Reči mali, ale za rasistu sa slovenskej firme nikto neprihlásil

Zazrieť černocha v slovenskej reklame je výnimočné, ale nie pre rasizmus. K posilneniu nevraživých hlasov pomohla podľa marketérov utečenecká kríza.

Pod facebookovú fotku s černošským modelom pribudli desiatky rasistických komentárov. Oblečenie kvôli modelovi však nevrátil nik.(Zdroj: BLOG NEBBIA.BIZ)

BRATISLAVA. Nenávistné komentáre na černocha v reklame slovenskej značky fitnes oblečenia po desiatich dňoch utíchli. Možnosť vrátiť zakúpený tovar na adrese somrasista@nebbia.sk nevyužil od minulého týždňa nikto.

Naopak, žilinská firma Nebbia, ktorá dala takúto ponuku prípadným netolerantným zákazníkom, hovorí o stovkách pozitívnych reakcií.

Prečítajte si tiež:Prečítajte si tiež: Fredy Ayisi: Rasistické komentáre sú nepochopiteľné a smiešne

„Na túto adresu nám napísalo do desať ľudí, ktorí sa informovali o možnosti vrátiť tovar,“ povedal šéf firmy Martin Pecko. Všetci boli podľa neho slušní a nik nemal rasistické poznámky. Tovar napokon nevrátili.

„Boli to ľudia, ktorým prekáža naša prezentácia a to, samozrejme, chápeme a nemáme s tým žiadny problém. Jedna pani nám po doručení formulára odpísala, že nás len skúšala,“ hovorí Pecko.

Jeho firma v pondelok napísala k téme blog, ktorým chce tému uzavrieť. Pred desiatimi dňami zverejnila na facebooku fotografiu modelky a černošského modela, 28-ročného Dennisa Johansena z Kene, ktorý od dvoch rokov vyrastal v Nórsku.

Nenávistné a rasistické komentáre, ktoré nasledovali, hovorili napríklad, že ľudia „nechcú kupovať negra“ alebo že na seba nedajú to, čo nosí homosexuálny neger“.

Firma sa modela zastala a vyhlásila, že nechce, aby jej oblečenie nosili rasisti. Zákazníkom preto ponúkla možnosť, aby tovar vrátili a nepriamo priznali, čo sú zač.

V zahraničných reklamách neprekážajú

Pecko hovorí, že vďaka tisícke zväčša pozitívnych e-mailov za týždeň je presvedčený, že s toleranciou na Slovensku "to nie je také zlé“.

V Česku nedávno vyvolal podobné rasistické reakcie leták reťazca Lidl, takisto s modelom tmavej pleti.

Do slovenských reklám firmy černochov skutočne obsadzujú pomerne zriedkavo, pripúšťa odborníčka na reklamu Simona Bubánová.

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  2. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  3. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  7. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  1. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  3. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  4. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  5. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  9. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  10. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  1. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 5 551
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 5 048
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 892
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 430
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 113
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 2 330
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 036
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 673
  9. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 168
  10. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 069

Téma: Lidl


Článok je zaradený aj do ďalších tém Obchod a nakupovanie

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Tri dôvody, prečo spoločnosť verí hoaxom

Výskumníci sa pozreli na hoaxy. A zistili nielen prečo sa šíria, ale že môže byť oveľa horšie.

DOMOV

Tomanová nám viac škodí ako pomáha, hovoria niektorí rodičia

Znalca odvolávajúceho sa na Tomanovú stiahli z prípadu.

BLOG VERONIKY REMIŠOVEJ

Ako nám SNS kradne budúcnosť

Ministerstvo sa tvári, že projekty hodnotia nezávislí odborníci.