Železnice chcú zvýšiť bezpečnosť nálepkami. Ukazujú, čo robiť, ak niekto obťažuje

Dôvodom distribúcie nálepiek je prevencia a zvýšená ochrana cestujúcich.

Štátne vlaky dostanú nové PR. ZSSK podpísala zmluva na PR služby.(Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) začne na budúci týždeň umiestňovať do všetkých svojich vlakov nálepky s textom "Obťažujú vás spolucestujúci alebo ste svedkom porušovania zákona?".

Máme na mysli čokoľvek, čo cestujúcich obťažuje – cez zakázanú politickú agitáciu, až po útok agresívneho spolucestujúceho.

Riaditeľ úseku obchodu ZSSK Karol Martinček

Distribúcia tritisíc nálepok je súčasťou nových bezpečnostných konceptov, ktoré pripravuje na ochranu cestujúcich Železničná spoločnosť Slovensko. Informoval o tom hovorca ZSSK Tomáš Kováč.

Článok pokračuje pod video reklamou

Oranžovo-biela nálepka a jej text usmerňujú cestujúcich, čo robiť, ak ich vo vlaku niekto obťažuje. Najprv je potrebné informovať vlakvedúceho a ak to nepomôže, informovať nonstop linku ZSSK. Vo vážnejších prípadoch odporúčajú volať priamo políciu.

Prečítajte si tiež: Hliadky vo vlakoch majú od nedele skončiť, inak im hrozí sankcia

Aby dali vedieť okamžite

„Nie, že by sme dnes nevedeli, kde sú problematické trate, alebo predpokladali, že ľudia nepoznajú telefónne číslo na políciu,“ povedal člen predstavenstva a riaditeľ úseku obchodu ZSSK Karol Martinček.

Veľmi radi by sme rozšírili pokrytie vlakov kamerami. Zaujímame sa aj o technológie na rozoznávanie tvárí či o telové kamery pre vlakvedúcich.

Riaditeľ úseku ekonomiky Patrik Horný

„Chceme vyzvať našich zákazníkov, aby nám dali okamžite vedieť, že vo vlaku nie je niečo v poriadku. Často sa o incidente dozvieme až ex post z hlásenia, prípadne zo sociálnych sietí,“ pokračoval Martinček. Ľudia môžu vlakvedúceho kontaktovať pri rôznych situáciách, ktoré im znepríjemňujú cestu.

„Máme na mysli čokoľvek, čo cestujúcich obťažuje – cez zakázanú politickú agitáciu, až po útok agresívneho spolucestujúceho,“ dodal Martinček.

„Táto naša aktivita chce prispieť aj k zamedzeniu propagácie extrémistických názorov v našich vlakoch na úkor dobrého mena našej spoločnosti,“ doplnil podpredseda predstavenstva ZSSK a riaditeľ úseku ekonomiky Patrik Horný.

Prečítajte si tiež: Kotleba chce za štátne vlastnú domobranu

Viac policajtov

„Veľmi radi by sme rozšírili pokrytie vlakov kamerami. Zaujímame sa aj o technológie na rozoznávanie tvárí či o telové kamery pre vlakvedúcich,“ informoval Horný.

„Zároveň považujeme za veľmi dôležité pokračovať v rozbehnutej spolupráci s políciou,“ dodal. Počet vlakov, ktoré aspoň na časti trasy sprevádzali príslušníci železničnej polície, vlani medziročne stúpol o 87 percent. Kamerovým systémom disponujú elektrické poschodové jednotky, push-pully a dieselmotorové jednotky kúpené aj z eurofondov.

Od nového roka platí novela zákona o dráhach, podľa ktorej „dohľad nad verejným poriadkom, ochranu základných práv a slobôd, ochranu života a zdravia cestujúcich prepravovaných vlakmi osobnej prepravy a na železničných staniciach a ich majetku vykonáva Policajný zbor SR alebo osoba určená prevádzkovateľom dráhy alebo dopravcom“.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 802
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 791
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 033
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 697
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 148
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 006
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 645
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 584
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 345
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 760

Téma: Vlaky


Článok je zaradený aj do ďalších tém Železničná spoločnosť Slovensko, Železnice Slovenskej republiky

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

Semafor pred krajským súdom ustúpi z chodníka

Mesto najprv tvrdilo, že inak sa to vyriešiť nedalo. Už to neplatí

Cinkota: Čím viac mi bolo dovolené, tým viac som hranice prekračoval

Verím, že som oveľa múdrejší, hovorí prepustený herec Dušan Cinkota.

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.