Počet nehôd na železničných priecestiach klesol v minulom roku o tretinu

Aj napriek zníženému počtu nehôd ŽSR neustále apelujú na všetkých účastníkov cestnej premávky.

Ilustračné foto.(Zdroj: Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) zaznamenali v uplynulom roku pokles v počte nehôd na železničných priecestiach, ako aj v počte obetí.

Ako agentúru SITA informovala hovorkyňa ŽSR Martina Pavlíková, v roku 2016 sa na priecestiach stalo 38 nehôd, pri ktorých zahynulo šesť ľudí a ťažko sa zranilo 10.

Prevencia bezpečnosti

Oproti roku 2015 tak bolo zaznamenaných o 17 nehôd menej, počet usmrtených klesol zo 14 na šesť osôb a počet ťažko zranených z 12 na 10 osôb.

Podľa železníc tieto čísla predstavujú najnižší počet nehôd za posledných 16 rokov. V porovnaní s uplynulými rokmi klesol podľa štatistík počet nehôd zhruba o 30 percent, počet obetí klesol až o 57 percent. Medzi obeťami boli v minulom roku dvaja vodiči, dvaja chodci, jeden cyklista a jeden rušňovodič.

"Uvedené čísla nás nesmierne tešia. Sú výsledkom systematickej práce ŽSR v oblasti prevencie bezpečnosti, a to nielen z pohľadu samotných železničných priecestí, ale najmä výchovy a vzdelávania už od najmenších detí, a predovšetkým neustáleho prízvukovania verejnosti, ako správne prechádzať cez železničné priecestia. Čísla sú veľmi potešujúce. Dôležité je ich však udržať na tejto, alebo aj nižšej úrovni aj do budúcnosti," uviedol generálny riaditeľ ŽSR Martin Erdössy.

Nebezpečenstvo netreba podceňovať

Aj napriek zníženému počtu nehôd podľa neho neustále ŽSR apelujú na všetkých účastníkov cestnej premávky, aby pri prejazde cez železničné priecestia boli mimoriadne pozorní, ohľaduplní, nepodceňovali možné nebezpečenstvo a dôrazne dodržiavali zákon o premávke na pozemných komunikáciách.

"Zrážky s mnohotonovým kolosom, ktorého brzdná dráha môže byť niekoľko sto metrov, mávajú fatálne následky," zdôraznil Erdössy.

Paradoxným podľa železníc ostáva fakt, že na zabezpečených železničných priecestiach, teda tých, ktoré sú vybavené výstražnou svetelnou a zvukovou signalizáciou alebo okrem svetelnej výstrahy aj závorami stále dochádza k väčšiemu počtu nehôd ako na nezabezpečených priecestiach. Na zabezpečených priecestiach sa v uplynulom roku stalo 28 nehôd, čo je takmer 74 percent zo všetkých nehôd.

Identifikačné číslo priecestia

V prípade, že sa na železničnom priecestí stane nehoda alebo je niekto svedkom akejkoľvek ohrozujúcej situácie v blízkosti či priamo na železničnom priecestí, je podľa ŽSR potrebné okamžite zavolať na linku integrovaného záchranného systému 112 a nadiktovať jedinečné identifikačné číslo priecestia (JIČ).

Tak môžu záchranné zložky a železničiari okamžite zistiť miesto nehody, rýchlo zasiahnuť a v prípade bezprostredného ohrozenia až zastaviť železničnú dopravu.

"JIČ sú pridelené ku každému železničnému priecestiu, zabezpečenému aj nezabezpečenému, ktoré je v správe ŽSR. Ku každému priecestiu je priradená databáza údajov ako telefónne číslo kancelárie výpravcu a dispečera, názov traťového úseku, železničná poloha priecestia v kilometroch, údaje o elektrifikácii, triede a čísle pozemnej komunikácie, cestná kilometrická poloha a cestné číslo križovania s traťou, miestny názov prejazdu, zemepisná dĺžka a šírka, nadmorská výška a iné poznámky. Tieto údaje sú poskytované Integrovanému záchrannému systému a polícii a týždenne aktualizované," zhrnula Pavlíková.

Pri križovaní železničnej dráhy s pozemnou komunikáciou má železnica vždy prednosť. Pred železničným priecestím je vodič povinný počínať si mimoriadne opatrne a najmä presvedčiť sa, či môže bezpečne prejsť cez železničné priecestie," dodala.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 10 930
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 185
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 101
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 2 214
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 009
  6. Kam do tepla v januári? 1 719
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 361
  8. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 305
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 020
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 015

Téma: Vlaky


Článok je zaradený aj do ďalších tém Železnice Slovenskej republiky, Nehody

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Stačilo by, keby sa nekradlo. Základy politického hochštaplerstva

Iste, politici ani zajtra neprestanú nepoctivo zavádzať, ale aspoň by sme im to nemali uľahčovať.

KULTÚRA

Prečo maďarský sranda pre slovenský koňha nechce vyčpieť

V žánrovej vernosti niet čo Susedom vytknúť.

DOMOV

Po streľbe v petržalskom paneláku zostali dvaja mŕtvi

Na chodbe tam našli telo ženy a muža, na mieste našli dieťa.

ŠPORT

Hantuchová: Život, ktorý žijú tenisti, nie je normálny

Australian Open prvý raz sleduje na plný úväzok spoza mikrofónu.

Neprehliadnite tiež

Blízko Košíc môže vzniknúť rybia farma

V bývalom teľatníku chcú chovať africké sumčeky.

Starosta Hlinka: Zmluva s firmou EEI by sa mala zrušiť

Varianty: Ukončiť hneď alebo nechať dobehnúť do roku 2022.

Najdrahšiu kampaň mal Kusý, čísla za plagáty však nesedia

Most-Híd minul podľa oficiálnej správy na kampaň v župných voľbách najviac, no do nákladov zarátal aj sumy na vlastnú propagáciu.

Prokurátor žiada tresty pre všetkých obžalovaných v kauze vraždy Čongrádyho

Záverečné reči pred súdom predniesol prokurátor a obhajcovia. Pätica obžalovaných bude pokračovať vo štvrtok.

Novou generálnou riaditeľkou Nemocnice Rázsochy sa stala Táborská

Rezort hľadal vedenie do Nemocnice Rázsochy už v septembri minulého roka.