SME

Šebej: Technika je staršia než vojaci, investície netreba kritizovať

Vybavenosť armády podľa neho predstavuje základný inštinkt sebazáchovy krajiny.

František Šebej.František Šebej. (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Slovenskí vojaci obsluhujú techniku zväčša staršiu, ako sú oni sami. Treba s tým niečo robiť, nemožno preto kritizovať finančnú investíciu do armády, povedal dnes v rozhlasovej relácii Sobotné dialógy František Šebej (Most-Híd), predseda zahraničného parlamentného výboru.

Vybavenosť armády podľa neho predstavuje základný inštinkt sebazáchovy krajiny. "A hoci sme v NATO a spojenci by nám prišli na pomoc, nemožno u nás investície do obrany zanedbávať," uviedol Šebej. Bezpečnosť podľa neho niečo stojí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

So Šebejom súhlasí i bývalý minister obrany Ľubomír Galko (SaS). Myslí si, že armáda dokáže peniaze investovať rozumne, na väčšie nákupy armády sa preto podľa neho netreba pozerať cez prsty. Je za osvetu medzi ľuďmi.

"Treba im vysvetľovať, prečo peniaze, ktoré mohli ísť napríklad do školstva či zdravotníctva, idú do armády," uviedol.

Parlament už vyjadril pripravenosť podporiť rozpočtové výdavky na obranu tak, aby do konca volebného obdobia v roku 2020 dosiahli 1,6 percenta hrubého domáceho produktu. Vláda SR zase odsúhlasila nákup obrnených vozidiel za takmer 1,2 miliardy eur. Opoziční poslanci chcú zase nárast obranných výdavkov zabezpečiť ústavným zákonom. Šebej by to na mieste opozície takýmto štýlom neriešil.

Šebejovi ani Galkovi sa nepozdáva, že Slováci sa stále nedokázali identifikovať s NATO. Verejnú mienku treba podľa nich "v tejto veci ošetrovať". Je správne, že Slovensko poslalo vojakov do Pobaltia, kde treba reagovať na nové bezpečnostné hrozby, myslia si.

SkryťVypnúť reklamu

Šebeja mrzí, že dnešná mládež je v "hanebnom fyzickom stave". Tvrdí, že štát by sa tým mal zaoberať, branná výchova na školách to podľa neho nevyrieši.

Šebej a Galko sa vyjadrili aj k útoku v anglickom Manchestri. Takéto útoky sa budú podľa nich opakovať. Ľudia by si mali zvykať čím ďalej tým viac na "nepríjemné osobné kontroly", zhodli sa.

Útočníci podľa Galka zmenili stratégiu. "Začali sa orientovať na takzvané mäkké ciele, letiská nahradili koncertné haly, obchodné domy, trhoviská," dodal.

RTVS

Súvisiace témy: STVR
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 719
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 676
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 736
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 701
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 693
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 263
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 221
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 299
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu