SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Počet nehôd na železničných priecestiach klesol v minulom roku o tretinu

Aj napriek zníženému počtu nehôd ŽSR neustále apelujú na všetkých účastníkov cestnej premávky.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) zaznamenali v uplynulom roku pokles v počte nehôd na železničných priecestiach, ako aj v počte obetí.

Ako agentúru SITA informovala hovorkyňa ŽSR Martina Pavlíková, v roku 2016 sa na priecestiach stalo 38 nehôd, pri ktorých zahynulo šesť ľudí a ťažko sa zranilo 10.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prevencia bezpečnosti

Oproti roku 2015 tak bolo zaznamenaných o 17 nehôd menej, počet usmrtených klesol zo 14 na šesť osôb a počet ťažko zranených z 12 na 10 osôb.

Podľa železníc tieto čísla predstavujú najnižší počet nehôd za posledných 16 rokov. V porovnaní s uplynulými rokmi klesol podľa štatistík počet nehôd zhruba o 30 percent, počet obetí klesol až o 57 percent. Medzi obeťami boli v minulom roku dvaja vodiči, dvaja chodci, jeden cyklista a jeden rušňovodič.

Skryť Vypnúť reklamu

"Uvedené čísla nás nesmierne tešia. Sú výsledkom systematickej práce ŽSR v oblasti prevencie bezpečnosti, a to nielen z pohľadu samotných železničných priecestí, ale najmä výchovy a vzdelávania už od najmenších detí, a predovšetkým neustáleho prízvukovania verejnosti, ako správne prechádzať cez železničné priecestia. Čísla sú veľmi potešujúce. Dôležité je ich však udržať na tejto, alebo aj nižšej úrovni aj do budúcnosti," uviedol generálny riaditeľ ŽSR Martin Erdössy.

Nebezpečenstvo netreba podceňovať

Aj napriek zníženému počtu nehôd podľa neho neustále ŽSR apelujú na všetkých účastníkov cestnej premávky, aby pri prejazde cez železničné priecestia boli mimoriadne pozorní, ohľaduplní, nepodceňovali možné nebezpečenstvo a dôrazne dodržiavali zákon o premávke na pozemných komunikáciách.

Skryť Vypnúť reklamu

"Zrážky s mnohotonovým kolosom, ktorého brzdná dráha môže byť niekoľko sto metrov, mávajú fatálne následky," zdôraznil Erdössy.

Paradoxným podľa železníc ostáva fakt, že na zabezpečených železničných priecestiach, teda tých, ktoré sú vybavené výstražnou svetelnou a zvukovou signalizáciou alebo okrem svetelnej výstrahy aj závorami stále dochádza k väčšiemu počtu nehôd ako na nezabezpečených priecestiach. Na zabezpečených priecestiach sa v uplynulom roku stalo 28 nehôd, čo je takmer 74 percent zo všetkých nehôd.

Identifikačné číslo priecestia

V prípade, že sa na železničnom priecestí stane nehoda alebo je niekto svedkom akejkoľvek ohrozujúcej situácie v blízkosti či priamo na železničnom priecestí, je podľa ŽSR potrebné okamžite zavolať na linku integrovaného záchranného systému 112 a nadiktovať jedinečné identifikačné číslo priecestia (JIČ).

Skryť Vypnúť reklamu

Tak môžu záchranné zložky a železničiari okamžite zistiť miesto nehody, rýchlo zasiahnuť a v prípade bezprostredného ohrozenia až zastaviť železničnú dopravu.

"JIČ sú pridelené ku každému železničnému priecestiu, zabezpečenému aj nezabezpečenému, ktoré je v správe ŽSR. Ku každému priecestiu je priradená databáza údajov ako telefónne číslo kancelárie výpravcu a dispečera, názov traťového úseku, železničná poloha priecestia v kilometroch, údaje o elektrifikácii, triede a čísle pozemnej komunikácie, cestná kilometrická poloha a cestné číslo križovania s traťou, miestny názov prejazdu, zemepisná dĺžka a šírka, nadmorská výška a iné poznámky. Tieto údaje sú poskytované Integrovanému záchrannému systému a polícii a týždenne aktualizované," zhrnula Pavlíková.

Skryť Vypnúť reklamu

Pri križovaní železničnej dráhy s pozemnou komunikáciou má železnica vždy prednosť. Pred železničným priecestím je vodič povinný počínať si mimoriadne opatrne a najmä presvedčiť sa, či môže bezpečne prejsť cez železničné priecestie," dodala.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 41 403
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 34 254
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 610
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 308
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 882
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 824
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 340
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 276
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 150
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 014
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Nehody

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Železnice Slovenskej republiky, Vlaky
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Odberné miesto na covid.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 237-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala viac ako štyritisíc obetí. Na Slovensku prebieha plošné testovanie.

5 h
Zľava: Jozef Brhel, Milan Fiľo, Jaroslav Haščák a Juraj Široký.

Skupina najbohatších Slovákov má vyššie ambície ako kaviareň či reštauráciu.

22 h
Vyštudoval biológiu a robil antropologický výskum v osade pri Krupine. V súčasnosti Andrej Belák pôsobí v Ústave etnológie a sociálnej antropológie SAV a v organizácii ministerstva zdravotníctva Zdravé regióny.

Antropológ Belák dostal Bielu vranu.

16 h

Neprehliadnite tiež

Erik Ňarjaš v nemocnici.

Hospitalizovali ho v nemocnici.

5m
Zdravotníčka v ochrannom odeve odoberá vzorku počas testovania na COVID-19 v telocvični na Základnej škole s materskou školu na Námestí učeného tovarišstva v Trnave

Nepribudlo žiadne úmrtie na Covid-19.

42m
Testovanie v Pezinku

Testovanie ukázalo, že samosprávy zvládajú povinnosti dobre a navzájom spolupracujú.

50m