Konšpirátorské weby prišli o príjmy z tisícov reklamných kampaní

Projekt Konšpirátori.sk funguje už jeden rok, ošetril 17-tisíc online kampaní.

Ilustračné foto (Zdroj: SME/Ján Krošlák )

BRATISLAVA. Keď denník SME v minulom roku upozornil firmy, že ich reklama sa zobrazuje aj na weboch šíriacich konšpiračné teórie, ich vedenie hovorilo o prekvapení.

Väčšina z nich svoju reklamu z týchto webov následne aj stiahla.

Preto si ľudia z digitálnej agentúry NetSuccess povedali, že pomôžu firmám vyhnúť sa webovým stránkam s pochybným obsahom. Vznikol projekt Konšpirátori.sk, kde odborníci na danú problematiku zverejnili zoznam webov šíriacich konšpirácie.

NetSuccess spoluvlastní spoločnosť Petitpress, vydavateľ SME.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Vznikla iniciatíva, ktorá má obmedziť príjmy konšpiračných webov z reklamy

Neskôr medzi partnerov iniciatívy pribudla webhostingová spoločnosť WebSupport, ktorá pomocou pluginu pre prehliadač Google Chrome upozorňuje na sporný obsah.

„Firmy sú dnes vydané na milosť algoritmov, vďaka ktorým sa ich reklama môže objaviť kdekoľvek – tak na hodnoverných weboch, ako aj na stránkach s konšpiračnými či zavádzajúcimi informáciami. Náš projekt dáva inzerentom jednoduchú možnosť vylúčiť reklamu na weboch, ktoré môžu ohroziť ich reputáciu,“ dodáva Peter Jančárik z komunikačnej agentúry Seesame, ktorá je hlavným partnerom iniciatívy Konšpirátori.sk.

Inzerenti za prvý rok fungovania ošetrili 17-tisíc online kampaní. Ich reklamy sa nezobrazujú na viac ako sto sporných weboch, ktoré posúdila a vyhodnotila nezávislá komisia, tvrdia autori projektu.

Firmy svojimi reklamami podľa autorov projektu legitimizujú obsah sporných webov a navyše sa stávajú ich priamymi finančnými podporovateľmi.

Reklamné systémy ako Google Display Network totiž webom vyplácajú až 60 percent z ceny klikov.

„Do dnešného dňa inzerenti ošetrili naším automatickým skriptom 17-tisíc rôznych kampaní a 1 900 účtov. Okrem toho sme zaznamenali 2 000 manuálnych stiahnutí zoznamu, ktorý mohli firmy nasadiť do desiatok ďalších kampaní,“ hovorí riaditeľ digitálnej agentúry NetSuccess a autor projektu Ján Urbančík.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  3. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  6. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  7. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  10. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  1. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  2. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  3. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  4. Cíťte sa v priestore príjemne
  5. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  6. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  7. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  8. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  10. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 7 629
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 956
  3. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 638
  4. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 048
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 717
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 3 366
  7. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 982
  8. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 973
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 990
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl? 834