Počet nehôd na železničných priecestiach klesol v minulom roku o tretinu

Aj napriek zníženému počtu nehôd ŽSR neustále apelujú na všetkých účastníkov cestnej premávky.

Ilustračné foto.(Zdroj: Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) zaznamenali v uplynulom roku pokles v počte nehôd na železničných priecestiach, ako aj v počte obetí.

Ako agentúru SITA informovala hovorkyňa ŽSR Martina Pavlíková, v roku 2016 sa na priecestiach stalo 38 nehôd, pri ktorých zahynulo šesť ľudí a ťažko sa zranilo 10.

Prevencia bezpečnosti

Oproti roku 2015 tak bolo zaznamenaných o 17 nehôd menej, počet usmrtených klesol zo 14 na šesť osôb a počet ťažko zranených z 12 na 10 osôb.

Podľa železníc tieto čísla predstavujú najnižší počet nehôd za posledných 16 rokov. V porovnaní s uplynulými rokmi klesol podľa štatistík počet nehôd zhruba o 30 percent, počet obetí klesol až o 57 percent. Medzi obeťami boli v minulom roku dvaja vodiči, dvaja chodci, jeden cyklista a jeden rušňovodič.

"Uvedené čísla nás nesmierne tešia. Sú výsledkom systematickej práce ŽSR v oblasti prevencie bezpečnosti, a to nielen z pohľadu samotných železničných priecestí, ale najmä výchovy a vzdelávania už od najmenších detí, a predovšetkým neustáleho prízvukovania verejnosti, ako správne prechádzať cez železničné priecestia. Čísla sú veľmi potešujúce. Dôležité je ich však udržať na tejto, alebo aj nižšej úrovni aj do budúcnosti," uviedol generálny riaditeľ ŽSR Martin Erdössy.

Nebezpečenstvo netreba podceňovať

Aj napriek zníženému počtu nehôd podľa neho neustále ŽSR apelujú na všetkých účastníkov cestnej premávky, aby pri prejazde cez železničné priecestia boli mimoriadne pozorní, ohľaduplní, nepodceňovali možné nebezpečenstvo a dôrazne dodržiavali zákon o premávke na pozemných komunikáciách.

"Zrážky s mnohotonovým kolosom, ktorého brzdná dráha môže byť niekoľko sto metrov, mávajú fatálne následky," zdôraznil Erdössy.

Paradoxným podľa železníc ostáva fakt, že na zabezpečených železničných priecestiach, teda tých, ktoré sú vybavené výstražnou svetelnou a zvukovou signalizáciou alebo okrem svetelnej výstrahy aj závorami stále dochádza k väčšiemu počtu nehôd ako na nezabezpečených priecestiach. Na zabezpečených priecestiach sa v uplynulom roku stalo 28 nehôd, čo je takmer 74 percent zo všetkých nehôd.

Identifikačné číslo priecestia

V prípade, že sa na železničnom priecestí stane nehoda alebo je niekto svedkom akejkoľvek ohrozujúcej situácie v blízkosti či priamo na železničnom priecestí, je podľa ŽSR potrebné okamžite zavolať na linku integrovaného záchranného systému 112 a nadiktovať jedinečné identifikačné číslo priecestia (JIČ).

Tak môžu záchranné zložky a železničiari okamžite zistiť miesto nehody, rýchlo zasiahnuť a v prípade bezprostredného ohrozenia až zastaviť železničnú dopravu.

"JIČ sú pridelené ku každému železničnému priecestiu, zabezpečenému aj nezabezpečenému, ktoré je v správe ŽSR. Ku každému priecestiu je priradená databáza údajov ako telefónne číslo kancelárie výpravcu a dispečera, názov traťového úseku, železničná poloha priecestia v kilometroch, údaje o elektrifikácii, triede a čísle pozemnej komunikácie, cestná kilometrická poloha a cestné číslo križovania s traťou, miestny názov prejazdu, zemepisná dĺžka a šírka, nadmorská výška a iné poznámky. Tieto údaje sú poskytované Integrovanému záchrannému systému a polícii a týždenne aktualizované," zhrnula Pavlíková.

Pri križovaní železničnej dráhy s pozemnou komunikáciou má železnica vždy prednosť. Pred železničným priecestím je vodič povinný počínať si mimoriadne opatrne a najmä presvedčiť sa, či môže bezpečne prejsť cez železničné priecestie," dodala.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  3. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  6. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  7. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  10. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  3. Cíťte sa v priestore príjemne
  4. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  7. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  8. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  9. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  10. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  1. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 5 485
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 745
  3. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 3 954
  4. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 3 779
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 632
  6. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 106
  7. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 3 050
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 005
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 022
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl? 945

Téma: Vlaky


Článok je zaradený aj do ďalších tém Železnice Slovenskej republiky, Nehody

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Čudne rozdelené peniaze siahajú ku Kaliňákovmu známemu

Spoločnosť Highchem s pätnástimi zamestnancami a vyše miliónovými tržbami nemá podľa hodnotenia dostatočné odborné kapacity.

DOMOV

Sieť čelí exekúciám, dlžoby nespláca ani SDKÚ

Sieť nezaplatila vyše 500-tisíc eur, pre ktoré ju naháňajú exekútori.

KOMENTÁRE

Človek nie je rýchlovarná kanvica

Mzda slovenských zamestnancov nehovorí o ich pracovnom nasadení.