AKTUALIZOVANÉ

Kiska cestoval do Popradu, auto sa po ceste pokazilo

Prezident cestuje autom na základe nových odporúčaní ministerstva vnútra.

Prezident v piatok navštívil Kežmarok (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Na základe požiadavky ministra vnútra Roberta Kaliňáka, aby prezident Andrej Kiska obmedzil využívanie vládnej letky na svoju prepravu, cestoval vo štvrtok prezident do Popradu autom. Nezaobišlo sa to však bez problémov.

Autá sa kazia

Počas cesty mal problém s pneumatikou a musel nečakane zastať najskôr v Banskej Bystrici, následne v Ivachnovej presadol do záložného auta. Uviedol to v piatok na brífingu v obci Ihľany.

"Cestu z Bratislavy do Popradu som absolvoval už viac ako tisíckrát. Zažil som už aj komplikovanejšie cesty, keď mrzlo a snežilo a včerajšia cesta tiež nepatrí k tým vydareným. Okrem kolón nás postihli aj problémy s autom. Skúšali sme ho opraviť, neskôr sme ho aj vymenili," priblížil Kiska.

Podľa neho išlo len o malú nepríjemnosť. Cesta z Bratislavy do Popradu mu podľa jeho slov vo štvrtok trvala zhruba päť hodín.

"Autá sa kazia. Našťastie ako prezident mám tú výhodu, že je aj záložné auto, že si mám kde presadnúť, aby som na čas prišiel na akciu," vysvetlil. Podľa jeho ďalších slov v zadnej pneumatike bola pichnutá "šrúba", takže pneumatika pomaly prichádzala o vzduch. Podľa neho je bežné, že sa autá pokazia a dostanú defekty.

Prvá cesta

Krpelan informoval, že prezident cestuje autom na základe nových odporúčaní ministra vnútra Roberta Kaliňáka a vládnej koalície.

Kaliňák v parlamente informoval, že od 1. januára 2015 do 24. marca 2017 lietadlá letky ministerstva vnútra vykonali 880 letov na palube s ústavnými činiteľmi. Z tohto počtu prezident Kiska vykonal 454 letov a premiér Robert Fico (Smer) 183. Štát vyšli Kiskove lety za dva roky na takmer milión eur.

Kisku následne o obmedzenie využívania vládnej letky požiadali aj poslanci v parlamente. Má ich využívať na cesty súvisiace s výkonom jeho ústavnej funkcie, vyplýva z uznesenia, za ktoré nedávno hlasovalo 92 členov snemovne.

"Tak ako som povedal, nemám žiaden problém obmedziť využívanie vládnej letky," povedal Kiska vo štvrtok.

Predseda parlamentu Andrej Danko označil Kiskove lety s vládnou letkou za papalášizmus, z ktorého je obviňovaný aj on sám pre kauzu s kapitánskymi výložkami.

Kiska reagoval tým, že Úrad pre ochranu ústavných činiteľov mu na základe jeho žiadosti oznámil, že neexistuje rozdiel medzi súkromnou a služobnou cestou prezidenta, keďže je prezidentom 24 hodín. Úlohou úradu je tak ochraňovať ho po celý tento čas. Úrad mu podľa jeho slov odporučil, aby využíval namiesto súkromných liniek letku ministerstva vnútra.

Lietať Kiskovi odporučil aj minister vnútra Kaliňák, aby mali štátne lietadlá aj piloti dostatok nalietaných hodín.

Kiska dodal, že mu je ľúto, že Kaliňák "v sebe nenašiel odvahu, nepostavil sa pred verejnosť a nepovedal, ako to skutočne bolo". Nedávno takisto povedal, že ho mrzí, "ak takýto človek stojí na čele ministerstva vnútra".

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Keby Kiska chodil do Popradu vlakom, štát by to vyšlo ešte drahšie

Aj cesta autom je drahá

Prepraviť prezidenta do Popradu či inam nie je také jednoduché, ako sa môže zdať. Hlava štátu má zakázané šoférovať a na každom kroku ju musí sprevádzať ochranka.

Ľudia z Úradu na ochranu ústavných činiteľov na prezidenta nedohliadajú len pri presunoch, ale zabezpečujú aj ochranu jeho domu či iných budov, do ktorých vojde.

Ak by Kiska namiesto lietadla cestoval napríklad vlakom, ako to mal vo zvyku bývalý prezident Rudolf Schuster, bolo by to zrejme ešte drahšie.

Vo všetkých staniciach, kde vlak stojí, by museli byť bezpečnostné zložky vrátane záchranárov. Okrem zabezpečenia vlaku by musela ochranka skontrolovať aj východziu a cieľovú stanicu. Popri vlaku sa takisto presúva aj auto s ochrankou.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  2. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  5. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  6. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  8. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  9. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  10. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  1. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  2. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  3. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  4. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  5. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  6. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  8. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  9. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  10. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 5 868
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 680
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 4 122
  4. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 333
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 055
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 042
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 567
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 559
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 075
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 659

Téma: Cestovanie


Článok je zaradený aj do ďalších tém Autá Volkswagen, Cestovanie, Andrej Kiska

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Miliónové dotácie od Plavčana dostali aj pochybné firmy

Niektoré firmy, ktoré podporilo ministerstvo školstva, aby sa venovali vývoju a inováciám, nemajú s výskumom žiadne skúsenosti.

KOMENTÁRE

Minister Plavčan už dávno nemal existovať

Na znôšku legislatívnych náhod sa už nemôže pozerať ani koalícia.

ŠPORT

Tour bola bez Sagana nudná, no ponúkla aj nový objav

Vybrali sme päť najzaujímavejších momentov z tohtoročnej Tour de France.

KOMENTÁRE

Nemému Dankovi ani vlastná hovorkyňa nerozumie

Problém je v samotnej SNS a v jej softvéri.