SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Konšpirátorské weby prišli o príjmy z tisícov reklamných kampaní

Projekt Konšpirátori.sk funguje už jeden rok, ošetril 17-tisíc online kampaní.

Ilustračné foto Ilustračné foto (Zdroj: SME/Ján Krošlák )

BRATISLAVA. Keď denník SME v minulom roku upozornil firmy, že ich reklama sa zobrazuje aj na weboch šíriacich konšpiračné teórie, ich vedenie hovorilo o prekvapení.

Väčšina z nich svoju reklamu z týchto webov následne aj stiahla.

Preto si ľudia z digitálnej agentúry NetSuccess povedali, že pomôžu firmám vyhnúť sa webovým stránkam s pochybným obsahom. Vznikol projekt Konšpirátori.sk, kde odborníci na danú problematiku zverejnili zoznam webov šíriacich konšpirácie.

NetSuccess spoluvlastní spoločnosť Petitpress, vydavateľ SME.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Vznikla iniciatíva, ktorá má obmedziť príjmy konšpiračných webov z reklamy Čítajte 

Neskôr medzi partnerov iniciatívy pribudla webhostingová spoločnosť WebSupport, ktorá pomocou pluginu pre prehliadač Google Chrome upozorňuje na sporný obsah.

„Firmy sú dnes vydané na milosť algoritmov, vďaka ktorým sa ich reklama môže objaviť kdekoľvek – tak na hodnoverných weboch, ako aj na stránkach s konšpiračnými či zavádzajúcimi informáciami. Náš projekt dáva inzerentom jednoduchú možnosť vylúčiť reklamu na weboch, ktoré môžu ohroziť ich reputáciu,“ dodáva Peter Jančárik z komunikačnej agentúry Seesame, ktorá je hlavným partnerom iniciatívy Konšpirátori.sk.

Inzerenti za prvý rok fungovania ošetrili 17-tisíc online kampaní. Ich reklamy sa nezobrazujú na viac ako sto sporných weboch, ktoré posúdila a vyhodnotila nezávislá komisia, tvrdia autori projektu.

Skryť Vypnúť reklamu

Firmy svojimi reklamami podľa autorov projektu legitimizujú obsah sporných webov a navyše sa stávajú ich priamymi finančnými podporovateľmi.

Reklamné systémy ako Google Display Network totiž webom vyplácajú až 60 percent z ceny klikov.

„Do dnešného dňa inzerenti ošetrili naším automatickým skriptom 17-tisíc rôznych kampaní a 1 900 účtov. Okrem toho sme zaznamenali 2 000 manuálnych stiahnutí zoznamu, ktorý mohli firmy nasadiť do desiatok ďalších kampaní,“ hovorí riaditeľ digitálnej agentúry NetSuccess a autor projektu Ján Urbančík.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  7. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  8. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  9. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 32 009
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 30 106
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 164
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 220
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 546
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 637
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 560
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 749
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 443
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 848
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Internetové prehliadače

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Google
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vicepremiér a minister hospodárstva Richard Sulík (SaS).

Slávik vraj zdržiaval proces výstavby.

2 h
Fotografia z filmu Krajina ve stínu režiséra Bohdana Slámu.

Bohdan Sláma nakrútil čierno-biely film.

19. jan
Čaká nás ďalšie kolo testovania.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 231-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 801 obetí. Na Slovensku prebieha plošné testovanie.

6 h
Ilustračné foto.

Rúško v mnohých prípadoch stačí.

19. jan

Neprehliadnite tiež

Minister školstva, vedy, výskumu a športu SR Branislav Gröhling.

Ministerstvo reagovalo na výzvu otvárať školy ako prvé.

48m
Veronika Šumichrastová.

Prvostupňový súd ju odsúdil v drogovej kauze na sedem rokov nepodmienečne.

50m
Predsedníčka PS Irena Bihariová počas tlačovej konferencie hnutia Progresívne Slovensko k hodnoteniu 100 dní vlády Igora Matoviča. Bratislava, 29. jún 2020.

Hnutie k očkovaniu pripravilo webové stránky.

54m
Primátor hlavného mesta Matúš Vallo.

Dopravný podnik Bratislava poskytne na testovanie 50 vozidiel.

56m