Po novom železničnom moste v Trenčíne prešiel prvý vlak

Most je dlhý 343 metrov a vlaky po ňom môžu jazdiť maximálnou rýchlosťou 140 kilometrov za hodinu.

(Zdroj: ILUSTR. FOTO: TASR)

TRENČÍN. Po novom železničnom moste Váh v Trenčíne prešiel v utorok prvý vlak. Most je súčasťou modernizácie železničnej trate v úseku Zlatovce Trenčianska Teplá.

Nový železničný most v Trenčíne je vytvorený z dvoch samostatných mostov, pričom pravý a ľavý most je uložený na spoločných podperách.

Šírka jedného mosta je 7,05 metra, výška 15,95 metra. Most bol budovaný metódou letmej betonáže a časť prvého a siedmeho poľa boli realizované na podpernej skruži.

Na moste je osadených 13 oblúkových trakčných brán, každá s hmotnosťou 11,2 tony. Spolu sa na zhotovenie oboch opôr, všetkých pilierov a na nosnú konštrukciu použilo 17.300 kubických metrov betónu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Môj dom, môj hrad. Sternbergovci si to môžu povedať už 800 rokov

So súrodencami sa tu pretekali na trojkolkách, pre miestnych robili omše. Na súkromnom hrade Český Šternberk hradný pán stále býva.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

Neprehliadnite tiež

Mnohé z tatranských kúpeľov sú už minulosťou

Kúpeľný ráz už stratilo Štrbské Pleso, či Tatranská Lomnica.

Hasičov zamestnávajú silné dažde a búrky na západnom Slovensku

Hasiči pomáhajú pri odčerpávaní vody zo zatopených priestorov.

V ovzduší dominoval peľ bylín, objavili sa aj pele inváznych rastlín

Trávy prešli druhým kvitnutím a denné koncentrácie ich peľu sa znižujú.

Trenčianky vytvárajú puzzle s dôrazom na filozofiu zero waste

Trenčianky sa snažia podnikať bez odpadu, podporujú navyše pri tom slovenských umelcov.