Najviac fanúšikov na Facebooku má SaS. Strany však prevýšil prezident Kiska

Politické strany vnímajú komunikáciu cez sociálnu sieť ako dôležitú.

Ilustračné foto.(Zdroj: SME - Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. Najviac fanúšikov na sociálnej sieti Facebook medzi politickými stranami má aj v roku 2017 SaS. K 13. januáru ich liberáli evidovali 121 222. Za SaS nasledujú ĽSNS (78 984) a hnutie Sme rodina (60 397).

V rámci parlamentných strán sa na štvrtej priečke umiestnilo OĽaNO-NOVA (49 213), za hnutím sú Smer (31 628), SNS (30 382) a Most-Híd (9478). Z mimoparlamentných strán si pomerne vysoký počet fanúšikov udržiavajú SDKÚ-DS (18 097), SMK (12 673) aj KDH (10 079).

Všetky politické strany aj ich lídrov však výrazne prevyšuje prezident SR Andrej Kiska, ktorý má na sociálnej sieti 239 302 fanúšikov.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Politický geograf: Množstvo Slovákov, ktoré chce diktatúru, je prekvapujúce

SNS komunikuje najmä cez Facebook

Z minuloročnej ankety TASR vyplynulo, že váhu a dosah sociálnych sietí si politické strany uvedomujú. Väčšina z nich sa preto tisíckam svojich fanúšikov snaží prihovárať na dennej báze.

Je to dôležitý spôsob komunikácie s voličmi. Touto formou tlmočíme svoje názory na aktuálne témy a zároveň sa dozvedáme, ako ich vnímajú ostatní.

Katarína Svrčeková, hovorkyňa SaS

"Sociálne siete používame dlhodobo a považujeme ich za veľmi dobrú formu zdieľania rýchlych informácií a názorov, pri ktorých ľudia nemusia rozmýšľať o tom, či dané informácie nie sú nejakým spôsobom mediálne prekrútené," uviedla vlani hovorkyňa Smeru Ľubica Končalová s tým, že strana považuje za dôležité komunikovať týmto kanálom na dennej báze. Na druhej strane za prvoradý považuje vždy osobný kontakt s ľuďmi, pretože iba tak sa dajú pochopiť jednotlivé regionálne a sociálne rozdiely.

SNS využíva na online komunikáciu najmä Facebook, lebo je v rámci slovenského trhu najpoužívanejší a pri odbornom spravovaní aj najefektívnejší. "Veľký dôraz kladieme aj na imidžovú a PR líniu komunikovanú prostredníctvom oficiálneho FB profilu SNS," uviedla vtedy hovorkyňa strany Zuzana Kohútková. Podľa jej slov nie je dôležité, či je tento kanál využívaný denne, ale predovšetkým vhodne.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Hlávková: Je dôležité ostať na Slovensku a má to zmysel

Dôležitý spôsob komunikácie pre SaS

Strana Most-Híd uznala, že sociálne siete a online priestor zohrávajú čoraz dôležitejšiu rolu v politickej komunikácii, preto sa strana tomuto trendu prispôsobuje.

Doba je rýchla a sociálne siete do nej čoraz pevnejšie patria.

Dano Mitas, hovorca OĽaNO-NOVA

"Na sociálnych sieťach komunikujeme na dennej báze, pričom jej dávame porovnateľný priestor ako tlačovým správam či vyjadreniam pre médiá. Takisto využívanie sociálnych sietí počas kampane je vhodným nástrojom na komunikáciu politických vyjadrení a odkazov," povedal vtedajší hovorca Matej Kováč.

Podobne to vidí aj SaS. "Je to dôležitý spôsob komunikácie s voličmi. Touto formou tlmočíme svoje názory na aktuálne témy a zároveň sa dozvedáme, ako ich vnímajú ostatní. Výhodou je okamžitá spätná väzba," odkázala hovorkyňa liberálov Katarína Svrčeková.

SaS cez správy a statusy komunikuje denne, pričom využíva aj sponzorované odkazy, ktoré strane v predvolebnej kampani pomáhali zvyšovať napr. čítanosť blogov kandidátov.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Andrej Kiska: Najjednoduchšie sa popularita získava strachom

Obyčajní: Doba je rýchla

Hnutie OĽaNO-NOVA považuje sociálne siete za jedno z najsledovanejších médií či komunikačných prostriedkov súčasnosti. "Môžete odkomunikovať okamžite, čo chcete. Doba je rýchla a sociálne siete do nej čoraz pevnejšie patria," povedal hovorca Dano Mitas.

Okrem rýchlosti sprostredkovania informácií považuje za veľkú výhodu, že sociálne siete umožňujú úzky kontakt s ľuďmi. Aj OĽaNO-NOVA využíva sponzorované odkazy, najmä pri témach, ktoré považuje za mimoriadne dôležité. "Negatívne príspevky, najmä keď ich je väčšie množstvo, neignorujeme, ale zamyslíme sa nad tým, čo nám ľudia vyčítajú a či nemôžme robiť veci inak a lepšie," uzavrel.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  2. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Modesta Real Estate sprostredkovala pre Emil Frey halu v P3
  2. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  3. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  4. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  5. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  6. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  7. Cíťte sa v priestore príjemne
  8. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  10. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 9 765
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 416
  3. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 388
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 245
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 897
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 3 869
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 802
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 665
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 835
  10. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek 1 472