BRATISLAVA. Vo videu chcel mať slona, no reklamná agentúra s tým nesúhlasila a spolupráca padla. Objednával si o sebe PR články, za ktoré platil. Takto na seba útočili dvaja z najsledovanejších slovenských youtuberov s prezývkami Expl0ited a Selassie a ich hádku sledovalo na stránke youtube a sociálnej sieti instagram pol milióna ľudí.
Rozuzlenie mnohých prekvapilo. Hádka bola kampaňou mimovládky Globsec Policy Institute a PR agentúry Seesame v boji proti hoaxom. Youtuberi sa vo videách snažili upozorniť na to, ako ľahko mladí ľudia uveria klamstvám bez toho, aby si informácie overili.
Posolstvo sa dostalo k toľkým ľuďom práve pre popularitu youtuberov, ktorí sú pre milióny mladých vzormi.
Skutočnejšia reality šou
Najsledovanejší slovenskí youtuberi
- Gogo: 1,5 milióna odberateľov
- Expl0ited: 700-tisíc odberateľov
- Selassie: 498-tisíc odberateľov
- Lucy Pug: 365-tisíc odberateľov
- Moma Horňáková: 300-tisíc odberateľov
Majú okolo dvadsať rokov a pred niekoľkými rokmi začínali zväčša tak, že nakrúcali, ako hrajú počítačové hry.
Dnes v krátkych videách skúšajú variť bez použitia jednej ruky, ochutnávajú americké sladkosti alebo si natierajú maliarskym valčekom nutelu na tvár.
Na ich youtube kanáloch či instagrame si ich často pozrie viac ľudí ako najsledovanejšie programy v televízii.