Najviac fanúšikov na Facebooku má SaS. Strany však prevýšil prezident Kiska

Politické strany vnímajú komunikáciu cez sociálnu sieť ako dôležitú.

Ilustračné foto.(Zdroj: SME - Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. Najviac fanúšikov na sociálnej sieti Facebook medzi politickými stranami má aj v roku 2017 SaS. K 13. januáru ich liberáli evidovali 121 222. Za SaS nasledujú ĽSNS (78 984) a hnutie Sme rodina (60 397).

V rámci parlamentných strán sa na štvrtej priečke umiestnilo OĽaNO-NOVA (49 213), za hnutím sú Smer (31 628), SNS (30 382) a Most-Híd (9478). Z mimoparlamentných strán si pomerne vysoký počet fanúšikov udržiavajú SDKÚ-DS (18 097), SMK (12 673) aj KDH (10 079).

Všetky politické strany aj ich lídrov však výrazne prevyšuje prezident SR Andrej Kiska, ktorý má na sociálnej sieti 239 302 fanúšikov.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Politický geograf: Množstvo Slovákov, ktoré chce diktatúru, je prekvapujúce

SNS komunikuje najmä cez Facebook

Z minuloročnej ankety TASR vyplynulo, že váhu a dosah sociálnych sietí si politické strany uvedomujú. Väčšina z nich sa preto tisíckam svojich fanúšikov snaží prihovárať na dennej báze.

Je to dôležitý spôsob komunikácie s voličmi. Touto formou tlmočíme svoje názory na aktuálne témy a zároveň sa dozvedáme, ako ich vnímajú ostatní.

Katarína Svrčeková, hovorkyňa SaS

"Sociálne siete používame dlhodobo a považujeme ich za veľmi dobrú formu zdieľania rýchlych informácií a názorov, pri ktorých ľudia nemusia rozmýšľať o tom, či dané informácie nie sú nejakým spôsobom mediálne prekrútené," uviedla vlani hovorkyňa Smeru Ľubica Končalová s tým, že strana považuje za dôležité komunikovať týmto kanálom na dennej báze. Na druhej strane za prvoradý považuje vždy osobný kontakt s ľuďmi, pretože iba tak sa dajú pochopiť jednotlivé regionálne a sociálne rozdiely.

SNS využíva na online komunikáciu najmä Facebook, lebo je v rámci slovenského trhu najpoužívanejší a pri odbornom spravovaní aj najefektívnejší. "Veľký dôraz kladieme aj na imidžovú a PR líniu komunikovanú prostredníctvom oficiálneho FB profilu SNS," uviedla vtedy hovorkyňa strany Zuzana Kohútková. Podľa jej slov nie je dôležité, či je tento kanál využívaný denne, ale predovšetkým vhodne.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Hlávková: Je dôležité ostať na Slovensku a má to zmysel

Dôležitý spôsob komunikácie pre SaS

Strana Most-Híd uznala, že sociálne siete a online priestor zohrávajú čoraz dôležitejšiu rolu v politickej komunikácii, preto sa strana tomuto trendu prispôsobuje.

Doba je rýchla a sociálne siete do nej čoraz pevnejšie patria.

Dano Mitas, hovorca OĽaNO-NOVA

"Na sociálnych sieťach komunikujeme na dennej báze, pričom jej dávame porovnateľný priestor ako tlačovým správam či vyjadreniam pre médiá. Takisto využívanie sociálnych sietí počas kampane je vhodným nástrojom na komunikáciu politických vyjadrení a odkazov," povedal vtedajší hovorca Matej Kováč.

Podobne to vidí aj SaS. "Je to dôležitý spôsob komunikácie s voličmi. Touto formou tlmočíme svoje názory na aktuálne témy a zároveň sa dozvedáme, ako ich vnímajú ostatní. Výhodou je okamžitá spätná väzba," odkázala hovorkyňa liberálov Katarína Svrčeková.

SaS cez správy a statusy komunikuje denne, pričom využíva aj sponzorované odkazy, ktoré strane v predvolebnej kampani pomáhali zvyšovať napr. čítanosť blogov kandidátov.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Andrej Kiska: Najjednoduchšie sa popularita získava strachom

Obyčajní: Doba je rýchla

Hnutie OĽaNO-NOVA považuje sociálne siete za jedno z najsledovanejších médií či komunikačných prostriedkov súčasnosti. "Môžete odkomunikovať okamžite, čo chcete. Doba je rýchla a sociálne siete do nej čoraz pevnejšie patria," povedal hovorca Dano Mitas.

Okrem rýchlosti sprostredkovania informácií považuje za veľkú výhodu, že sociálne siete umožňujú úzky kontakt s ľuďmi. Aj OĽaNO-NOVA využíva sponzorované odkazy, najmä pri témach, ktoré považuje za mimoriadne dôležité. "Negatívne príspevky, najmä keď ich je väčšie množstvo, neignorujeme, ale zamyslíme sa nad tým, čo nám ľudia vyčítajú a či nemôžme robiť veci inak a lepšie," uzavrel.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Turistický nosič pre malého dobrodruha?
  2. Aký bude váš doplnkový dôchodok
  3. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte?
  4. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť?
  5. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity!
  6. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku?
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  8. Jednoduchá mobilná tlač z vášho smartfónu, alebo tabletu?
  9. Vďaka úveru na rekonštrukciu môžete ušetriť tisícky EUR
  10. Zažite vašu vysnívanú dovolenku na Bali
  1. Študenti obhajovali návrhy na využitie Pisztoryho paláca
  2. Turistický nosič pre malého dobrodruha?
  3. Kúpte si nehnuteľnosť v 5* luxusnom rezorte v zálive Sistiana
  4. Odmeny za diplomové práce na Stavebnej fakulte STU v Bratislave
  5. Zmluva o nájme pre ambasádu USA neoprávnene zaradená do programu
  6. 4* projekt víl a apartmánov priamo na pobreží, Chorvátsko
  7. Slováci rozhodli o najlepšom!
  8. AAA Auto má nový úver pre živnostníkov
  9. Aký bude váš doplnkový dôchodok
  10. Kúpeľňa - profesionálne informácie pri jej zhotovení
  1. Aký bude váš doplnkový dôchodok 9 590
  2. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity! 5 029
  3. Od 1. júla už prestanete chodiť na poštu! 4 940
  4. Neobvyklý objav, ktorý umožňuje zvládnuť angličtinu za 2 týždne 4 078
  5. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a. 3 838
  6. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť? 3 764
  7. Jarabinky Grande odštartovali predaj zaujímavými cenami bytov 3 285
  8. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku? 3 239
  9. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte? 3 211
  10. V Prešove sa dnes tankuje za euro. Aj prémiové palivá 2 552