Z garáží pod Hradom majú zamestnanci parlamentu firemné parkovisko

Garáže medzi keltskými pamiatkami sú najdrahšie v hlavnom meste. Náklady na jedno parkovacie miesto boli dvojnásobné oproti cenám súkromníka.

BRATISLAVA. „Zdôrazňujem, že nejde o garáže pre poslancov. Pôjde o garáže pre verejnosť," obhajoval v decembri 2014 garáže pod Bratislavským hradom vtedajší šéf parlamentu Peter Pellegrini zo Smeru.

Hlasy proti výstavbe garáží zosilneli najmä po tom, čo v hradnom areáli našli stavebníci vzácne rímsko-keltské vykopávky.

Napriek tomu kancelária parlamentu garáže pod novou pseudobarokovou záhradou Hradu dokončila. Otvorili ich pred mesiacom.

Prvé týždne prevádzky ukázali, že Pellegriniho slová "hradný areál, ktorý po rekonštrukcii má čo ukázať, má slúžiť v prvom rade turistom a návštevníkom" sa zatiaľ nenapĺňajú.

Štvorpodlažná garáž pre 222 áut slúži najmä zamestnancom parlamentu či poslancom. Verejnosť platí za parkovanie tri eurá na hodinu, kým oni nič. Zvýhodnení sú aj asistenti poslancov, ktorí parkujú za euro.

Údajne najviac očakávaní návštevníci prevádzok či múzea na Hrade majú len polovičnú zľavu z parkovného.

„Priemerná denná vyťaženosť je približne 140 vozidiel, z toho verejnosť predstavuje asi 40 vozidiel za deň,“ pripustila kancelária Národnej rady. Nedávno e-mailom, ktorý má SME k dispozícii, sama vyzvala poslaneckých asistentov, aby parkovali v novej garáži, keďže im už zrušila všetky dovtedajšie povolenia na parkovanie v areáli Hradu.

Novú garáž si parlament spravuje sám a patria mu aj jej zisky či prípadné straty. K prevádzkovým nákladom musí prirátať aj strážnika, ktorý sedí hneď pri vjazde do podzemia.

Čísla len potvrdzujú, že za verejné peniaze si politici postavili vlastné parkovanie, hovorí aktivistka Monika Kozelová, ktorá v združení SOS Bratislavský hrad bojovala proti garážam. „Verejnosť aj nás klamali po celý čas. Na odbornom grémiu nám pôvodne dokonca tvrdili, že návštevníci Hradu budú parkovať zadarmo."

Napriek slabým ziskom vedenie parlamentu o sklamaní nehovorí. „Predpokladáme, že v jarných a letných mesiacoch bude využitie a záujem verejnosti o parkovanie v podzemnej garáži prirodzene narastať."

Prečítajte si tiež:Prečítajte si tiež: Zákazky za takmer sto miliónov, Váhostav na Bratislavskom hrade pokračuje

U konkurencie sa dá ušetriť

V bežný pracovný deň boli uličky v blízkosti Hradu tradične plné zaparkovaných áut, ale hradná garáž bola viac ako poloprázdna. Na dvoch najnižších podlažiach nestálo ani jedno auto.

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Sme v obrazoch


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Šéf Orangeu: Pre roaming môžu zdražieť domáce hovory a dáta

Európska komisia začala pred niekoľkými rokmi tvrdo regulovať ceny roamingu

DOMOV

Beztrestnosť pre Bašternáka nie je jednoznačná

Vykúpenie z trestu za neoprávnenú vratku DPH? Sudcovia to neakceptovali, zlom priniesol až Ústavný súd s čudným vysvetlením.

AUTO

Consumer Reports: Toto sú najhoršie autá roku 2017

Najhoršie priečky obsadil Land Rover aj Mercedes-Benz.

Neprehliadnite tiež

Odborníčka: Školskej reforme chýba politická podpora

MIROSLAVA HAPALOVÁ z projektu To dá rozum hovorí, že jej v predloženej reforme chýba konkrétna predstava, ako plány uskutočniť.

Gigantická školská reforma má zmeniť celý systém

Odborníci ukázali predstavu, ako by o desať rokov malo vyzerať školstvo. Denník SME sa pozrel, ako reforma zasiahne žiaka, učiteľa a rodiča.

Kramár hovoril o špine v politike. Koalícia neprišla, Tomáš odišiel ešte pred filmom

Kandidát na ústavného sudcu Mojmír Mamojka zo Smeru nechcel hovoriť o zrušení Mečiarových amnestií. Ak by ho prezident predsa len vymenoval, vraj by mohol mať problém.

Bašternákovi pomáha pomalosť prokuratúry, sťahuje sa z vlastných firiem

Zo siedmich prípadov podnikateľa sú živé už len tri. Podozrenia týkajúce sa jeho majetku sa riešia podľa deravého zákona.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop