SME

Z garáží pod Hradom majú zamestnanci parlamentu firemné parkovisko

Garáže medzi keltskými pamiatkami sú najdrahšie v hlavnom meste. Náklady na jedno parkovacie miesto boli dvojnásobné oproti cenám súkromníka.

BRATISLAVA. „Zdôrazňujem, že nejde o garáže pre poslancov. Pôjde o garáže pre verejnosť," obhajoval v decembri 2014 garáže pod Bratislavským hradom vtedajší šéf parlamentu Peter Pellegrini zo Smeru.

Hlasy proti výstavbe garáží zosilneli najmä po tom, čo v hradnom areáli našli stavebníci vzácne rímsko-keltské vykopávky.

Napriek tomu kancelária parlamentu garáže pod novou pseudobarokovou záhradou Hradu dokončila. Otvorili ich pred mesiacom.

Prvé týždne prevádzky ukázali, že Pellegriniho slová "hradný areál, ktorý po rekonštrukcii má čo ukázať, má slúžiť v prvom rade turistom a návštevníkom" sa zatiaľ nenapĺňajú.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Štvorpodlažná garáž pre 222 áut slúži najmä zamestnancom parlamentu či poslancom. Verejnosť platí za parkovanie tri eurá na hodinu, kým oni nič. Zvýhodnení sú aj asistenti poslancov, ktorí parkujú za euro.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Údajne najviac očakávaní návštevníci prevádzok či múzea na Hrade majú len polovičnú zľavu z parkovného.

„Priemerná denná vyťaženosť je približne 140 vozidiel, z toho verejnosť predstavuje asi 40 vozidiel za deň,“ pripustila kancelária Národnej rady. Nedávno e-mailom, ktorý má SME k dispozícii, sama vyzvala poslaneckých asistentov, aby parkovali v novej garáži, keďže im už zrušila všetky dovtedajšie povolenia na parkovanie v areáli Hradu.

Novú garáž si parlament spravuje sám a patria mu aj jej zisky či prípadné straty. K prevádzkovým nákladom musí prirátať aj strážnika, ktorý sedí hneď pri vjazde do podzemia.

Čísla len potvrdzujú, že za verejné peniaze si politici postavili vlastné parkovanie, hovorí aktivistka Monika Kozelová, ktorá v združení SOS Bratislavský hrad bojovala proti garážam. „Verejnosť aj nás klamali po celý čas. Na odbornom grémiu nám pôvodne dokonca tvrdili, že návštevníci Hradu budú parkovať zadarmo."

Napriek slabým ziskom vedenie parlamentu o sklamaní nehovorí. „Predpokladáme, že v jarných a letných mesiacoch bude využitie a záujem verejnosti o parkovanie v podzemnej garáži prirodzene narastať."

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Zákazky za takmer sto miliónov, Váhostav na Bratislavskom hrade pokračuje Čítajte 

U konkurencie sa dá ušetriť

V bežný pracovný deň boli uličky v blízkosti Hradu tradične plné zaparkovaných áut, ale hradná garáž bola viac ako poloprázdna. Na dvoch najnižších podlažiach nestálo ani jedno auto.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C4UWB na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu