Z garáží pod Hradom majú zamestnanci parlamentu firemné parkovisko

Garáže medzi keltskými pamiatkami sú najdrahšie v hlavnom meste. Náklady na jedno parkovacie miesto boli dvojnásobné oproti cenám súkromníka.

BRATISLAVA. „Zdôrazňujem, že nejde o garáže pre poslancov. Pôjde o garáže pre verejnosť," obhajoval v decembri 2014 garáže pod Bratislavským hradom vtedajší šéf parlamentu Peter Pellegrini zo Smeru.

Hlasy proti výstavbe garáží zosilneli najmä po tom, čo v hradnom areáli našli stavebníci vzácne rímsko-keltské vykopávky.

Napriek tomu kancelária parlamentu garáže pod novou pseudobarokovou záhradou Hradu dokončila. Otvorili ich pred mesiacom.

Prvé týždne prevádzky ukázali, že Pellegriniho slová "hradný areál, ktorý po rekonštrukcii má čo ukázať, má slúžiť v prvom rade turistom a návštevníkom" sa zatiaľ nenapĺňajú.

Štvorpodlažná garáž pre 222 áut slúži najmä zamestnancom parlamentu či poslancom. Verejnosť platí za parkovanie tri eurá na hodinu, kým oni nič. Zvýhodnení sú aj asistenti poslancov, ktorí parkujú za euro.

Údajne najviac očakávaní návštevníci prevádzok či múzea na Hrade majú len polovičnú zľavu z parkovného.

„Priemerná denná vyťaženosť je približne 140 vozidiel, z toho verejnosť predstavuje asi 40 vozidiel za deň,“ pripustila kancelária Národnej rady. Nedávno e-mailom, ktorý má SME k dispozícii, sama vyzvala poslaneckých asistentov, aby parkovali v novej garáži, keďže im už zrušila všetky dovtedajšie povolenia na parkovanie v areáli Hradu.

Novú garáž si parlament spravuje sám a patria mu aj jej zisky či prípadné straty. K prevádzkovým nákladom musí prirátať aj strážnika, ktorý sedí hneď pri vjazde do podzemia.

Čísla len potvrdzujú, že za verejné peniaze si politici postavili vlastné parkovanie, hovorí aktivistka Monika Kozelová, ktorá v združení SOS Bratislavský hrad bojovala proti garážam. „Verejnosť aj nás klamali po celý čas. Na odbornom grémiu nám pôvodne dokonca tvrdili, že návštevníci Hradu budú parkovať zadarmo."

Napriek slabým ziskom vedenie parlamentu o sklamaní nehovorí. „Predpokladáme, že v jarných a letných mesiacoch bude využitie a záujem verejnosti o parkovanie v podzemnej garáži prirodzene narastať."

Prečítajte si tiež:Prečítajte si tiež: Zákazky za takmer sto miliónov, Váhostav na Bratislavskom hrade pokračuje

U konkurencie sa dá ušetriť

V bežný pracovný deň boli uličky v blízkosti Hradu tradične plné zaparkovaných áut, ale hradná garáž bola viac ako poloprázdna. Na dvoch najnižších podlažiach nestálo ani jedno auto.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4UWB na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4UWB na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Parkovanie


Článok je zaradený aj do ďalších tém Parkovanie, Sme v obrazoch

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rok 1992: Bleskový rozvod a každý iným smerom. Ako si nás Mečiar s Klausom delili

Rozdelenie Českej a Slovenskej federatívnej republiky nebolo ani zďaleka ľahké.

KOMENTÁRE

SME vás prevedie cez štvrťstoročie

Významné dni si pamätáme aj cez vlastné príbehy.

DOMOV

Dobré ráno: Ľudstvo prehralo, blíži sa zrod Skynetu?

O nových pokrokoch vo vývoji umelej inteligencie.

KOMENTÁRE

Mobilizácia Smeru. Kto ďalej dohodí kameňom

Kamene ako najlepšia formu sebaobrany.

Neprehliadnite tiež

Mužská neplodnosť? Ešte sme nedostali podnet, vraví Drucker

Ak počet a kvalita spermií budú naďalej klesať, naše deti budú mať deti iba po umelom oplodnení, varuje odborník na reprodukciu.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Privítajte nových pánov, singularita je tu

O nových pokrokoch vo vývoji umelej inteligencie.

Pašku mal CT protest traumatizovať. Žaluje politikov, pýta si peniaze

Tvrdí, že protestujúci pod jeho oknami hrubo narušili súkromie jeho rodiny.

Horský priechod Donovaly uzavreli pre nákladné vozidlá

Uzavreté sú aj horské priechody Šútovce a Vrchslatina.

Poslanci opäť schválili primátorovi Pezinka tisíce eur, dostáva viac ako minister

Minister slovenskej vlády ani poslanec parlamentu nezarobí toľko ako primátori slovenských miest. Pezinský primátor dostane maximálnu výplatu aj v roku 2018.