Bašternák vo funkcii už niekoľko mesiacov.
Prípravu kampane mal podľa Ficovho poradcu na komunikáciu Erika Tomáša na starosti tím ľudí z minulých predvolebných kampaní a konzultoval ju s ministrom kultúry Marekom Maďaričom.
Za jej spustením je podľa Tomáša snaha o otvorenejšiu komunikáciu k voličom, ktorá zostala po voľbách v útlme, aj vymedzenie sa Smeru v trojkoalícii. Vyčíslenie kampane nie je podľa neho ešte definitívne a sumu zverejnia vo výročnej správe Smeru za rok 2016. Kampaň je naplánovaná iba na november.
"Nová kampaň Smeru môže mať za cieľ neutralizovať do budúcnosti aj dosah nového ľavicového projektu," hovorí politológ Grigorij Mesežnikov.
Po rokoch ľavicový súper?
Od vzniku koalície sa Smeru nedarí prilákať späť svojich voličov a imidž strany naštrbuje aj kauza Bašternák, ktorá siaha ku Kaliňákovi. Naopak, jeho koaličný partner SNS od vzniku vlády preferenčne stúpol asi o šesť percent a šéf strany Andrej Danko priznal premiérske ambície.