Po novom železničnom moste v Trenčíne prešiel prvý vlak

Most je dlhý 343 metrov a vlaky po ňom môžu jazdiť maximálnou rýchlosťou 140 kilometrov za hodinu.

(Zdroj: ILUSTR. FOTO: TASR)

TRENČÍN. Po novom železničnom moste Váh v Trenčíne prešiel v utorok prvý vlak. Most je súčasťou modernizácie železničnej trate v úseku Zlatovce Trenčianska Teplá.

Nový železničný most v Trenčíne je vytvorený z dvoch samostatných mostov, pričom pravý a ľavý most je uložený na spoločných podperách.

Šírka jedného mosta je 7,05 metra, výška 15,95 metra. Most bol budovaný metódou letmej betonáže a časť prvého a siedmeho poľa boli realizované na podpernej skruži.

Na moste je osadených 13 oblúkových trakčných brán, každá s hmotnosťou 11,2 tony. Spolu sa na zhotovenie oboch opôr, všetkých pilierov a na nosnú konštrukciu použilo 17.300 kubických metrov betónu.

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Po kose na Krym? Zakopnete o tank

Vreckový sprievodca cestovateľov po východných teritóriách, časť III.

KOMENTÁRE

Mala byť ombudsmanka aj na pochode za rodinu?

Bubon, koláž Krista a zástava, celý výjav pripomínal akúsi civilnú procesiu.

BRATISLAVA

Dá sa v Dunaji oficiálne kúpať?

Na Dunaji bolo kedysi nielen legendárne Lido, ale aj lodné kúpaliská.

Neprehliadnite tiež

Domov

Aj my sme tu. Malé nemocnice sa búria proti Druckerovej sieti urgentov

Prečo nemáme právo na zdravotnú starostlivosť ako všetci, pýta sa zástupkyňa riaditeľa nemocnice vo Veľkom Krtíši.

Domov

Pripomeňte si vstup vojsk Varšavskej zmluvy na fotografiách

Pred 49 rokmi vtrhli na územie vtedajšieho Československa vojská Varšavskej zmluvy.

Domov

Polovojenská organizácia pýta peniaze na domobranu, končia na súkromnom účte

Výzvou na posielanie finančných príspevkov sa už zaoberá polícia. Slovenskí branci tvrdia, že ide o dobrovoľné dary

Domov

Nepovalím si vlastnú vládu, odkazuje Fico vo videu Sulíkovi

Podľa šéfa SaS Richarda Sulíka sú v súčasnosti jediným riešením predčasné voľby.