BRATISLAVA. V čase, keď sa slovenskí hokejsti snažili v hlavnom vysielacom čase na RTVS neúspešne zvrátiť gólový náskok lotyšského tímu, vysielala komerčná Markíza filmový hit Zelená míľa a na Jojke stavili na romantický film Manželský sľub. Pôvodne však mali na Jojke podľa marketingovej manažérky Miroslavy Klempovej vysielať slovenský seriál 1890.
Pre komerčné televízie je v období majstrovstiev sveta v hokeji podľa Klempovej bežné upravovať programové štruktúry. Potvrdzuje to aj hovorkyňa Markízy Tatiana Tóthová. "Je dôležité poskladať program maximálne efektívne z hľadiska nákladov a orientovať sa na 'nehokejovú' cieľovú skupinu," hovorí Tóthová.
Snahy komerčných televízií zaujať nehokejových divákov však nestačia. "Jednotka je v čase vysielania prenosov nasledovanejšou televíziou na trhu, dvojka počas väčšiny prenosov," povedala hovorkyňa RTVS Dominika Šulková.

Hokejových divákov ubúda
Za prvé dva týždne majstrovstiev sveta v hokeji si podľa údajov RTVS pozrelo priame prenosy na Jednotke v priemere 659-tisíc divákov. Vlani, keď hokejistov hostilo Rusko, zaznamenali za rovnaké obdobie o tisíc divákov menej.