SME

Polícia sa zapojila do kampane proti sexuálnemu vydieraniu na internete

Europol reaguje na rozmáhajúci sa fenomén.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SITA/AP)

BRATISLAVA. Slovenská polícia sa zapojila do kampane Say No!, ktorou Europol reaguje na rozmáhajúci sa fenomén sexuálneho vydierania na internete.

TASR o tom informoval hovorca Prezídia Policajného zboru Michal Slivka.

Načítavam video...
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Poskytnutie podpory a pomoci

Deti a mládež totiž čoraz častejšie využívajú online prostredie na komunikáciu a vytváranie medziľudských vzťahov.

Na internete pritom trávia najmä počas letných prázdnin o čosi viac času. Je to síce prirodzená súčasť ich rozvoja, podľa polície je však zároveň potrebné vystríhať ich pred možnými hrozbami, prípadne im poskytnúť dostatočnú podporu a pomoc v prípade, keď sa deje niečo nezákonné.

SkryťVypnúť reklamu

"Deti na sociálnych sieťach zdieľajú svoje fotografie, videá, informácie zo súkromia. Spoznávajú nových ľudí a pridávajú si ich medzi priateľov. Sú však priatelia skutočne tí, za ktorých sa vydávajú? A chcú byť naozaj len priatelia?" upozorňuje polícia.

Vylákajú intímne fotografie

Najmä v zahraničí totiž pribúda prípadov, keď páchatelia od obetí vylákajú intímne fotografie alebo videá a žiadajú od nich ďalšie alebo peniaze. V opačnom prípade sa im vyhrážajú, že predmetné fotografie alebo videá zverejnia.

Polícia v tejto súvislosti odporúča, aby obeť neposielala páchateľom žiadne ďalšie fotografie alebo videá a aby nič neplatila.

Okamžite by mala prerušiť akúkoľvek komunikáciu a zablokovať páchateľa, ale taktiež uchovať celú online komunikáciu a obrátiť sa na políciu.

SkryťVypnúť reklamu

Internet

Satelity vyniesla do vesmíru raketa Atlas V prevádzkovaná spoločnosťou United Launch Alliance.

Poskytovať budú širokopásmové internetové pripojenie s nízkou latenciou.


TASR 3
Súvisiace témy: Polícia
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Čo bude toto leto in?
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  3. Čo bude toto leto in?
  4. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 315
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 888
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 409
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 4 017
  5. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 3 783
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 326
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 659
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 348
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

ONLINE: Veľká cena Monaka 2025

Sledujte s nami ONLINE prenos z Veľkej ceny Monaka 2025 v rámci seriálu formula 1 (F1).


Hokejisti Švajčiarska sa tešia z gólu  Andresa Ambühla (číslo 10).

Ambühl ukončí po finále kariéru.


Carlo Ancelotti a Luka Modrič počas rozlúčky s Realom Madrid

Carlo Ancelotti a Luka Modrič zažili emotívnu rozlúčku.


TASR
Slovenskí hokejisti po víťazstve v zápase Slovensko - Slovinsko v skupine A na MS v hokeji 2025.

Pozrite si predbežné zloženie skupín MS v hokeji 2026, ktoré sa uskutočnia vo Švajčiarsku.


SkryťZatvoriť reklamu