SME

Televízie na Vianociach nezarobia, len rozprávky by však nudili

Len za práva na Perinbabu v roku 2015 zaplatila Markíza 180-tisíc eur.

Vianočné rozprávky sú pre televízie otázkou prestíže. Vianočné rozprávky sú pre televízie otázkou prestíže. (Zdroj: ČT)

BRATISLAVA. Marfuša, anjelik nadávajúci Mrázikovi do starých hlupákov, gerilová vojna Kevina proti zlodejom v Sám doma či problémy s obuvou v Popoluške. Televízie už roky stavajú sviatočný program na starých osvedčených formátoch.

Hoci navonok hovoria o vyvrcholení roka a poďakovaní divákovi za priazeň, súkromné televízie priznávajú, že do vianočného programu sa im nadmerne investovať neoplatí. Darčeky sú nakúpené a na reklame sa už tak dobre nezarába.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Vianoce nie sú komerčný čas, už je po všetkých reklamných kampaniach,“ povedal Roland Kubina, riaditeľ programu a spravodajstva JOJ Group.

SkryťVypnúť reklamu

Neznamená to však, že by televízie na súboj o diváka rezignovali. Oslovené televízie sa zhodujú, že len dokola opakovať československé rozprávky by diváka unudilo. Navyše, verejnoprávna RTVS sa úspešne snaží zaujať novou domácou tvorbou.

„Aj keď je obdobie Vianoc mimo hlavnej komerčnej sezóny, program televízií býva vysoko sledovaný a tak trochu považovaný za výkladnú skriňu,“ tvrdí programová riaditeľka skupiny Markíza Martina Lišková.

Plánovanie na roky dopredu

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C4SSQ na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

RTVS

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 907
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 553
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 697
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 544
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 277
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 130
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 815
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 074
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu